Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.6 dci, szybko przybywa sadzy w DPF, częste wypalanie.


Neonixos666
Zarejestrowani

op Jest ktoś kto może odczytać w swoim 1.6 dci ciśnienie doładowania na wolnych obrotach, u mnie jest o 0,1 bara większe niż oczekiwane i nie wiem czy tak ma być czy coś nie gra.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Ja ogólnie słyszałem teorie, że ciśnienie doładowania na być wyższe, niż oczekiwane

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Dziś podpiąłem dymiarkę ale niestety nie wytworzyłem takiego ciśnienia by coś pokazało, znalazłem zapocenie olejowe na wejściu do IC między rdzeniem a plastikiem, więc jak jest olej to jest nieszczelność. Idę jak na razie w kierunku tego IC i zostaje mi porządnie nabić ciśnienie tak z 1 bar od turbo do kolektora i lać mydło gdzie jest podejrzenie. Sprężarkę mam zostaje dorobić jakieś korki do uszczelnienia i będziemy dalej diagnozować. Nie ma bata ten układ ma wytrzymać 1.6 bara bo tyle dmucha max więc musi być szczelnie.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Czyli jesteśmy w tym samym miejscu

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op Mam plan, zaślepię rurę które idzie z turbo korkiem stożkowym i zabezpieczę taśmą, następnie wykręcę czujnik ciśnienia doładowania i będę tym otworem nabijał ciśnienie do układu. Powinno pokazać gdzie jest nieszczelność bo jak na razie ją obstawiam. Jeśli była by znaczna to by wywaliło błąd, musi być niewielka i pokaże się pewnie po przyłożeniu doładowania bo dopiero gdy silnik je nabija to zaczyna przybywać sadzy. Jeśli się mylę to trudno ale jedna rzecz będzie wyeliminowana. Jak na razie idę w tym kierunku. Latem ubytek powietrza jeszcze bardziej się uwidacznia bo wszystko nabiera temperatury która nie dość że zmienia gęstość powietrza to jeszcze może powodować powiększenie się nieszczelności.

[Obrazek: Korek-gumowy-o-wysokosci-55-mm-stozek-sciety]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2023, 22:18 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Myślałem podobnie jak ty tylko czy budując ciśnienie przez czujnik ciśnienia doładowania nie będzie uchodzić powietrze przez niedomknięte zawory ssące ewentualnie gorący EGR? Bardziej bym szedł w kierunku, aby drugi taki korek włożyć w rurę przed przepustnicą i dopiero pompować

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Kombinacje. Podłączyć dymiarke i dymić, nie 3 minuty jak Adam na TVN, tylko pół godziny, a jak trzeba to i godzinę. Jak jest zapocenie na IC, to nadaje się on do wymiany. Ta nieszczelność może teraz dymu nie puścić, a po nagrzaniu już tak.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2023, 08:00 przez twilk7.)

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(15-12-2023, 01:18)mike_pi napisał(a): Myślałem podobnie jak ty tylko czy budując ciśnienie przez czujnik ciśnienia doładowania nie będzie uchodzić powietrze przez niedomknięte zawory ssące ewentualnie gorący EGR? Bardziej bym szedł w kierunku, aby drugi taki korek włożyć w rurę przed przepustnicą i dopiero pompować

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Nawet jeśli jakiś zawór ssący jest otwarty to wydechowy zamknięty. Egr jest zamknięty przy wyłączonym silniku. 


niestety nie dysponowałem mega szczelnym układam z dymiarką i nie mogłem wytworzyć ciśnienia które by pokazało nieszczelność więc zbuduje coś innego co ją pokaże.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(15-12-2023, 23:26)Neonixos666 napisał(a):
(15-12-2023, 01:18)mike_pi napisał(a): Myślałem podobnie jak ty tylko czy budując ciśnienie przez czujnik ciśnienia doładowania nie będzie uchodzić powietrze przez niedomknięte zawory ssące ewentualnie gorący EGR? Bardziej bym szedł w kierunku, aby drugi taki korek włożyć w rurę przed przepustnicą i dopiero pompować

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Nawet jeśli jakiś zawór ssący jest otwarty to wydechowy zamknięty. Egr jest zamknięty przy wyłączonym silniku. 


niestety nie dysponowałem mega szczelnym układam z dymiarką i nie mogłem wytworzyć ciśnienia które by pokazało nieszczelność więc zbuduje coś innego co ją pokaże.


@ Neonixos666 nie obraź się, śledzę ten wątek tak pobieżnie, może ominąłem ale stawiał bym na przepływomierz jeszcze. A teraz to o czym myślałem od samego początku widząc kto tak usilnie szuka przyczyny złego spalania- pan któremu silnik pali ponad 2L mniej niż innym użytkownikom? Nie chce być złym prorokiem ale stawiał bym na nagar związany z oszczędną jada(czy. zamulanie) więc cała litania- podparte zawory, podparty egr, zatkany kolektor ssący, nagar na wtryskach i inne związane z nagarem. Przyczyn problemu doszukiwał bym się w eko jeździe, życzę szybkiego rozwiązania problemu i znalezienia przyczyny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • twilk7, Vapor, wojteks
Neonixos666
Zarejestrowani

op
(16-12-2023, 09:30)siwusek216 napisał(a):
(15-12-2023, 23:26)Neonixos666 napisał(a):
(15-12-2023, 01:18)mike_pi napisał(a): Myślałem podobnie jak ty tylko czy budując ciśnienie przez czujnik ciśnienia doładowania nie będzie uchodzić powietrze przez niedomknięte zawory ssące ewentualnie gorący EGR? Bardziej bym szedł w kierunku, aby drugi taki korek włożyć w rurę przed przepustnicą i dopiero pompować

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Nawet jeśli jakiś zawór ssący jest otwarty to wydechowy zamknięty. Egr jest zamknięty przy wyłączonym silniku. 


niestety nie dysponowałem mega szczelnym układam z dymiarką i nie mogłem wytworzyć ciśnienia które by pokazało nieszczelność więc zbuduje coś innego co ją pokaże.


@ Neonixos666 nie obraź się, śledzę ten wątek tak pobieżnie, może ominąłem ale stawiał bym na przepływomierz jeszcze. A teraz to o czym myślałem od samego początku widząc kto tak usilnie szuka przyczyny złego spalania- pan któremu silnik pali ponad 2L mniej niż innym użytkownikom? Nie chce być złym prorokiem ale stawiał bym na nagar związany z oszczędną jada(czy. zamulanie) więc cała litania- podparte zawory, podparty egr, zatkany kolektor ssący, nagar na wtryskach i inne związane z nagarem. Przyczyn problemu doszukiwał bym się w eko jeździe, życzę szybkiego rozwiązania problemu i znalezienia przyczyny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To ciekawe o czym piszesz ale niestety nie ma się nic do tej usterki a wiesz dlaczego? Mogę mulić go na na najniższych możliwie obrotach jeździć tak po mieście i przybędzie bardzo mało sadzy ale jak tylko zacznę jeździć dynamicznie, nie zamulając (tak, potrafię) to sadzy przybywa bardzo szybko jedno porządne przeciągnięcie np przy wyprzedzaniu TIR-a może przybyć nawet około grama. Po wyjęciu EGR wcale nie był jakoś mega brudny zakładając że nikt go od nowości nie wyjmował to był brudny ale jak patrzę na filmiki co ludzie wyciągają to tragedii nie było. Przy okazji wymiany uszczelki pod tym zaworek do kierowania powietrza w kolektorze zaglądałem co tam się dzieje i jedynie w kanałach gdzie wpuszcza gorący egr spaliny było trochę węgla ale też nie było to jakieś zaklejone na max. Nie każdy wie ale w lato przy ponad 12 stopniach nie działa gorący egr na rozgrzanym silniku tylko zimny który nie podaje sadzy i kolektor nie syfi się. Co do przepływki to męczyłem temat jako pierwsze, czyściłem ją i porównywałem parametry w zdrowym egzemplarzu, wyniki były takie same wiec jest sprawna. Taka ciekawostka, wtyczkę od przepływki możecie sobie wyciągnąć i jechać dalej komputer przyjmie sobie wartości średnie i nawet błędu nie wywali na desce a jedynie zarejestruje w pamięci. Jak na razie idę w stronę nieszczelności, jedno co mnie ogranicza to czas i możliwości do grzebania bo nawet oddanie do warsztatu to nawet nie mam jak pracą ogarnąć. Na pewno nie jest to usterka typowa dla 1.6 dci przejrzałem chyba cały internet, nie ma żadnego kodu błędu który mówił by że coś go boli a jak wiadomo nieszczelność nie wykazuje błędu. Trzeba dokładnie sprawdzić układ i będzie widomo czy to dobry kierunek. Trochę dziwi mnie że konstruktorzy nie robią korekty dawki po temperaturze w kolektorze a jedynie mierzą temperaturę na wlocie powietrza do turbiny, przecież komp nawet nie wie w jakiej temp powietrze wpada do silnika.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości