Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III - jaki silnik wybrać?


elo222
Zarejestrowani

op W czerwcu kupiłem Scenica III z 2011 roku z silnikiem 1.4 TCE. Jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, dynamikę itp to byłem baaardzo zadowolony. Niestety zauważyłem ubywanie płynu chłodniczego i okazało się, że to UPG. Koniec końców udało mi się oddać auto sprzedającemu, natomiast mam teraz inny problem - co kupić Biggrin

Jestem negatywnie nastawiony do diesli, ale już jestem totalnie skołowany i aktualnie już sam nie wiem co kupić więc biorę je też pod uwagę. Co poradzicie? Biorę też pod uwagę inne auta. Nie wiem czy tu sie ktoś obrazi jak wymienię inne marki ale interesuje mnie też:
- Renault Scenic III 1.6 16v 110KM
- Renault Scenic III diesel - jaki?
- Ford C-Max 1.6 ecoboost (ale nie wiem czy to czasem nie to samo ryzyko co z 1.4 TCE)
- Ford C-Max 1.6 Ti-VCT 125KM
- Ford C-Max diesel - jaki?
- Kia Carens IV - benzyna/diesel

No i jeśli polecicie np. takiego scenic 3 1.6 16v to czy to będzie duża przepaść jeśli chodzi o dynamikę jazdy w porównaniu do 1.4 Tce?

Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

Ja tez zawsze miałem tylko silniki benzynowe.
Kolega handlarz specjalizujący się w renowkach doradził mi abym szukał i kupił 1,6 130 KM
Poczytałem i kupiłem.
Niewiem bo mam dopiero 3 latka auto ale niema żadnych problemów. Robię bardzo krótkie trasy.
Tak jak mówił ze nie będzie problemu z rozrządem (łańcuszek) i dpf. Miał racje.
Ja jestem zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
takich tematów na forum jest multum ale jak już napisałem to odpowiem
benzyna tylko i wyłącznie 1.6 16V 110KM- muł ale lubi sie gazem i jest bezawaryjny
diesel
jak chcesz tanio jeździć to 1.5 dci 110KM i tylko ten najlepiej od 2012r
1,6 dci fajny dynamiczny oszczędny ale droższy w potencjalnym serwisie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

Ja polecam 1.6 dci. Super dynamika,mała awaryjność,małe spalanie. Bardzo elastyczny. Jedyne co dosyć drogie to wymiana rozrządu,przy 200tys. wypada zmienić

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
E tam wypada ja mam 275kkm i rozrządu nie słychać ale to zasługa oleju na jakim jezdze

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

(10-09-2023, 16:26)wędkarz napisał(a): Ja polecam 1.6 dci. Super dynamika,mała awaryjność,małe spalanie. Bardzo elastyczny. Jedyne co dosyć drogie to wymiana rozrządu,przy 200tys. wypada zmienić


Przy 200k to producent zaleca kontrole a nie wymianę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Raczej się niczego nie dowiesz więcej niż ogólne stereotypy. Każda sroka swój ogonek chwali. Ci nie jeździli benzyną będą zalecali diesla a ci jeżdżą benzyną powiedzą, że diesel to bee. Sam zdecydujesz.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  •
itek
(10-09-2023, 16:07)elo222 napisał(a): No i jeśli polecicie np. takiego scenic 3 1.6 16v to czy to będzie duża przepaść jeśli chodzi o dynamikę jazdy w porównaniu do 1.4 Tce?
Jeśli nie zależy ci zbytni na dynamice t 1.6 16V będzie najrozsądniejszym wyborem. Najmniej kłopotliwy i kosztowny w eksploatacji. Nie posiada zbędnego osprzętu a to znaczy, że ci się to nie zużyje i nie zepsuje. No chyba, że lubisz " Pole Position" to to nie jest dla ciebie silnik.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • scrabi
pawlosio
Zarejestrowani

Mam dokładne porównanie w scenic 1.4tce i 1.6...
Najpierw miałem 1.4 tce i zdechł mi silnik...
Wymieniałem silnik i mam 1.6 benzyne..
W tej samej budzie i z tą samą instalacja LPG...

Jeśli pytasz czy jest różnica to tak...
1.4 tce nie był demonem prędkości i przyspieszenia...
1.6 to muł w pełnym słowa znaczeniu...

Tak więc jeśli chcesz auto z przyspieszeniem to się zdziwisz..

Dodam tylko że pewnie że wolałbym z lepszym przyspieszeniem auto...ale dla mnie 1.6 benzyna wystarcza....mam grand scenic ...z LPG...to rodzinny wóz...mimo że stary nie jestem jest to dla mnie dziadkowoz...spokojnie ale do przodu...co prawda teraz żona więcej nim jeździ..ale na jakieś dłuższe trasy z dzieciakami ja zawsze prowadzę....nie jest to żaden demon prędkości i to trzeba mieć z tyłu głowy np przy wyprzedzaniu...ale mi wystarczy....jak się rozbuja to jakoś jedzie...ja nawet po pustej autostradzie tempomat mam ustawiony na 135km/h....po co mi szybciej...a że spod świateł mam najsłabsze przyspieszenie- da się z tym żyć heheh...ważniejsze dla mnie że mam nadzieję że 1.6 będzie bezawaryjny bo 1.4 tce to śmietnik...

Reasumujac
1.4 tce to nie demon prędkości przy tych gabarytach auta....a 1.6 to muł powolny..

Odpowiedz
ljs_ljs_ljs
Zarejestrowani

1.6 Bena skrzynia 6 biegowa.
3 tys obrotów i ledwo 100 na godzine
na 6 biegu. Trzeba się dużo nawachlowac.
Jest też głośno. I jak trzeba szybko gdzieś
uciec to dramat. Poprzednio miałem
Aveo 1.2 84 km LPG i z racji małej wagi,
był bardziej zwinny.
Może Zefira C 1.4 turbo ? Tylko
uważać na felerna skrzynie m32.

Inne opcje to Toyota Verso z silnikiem
1.6 valvematic lub 1.8 valvematic.
Unikać vvti, jeśli planujesz LPG.

Jaki masz budżet ?
Może Meriva B 100 km, wolnossącą?
1.4 turbo może mieć m32.

Jak chodzi o diesle, to trzeba brać pod uwagę strefy
czystego transportu i normy euro.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2023, 20:29 przez ljs_ljs_ljs.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości