Scenic III czy Scenic II PH2 ?
op
Dzięki za odzew. Precyzuje moje oczekiwania: szukam Pb do założenia LPG bo ok.20-30 kkm rocznie robie więc odpadają Tce, zostaje tylko 1.6 lub 2.0 ale raczej odpuszczam automat chyba, że z pewnego źródła czyli z wymianą oleju co 50 kkm ale wiemy, że to praktycznie nie do sprawdzenia (chyba, że coś się zmieniło i ASO już to robi, bo kiedyś twierdzili, że w automatach się oleju nie wymienia). Poza tym coś mało wierzę w te "igiełki" z Niemiec, którym w Polsce znika 100 kkm przebiegu. na dniach podrzucę parę ogłoszeń, może ktoś z Was będzie coś wiedział.
Espera
— 28-11-2014, 18:25
1,6 fajnie smiga. Ma inne przelozenia niz SC II. Nie jest szatan ale spokojnie daje rade
Espera
— 28-11-2014, 18:29
Wszystkie mozna gazowac. To tylko kwestia kosztow instalacj.
Pierwsze to cena instalacji, a drugie to ile silnik wytrzyma po zagazowaniu - pamiętajmy że to silniki turbo, a o turbo trzeba dbać.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
op
(28-11-2014, 18:32)blazejk napisał(a): Pierwsze to cena instalacji, a drugie to ile silnik wytrzyma po zagazowaniu - pamiętajmy że to silniki turbo, a o turbo trzeba dbać.+ tzw. "downsizing" czyli mala poj.- duza moc. silniki wysilone i nietrwale. Mam kumpla gazownika, ktory robil mi poprzednie auta, szczerze odradza, wiec nie bede ryzykowal, a 1.6 a 2.0 to stare, swietne konstrukcje, idealne pod gaz i na nich sie skupie. a co sadzicie o automacie w SC III 2.0? duze ryzyko? jakiej konstrukcji skrzynia, jaki rodzaj? nie bylo manuali wogole?
Skrzynia CVT (bezstopniowa) manuala jak dotąd nie spotkałem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2014, 21:32 przez TomaszB.)
op
(28-11-2014, 21:30)TomaszB napisał(a): Skrzynia CVT (bezstopniowa) manuala jak dotąd nie spotkałem.a jak to sie sprawuje? uzytkuje ktos dluzszy czas? francuska mysl techniczna? bo w LII 3.0 V6 mialem japonska skrzynie Aisin i umarla (a z nia 3 tys. z mojego portfela) wiec rozumiecie moje obawy... a w ASO jak mantre powtarzali, ze oleju sie nie wymienia w automacie...
W klasycznym automacie masz szereg sprzęgieł i przekładni załączanych dla poszczególnych biegów. W CVT masz dwa zestawy kół stożkowych, jak w skuterach tylko większych - koła są zestawione parami na jednej osi szczytami do siebie (trochę jak klepsydra), kola w jednej parze mogą się od przybliżać i oddalać, co zwiększa lub zmniejsza średnicę "wirtualnych kół" po których porusza się łańcuch. łańcuch pomiędzy parami zapewnia przeniesienie napędu bezstopniowo - stąd nazwa.
Mało tego jeździ, niezależnie od marki, ale np w Audi tzw. Multitronic cieszy się złą sławą - awarie stosunkowo częste a koszty naprawy to 3 - 4 tysiące, ale ale euro (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2014, 22:12 przez funkoval.)
op
funkoval - zabiłeś nadzieję Zostaje wiec 1.6. Poszukiwania w toku...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2014, 22:32 przez krzysztof76.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości