Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III czy Scenic II PH2 ?


krzysztof76
Zarejestrowani

op Dzięki za odzew. Precyzuje moje oczekiwania: szukam Pb do założenia LPG bo ok.20-30 kkm rocznie robie więc odpadają Tce, zostaje tylko 1.6 lub 2.0 ale raczej odpuszczam automat chyba, że z pewnego źródła czyli z wymianą oleju co 50 kkm ale wiemy, że to praktycznie nie do sprawdzenia (chyba, że coś się zmieniło i ASO już to robi, bo kiedyś twierdzili, że w automatach się oleju nie wymienia). Poza tym coś mało wierzę w te "igiełki" z Niemiec, którym w Polsce znika 100 kkm przebiegu. na dniach podrzucę parę ogłoszeń, może ktoś z Was będzie coś wiedział.

Espera
1,6 fajnie smiga. Ma inne przelozenia niz SC II. Nie jest szatan ale spokojnie daje rade

funkoval
Specjalisci

(28-11-2014, 17:58)krzysztof76 napisał(a): szukam Pb do założenia LPG bo ok.20-30 kkm rocznie robie więc odpadają Tce, zostaje tylko 1.6 lub 2.0

Dlaczego odpada TCe? Z tego co się orientuję 1.4 i niektóre 1.2 (co do zasady te słabsze, 115KM) można gazować.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • krzysztof76
Espera
Wszystkie mozna gazowac. To tylko kwestia kosztow instalacj.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Espera za ten post post:
  • krzysztof76
blazejk
Specjalisci

Pierwsze to cena instalacji, a drugie to ile silnik wytrzyma po zagazowaniu - pamiętajmy że to silniki turbo, a o turbo trzeba dbać.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi blazejk za ten post post:
  • krzysztof76
krzysztof76
Zarejestrowani

op
(28-11-2014, 18:32)blazejk napisał(a): Pierwsze to cena instalacji, a drugie to ile silnik wytrzyma po zagazowaniu - pamiętajmy że to silniki turbo, a o turbo trzeba dbać.
+ tzw. "downsizing" czyli mala poj.- duza moc. silniki wysilone i nietrwale. Mam kumpla gazownika, ktory robil mi poprzednie auta, szczerze odradza, wiec nie bede ryzykowal, a 1.6 a 2.0 to stare, swietne konstrukcje, idealne pod gaz i na nich sie skupie.
a co sadzicie o automacie w SC III 2.0? duze ryzyko? jakiej konstrukcji skrzynia, jaki rodzaj? nie bylo manuali wogole?

TomaszB
Moderatorzy

Skrzynia CVT (bezstopniowa) manuala jak dotąd nie spotkałem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2014, 21:32 przez TomaszB.)

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • krzysztof76
krzysztof76
Zarejestrowani

op
(28-11-2014, 21:30)TomaszB napisał(a): Skrzynia CVT (bezstopniowa) manuala jak dotąd nie spotkałem.
a jak to sie sprawuje? uzytkuje ktos dluzszy czas? francuska mysl techniczna? bo w LII 3.0 V6 mialem japonska skrzynie Aisin i umarla (a z nia 3 tys. z mojego portfela) wiec rozumiecie moje obawy... a w ASO jak mantre powtarzali, ze oleju sie nie wymienia w automacie...

funkoval
Specjalisci

W klasycznym automacie masz szereg sprzęgieł i przekładni załączanych dla poszczególnych biegów. W CVT masz dwa zestawy kół stożkowych, jak w skuterach tylko większych - koła są zestawione parami na jednej osi szczytami do siebie (trochę jak klepsydra), kola w jednej parze mogą się od przybliżać i oddalać, co zwiększa lub zmniejsza średnicę "wirtualnych kół" po których porusza się łańcuch. łańcuch pomiędzy parami zapewnia przeniesienie napędu bezstopniowo - stąd nazwa.

Mało tego jeździ, niezależnie od marki, ale np w Audi tzw. Multitronic cieszy się złą sławą - awarie stosunkowo częste a koszty naprawy to 3 - 4 tysiące, ale ale euro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2014, 22:12 przez funkoval.)

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • krzysztof76
krzysztof76
Zarejestrowani

op funkoval - zabiłeś nadzieję Sad Zostaje wiec 1.6. Poszukiwania w toku...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2014, 22:32 przez krzysztof76.)





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości