Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Dobra Panowie trzeba się znów po zimie wziąć za temat. Moje pytanie jest takie czy temp 78 stopni może mieć wpływ na przybywanie sadzy? Wiem że w tych silnikach termostat powinien otwierać się przy 85, jednak czy ta różnica w temp silnika ma jakiś wpływ? Pojawił się bardzo ciekawy materiał na YT z pracy sondy. O ile na wolnych obrotach napięcie na sondzie mam takie samo to już podczas jazdy u mnie napięcie jest niższe czyli za bogato. 0v- paliwa full 1,27v- samo powietrze. Przy jednostajnej jeździe powinno być właśnie w okolicah 0,7-0,8 a niestety u mnie jest około 0,56v, a w lato przy największym przybywaniu sadzy spadało do 0,36V.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2024, 22:00 przez Neonixos666.)
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 06-03-2024, 22:01
Moim zdaniem 78 czy 85 nie wpływa na generowanie sadzy ale "bogato" zdecydowanie na to może wpływać.
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(06-03-2024, 22:01)wojteks napisał(a): Moim zdaniem 78 czy 85 nie wpływa na generowanie sadzy ale "bogato" zdecydowanie na to może wpływać.
Moim zdaniem też tym bardziej że temperatura nie skacze, zmiany są minimalne stopień czy dwa w jedną bądź drugą stronę. Zdecydowanie jest za bogato, gdy jadę np 50 na 4 biegu to już jest lepiej bo 0,7V i sadzy nie przybywa, ale jak tylko zaczniemy przyśpieszać czyli dając obciążenie to już przybywa. Czyżby piezoelektryki lały podczas obciążenia a podczas delikatnej wolnej jednostajnej jazdy już nie?
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
425 km to obecnie mój rekord od wypalenia do wypalenia DPF. Wiem że ludzie robią nawet 700km ale myślę że jak na to że robię nie za długie trasy to jest to wynik przyzwoity. Dziś specjalnie wyjechałem za miasto by na spokojnie dpf się wypalił w trasie i myślę że zdecydowanie brakuje mu takiego autostradowego przegonienia, tak ze 100km drogą szybkiego ruchu lub autostradą byłoby akurat. Niestety nie mieszkam przy takich drogach.
•
KamBul
23
1
3
1
SC IV ph I
2017
1.6 dCi 160 EDC 2016-
Belgia
KamBul
Zarejestrowani
— 27-03-2024, 12:44
(10-03-2024, 23:29)Neonixos666 napisał(a): 425 km to obecnie mój rekord od wypalenia do wypalenia DPF. Wiem że ludzie robią nawet 700km ale myślę że jak na to że robię nie za długie trasy to jest to wynik przyzwoity. Dziś specjalnie wyjechałem za miasto by na spokojnie dpf się wypalił w trasie i myślę że zdecydowanie brakuje mu takiego autostradowego przegonienia, tak ze 100km drogą szybkiego ruchu lub autostradą byłoby akurat. Niestety nie mieszkam przy takich drogach.
Mam podobny problem tylko w 1.6 160. Wypalanie co ok 150km. W styczniu raz dobiłem do 230km ale zalałem do baku LM obniżający temp spalania sadzy. Po następnym tankowaniu kolejne wypalania po ok 150 km. Średnio przybywa 1g na 10km. Ostatnio zrobiłem mały eksperyment. Miałem sadzy 21g i wiedziałem że będzie chciał się wypalić Filtr, ale miałem do zrobienia kilka krótkich odcinków po sklepach. Dwa razy pod sklepem uruchomila mi się procedura właściwie jak wjechałem na parking. Zgasiłem auto, wentylator oczywiście chodził. Pod trzecim sklepem taka sama sytuacja, sadzy było już 22g. Zgasiłem auto, poszedłem do sklepu, wracam i odpalam auto aż tu nagle widzę 5g sadzy i ciśnienie roznicowe 10hPa (po całkowitym wypaleniu jest u mnie 5hPa). Pierwszy raz zauważyłem taka sytuację a obserwuję wypalania najpierw w Nissan Dpf Monitor później w carscaner od 8mc. Co też ważne parametr ilość sadzy po regeneracji pokazywał 4.82g co jest praktycznie niemożliwe bo nawet dpf się nie rozgrzał. Zeszłej jesieni jadąc autostrada przez Niemcy wypalanie miałem praktycznie co 145-155km z tym że uruchamiało się przy 15g a kończyło na 5g. W styczniu czyściłem zawór egr, rozebrałem obudowę żeby wysunąć trzpień. Na max otwarty blokował się ale podczas jazdy nigdy nie zauważyłem problemów z nim związanych, błędów też nie było. Po wyczyszczeniu chodził jak złoto. Wymienilem chlodniczke egr bo dźwignia puszczała spaliny i pojawiał się błąd. Czyściłem też przewody podciśnienia bo były zapchane od sadzy. Mechanik wspominał że prawdopodobnie to chłodniczi wina, ale do celu...
Ostatnio podłączyłem z ciekawości interfejs znajomego Delphi i tam rzuciło mi się w oczy kasowanwanie adaptacji. Można było skasować adaptacje filtra dpf, czujnika ciśnienia, zaworu egr i kilka innych elementów. Co ciekawe przy każdej tej czynności był opis a w nim napisane było żeby wykonać jeśli dokonałes naprawy/wymiany poniższych elementów. I tam było np Filtr dpf, czyszczenie filtra dpf, czujnik ciśnienia roznicowego, zawór egr, sonda lambda chyba też tam była. Więc z mojego punktu widzenia czyszczenie egr można traktować jak naprawę i być może powinno się później skasować te wszystkie adaptacje aby komputer wtrysku od nowa stworzył sobie mapę ? jak będę miał możliwość to podłącze jeszcze reż delphi i skasuje te adaptacje. W PyClip czy też ddt4all nie rzuciła mi się taka opcja w oczy, ale pewnie też musi być. Na pewno jest kasowanie po wymianie zaworu podciśnienia bo kiedyś robiłem
•
KamBul
23
1
3
1
SC IV ph I
2017
1.6 dCi 160 EDC 2016-
Belgia
KamBul
Zarejestrowani
— 27-03-2024, 15:30
Poleciałem po interfejs delphi i skasowałem wszystko co się dało: egr, dpf, przepływa, czujnik ciśnienia roznicowego, przepustnice powietrza, klapy zawirowań i adaptacje silnika.
Zaraz po uruchomieniu silnika rzuciła mi się w oczy jedna rzecz !!!poziom siarki 21.48g!!! Ilość sadzy po ostatniej regeneracji 0g. Aktualna ilość sadzy 17.65g.
Kiedyś widziałem film chyba jakiegoś Białorusina który tłumaczy ze ilość siarki powyżej 2g też będzie wywoływać częste uruchamianie wypalania. Pytanie tylko czy będzie uruchamiać niezależnie od ilości sadzy czy będzie sztucznie zawyżac szybkość przybywania sadzy. Suma sumarum przed kasowaniem miałem siarke na poziomie 1.9g aż tu nagle pojawia się 21.48g ?
I taka ciekawostka na koniec... Przejechałem się po mieście 26km i przybyło mi tylko 1.08g sadzy, aktualnie 18.73g, co jest chyba dobrym wynikiem, siarki doszło 0.02g teraz jest 21.5g (na zew 12 stopni)
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 27-03-2024, 16:21
Siarki (nie widziałem DPFu który łapie siarkę) czy nie wypalonej pozostałości (popiołu) bo to istotna różnica.
•
KamBul
23
1
3
1
SC IV ph I
2017
1.6 dCi 160 EDC 2016-
Belgia
KamBul
Zarejestrowani
— 27-03-2024, 17:39
(27-03-2024, 16:21)wojteks napisał(a): Siarki (nie widziałem DPFu który łapie siarkę) czy nie wypalonej pozostałości (popiołu) bo to istotna różnica. Sulphur oxide mass
W carscaner jest podgląd na ten parametr, dokładnie to tlenek siarki. Kiedy jego ilość zbliżała się do 2g podczas wypalania filtra w końcowej fazie temp dochodzi do 700stopni i wtedy ten parametr zaczyna spadać u mnie zazwyczaj do 1g. Nie jest to popiół bo jego ilość po każdym wypaleniu wzrasta u tu maleje. Gość po rosyjsku gada że najlepiej wypala się to momentem obrotowym czyli jak rozumiem wyższymi obrotami. Być może po pierwszym wypaleniu od kasowania adaptacji parametr wróci do normy... W piątek będę jechać 150km autostrada w jedną strone
https://youtu.be/v4qAWIm_G8k?si=LK9af7SFp6r_KMJl
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 27-03-2024, 17:55
(27-03-2024, 17:39)KamBul napisał(a): Gość po rosyjsku gada że najlepiej wypala się to momentem obrotowym czyli jak rozumiem wyższymi obrotami. Obroty to nie moment obrotowy.
•
twilk7
4,265
17
2607
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 27-03-2024, 18:34
@ wojteks nie łap każdego słówka. Są to zapewne błędy tłumaczenia. W rosyjskim też trzeba wiedzieć o co chodzi.
Sam pracując np. Autelem, wolę wersję anglojęzyczną niż spolszczoną. Według mnie tylko Texa lub KTS mają bardzo dobre tłumaczenia.
Wysłane z Xiaomi
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to twilk7 for this post
• PunkRock86
|