siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(16-12-2023, 17:38)Neonixos666 napisał(a): To ciekawe o czym piszesz ale niestety nie ma się nic do tej usterki a wiesz dlaczego? Mogę mulić go na na najniższych możliwie obrotach jeździć tak po mieście i przybędzie bardzo mało sadzy ale jak tylko zacznę jeździć dynamicznie, nie zamulając (tak, potrafię) to sadzy przybywa bardzo szybko jedno porządne przeciągnięcie np przy wyprzedzaniu TIR-a może przybyć nawet około grama.
Wiesz jakim zajazdem musi być silnik żeby kopcić przy stałych prędkościach obrotowych?
(16-12-2023, 17:38)Neonixos666 napisał(a): Co do przepływki to męczyłem temat jako pierwsze, czyściłem ją i porównywałem parametry w zdrowym egzemplarzu, wyniki były takie same wiec jest sprawna.
Porównywałeś wartości przy stałych prędkościach obrotowych czy podczas zmiany obciążeń?
(16-12-2023, 17:38)Neonixos666 napisał(a): Taka ciekawostka, wtyczkę od przepływki możecie sobie wyciągnąć i jechać dalej komputer przyjmie sobie wartości średnie i nawet błędu nie wywali na desce a jedynie zarejestruje w pamięci.
Nie średnie tylko obliczone z map sensora, tak map sensor jest równie ważnym czujnikiem.
(16-12-2023, 17:38)Neonixos666 napisał(a): Trochę dziwi mnie że konstruktorzy nie robią korekty dawki po temperaturze w kolektorze a jedynie mierzą temperaturę na wlocie powietrza do turbiny, przecież komp nawet nie wie w jakiej temp powietrze wpada do silnika.
Jak nie wie? A co robi map sensor prócz pomiaru ciśnienia? Mierzy właśnie jego temperaturę. Ten silnik ma korekty nawet po temperaturze paliwa.
Mam wrażenie ze bez wywalenia wtrysków i ich sprawdzenia oraz pomiaru kompresji nic z tego nie będzie. Możesz jeszcze sprawdzić pompę vac i zaworek sterujący turbo.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• twilk7
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 16-12-2023, 19:32
(16-12-2023, 17:38)Neonixos666 napisał(a): Taka ciekawostka, wtyczkę od przepływki możecie sobie wyciągnąć i jechać dalej komputer przyjmie sobie wartości średnie i nawet błędu nie wywali na desce a jedynie zarejestruje w pamięci. Mnie błąd rzucało po odpięciu wtyczki. Dodatkowo nie można było korzystać z tempomatu
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(16-12-2023, 18:26)siwusek216 napisał(a): Jak nie wie? A co robi map sensor prócz pomiaru ciśnienia? Mierzy właśnie jego temperaturę. Ten silnik ma korekty nawet po temperaturze paliwa.
O to bardzo ciekawe, pokaż mi pozycję w PyClipie gdzie można odczytać wartość tej temperatury bo to by bardzo mi pomogło.
(16-12-2023, 18:26)siwusek216 napisał(a): Mam wrażenie ze bez wywalenia wtrysków i ich sprawdzenia oraz pomiaru kompresji nic z tego nie będzie.
Nie wykluczam że to będą wtryskiwacze bo nie da się ich sprawdzić czy są w pełni sprawne po odczycie np samych korekt i jestem tego świadom ale zanim będę je rwał chce absolutnie wykluczyć wszystko i będzie to ostateczność.
mam jeszcze dziwny odczyt w PyClipe odnośnie momentu obrotowego żądany jest sporo wyższy niż jest generowany.
(16-12-2023, 19:32)mike_pi napisał(a): Mnie błąd rzucało po odpięciu wtyczki. Dodatkowo nie można było korzystać z tempomatu
Masz sondę zaraz za turbo?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2023, 19:38 przez Neonixos666.)
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Nie wiem gdzie w pyclip jest ten parametr, w clip jest, może jest dziwnie podpisany? Sprawdź zachowanie temperatury, powietrza zasysanego raczej spada przy bucie, za turbo rośnie…
Oczywiście podczas jazdy a nie chwilę po ruszeniu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2023, 21:51 przez siwusek216.)
•
Vapor
1,109
9
1352
1,329
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Sosnowiec
Vapor
Zarejestrowani
— 17-12-2023, 12:07
To nie będzie przypadkiem to:
Wtrysk System Parametrs Kontrola Silnika Regulator/ Ogranicznik Prędkości PR 059- temperatura powietrza dolotowego?
Nie sugerować się wskazaniami, bo to jest tryb demo.
Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2023, 12:08 przez Vapor.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Też trochę grzebałem i chyba znalazłem, jeszcze muszę to sprawdzić na samochodzie.ostarnia pozycja
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Przy spokojnej i jednostajnej jeździe do 90 różnica jest mała w temperaturze. Temp na zewnątrz 7 stopni.
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2023, 14:31 przez Neonixos666.)
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 18-12-2023, 12:51
(16-12-2023, 19:37)Neonixos666 napisał(a): Masz sondę zaraz za turbo?
Nie mam
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Jeśli ktoś był ciekawy to w Car Scan również można podejrzeć temp przed turbo (INLET AIR TEMPERATURE) oraz na wejściu do kolektora (Temperatura powietrza dolotowego). O ile podczas jazdy różnica jest mała to już jazda po mieście, zatrzymania na światłach i przed pasami robi już większą różnicę i powietrze osiąga ponad 15 stopni przy zewnętrznej 7. Więc widać jaką robotę robi intercooler ciekaw jestem w lato jakie będą wartości.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2023, 20:08 przez Neonixos666.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Aktualizując co się dzieje to sadzy obecnie przybywa od 0,5 do 0,8g na 10 km (tak krótkie trasy robię). Przyjąłem system aby lać co miesiąc LM do czyszczenia wtryskiwaczy ale w wersji Pro. Zauważyłem lepszą elastyczność po paru butelkach i dalej będę to kontynuował. Dalej do sprawdzenia szczelność dolotu na obecną chwilę nie mam ale jak, kupiłem już korek do zatkania dolotu aby nabić ciśnienie i sprawdzić gdzie ucieka. Przy okazji wymiany podszybia spróbuje sprawdzić ten dolot gdzie jest nieszczelność. Ważnym czynnikiem jeśli chodzi o ilość sadzy jest temperatura DPF, szybsze zapełnianie się filtra w mieście nie jest spowodowane większą generacją sadzy ale tym że DPF nie ma swojej temperatury pracy. Każdy hamowanie silnikiem to obniżenie temperatury filtra a co za tym idzie sadza nie może wypalać się samoczynnie a ten proces w trasie ma miejsce bez włączania wypalania. Jazda w trasie (np 90km/h) to temperatura na poziomie ponad 350 stopni ale jak jeździmy po mieście to trochę ponad 200 stopni. Najlepsze warunki to autostrada bo temperatura będzie pewnie w okolicach pond 400 stopni a to już samoczynnie może wypalać nagromadzoną sadzę.
•
|