mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 11-11-2023, 15:12
Po kilku tygodniach pora zrelacjonować wnioski:
Temperatura spadła, interwał między wypalaniem zwiększył się do 900 km. Fakt faktem pierwsze 300 km to była trasa, kolejne 600 km to typowe miasto, okazyjnie wyjazd poza miasto. Jako ciekawostkę mogę dodać, że wlałem forte do czyszczenia DPF.
Dzisiaj w trasie filtr mi się wypalił, zawsze po zakończeniu wypalenia sadza narastała. Dzisiaj przez 50 km po wypaleniu nie przybyła nawet 0,1g, przez cały czas poziom zapełnienia DPF był na poziomie 0,08g
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Czyli wymiana IC była trafna i problem został rozwiązany? Mi też ostatnio wypalił się do 0,08 g ale niestety przy 90 km/h przybywa około 0,01g na sekundę. Jak zamulam w mieście nie, obecnie przejadę około 250-300 km przy tych temperaturach.
•
mike_pi
98
0
1
1
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Łódź
mike_pi
Zarejestrowani
— 12-11-2023, 22:34
IC nie wymieniłem. Mogę jedynie dodać, że dzisiaj znowu robiąc trasę już taki skory do współpracy nie był. Początkowo (ok 30 km) utrzymywał minimalny poziom sadzy w filtrze, później niestety już trochę jej dopuścił. Zauważyłem, że dużo na to ma wpływ temperatura samego filtra. Czasem ja trzymał powyżej 330 stopni, po czym ja zrzucał do 270.
Zastanawia mnie, że taka mała garstka użytkowników drąży ten temat, a znaczna część ogółu (łącznie z tymi co nie ma ich na grupach) jeździ i się nie przejmuje. Może z nami jest coś cię tak?
Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Ogólnie to u mnie stygnie filtr jak hamuje silnikiem albo delikatnie jadę miastem, w trasie trzyma około 300-350 stopni a potrafi wychłodzić się do nawet 150-200. U mnie też po wypaleniu przez jakieś czas jazdy nie przybywa bo najczęściej oba egr są zamknięte jeszcze przez jakiś czas ale później znów przybywa. Latem oczywiście znów będzie przybywać więcej...
•
broda1301
182
4
67
19
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Wieluń
Ja nawet nie wiem że w moim szczeniaku jest DPF, a czesto latam koło słupa i zero problemów.
Pozdrawiam Panowie
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(13-11-2023, 22:39)broda1301 napisał(a): Ja nawet nie wiem że w moim szczeniaku jest DPF, a czesto latam koło słupa i zero problemów.
Pozdrawiam Panowie
To tak samo jak z akumulatorem po co wnikać jak kręci i działa, a potem wstajesz rano i nie masz jak dojechać do pracy bo nie zadbałeś o akumulator na krótkich odcinkach i nie podładowałeś go zanim padł na amen. Tak samo jak z tym przybywaniem sadzy jeden jeździ aż zapcha dpf na amen a drugi chce naprawić usterkę zanim pociągnie to zasobą wysokie koszty.
•
paker228
3,120
32
3226
4,524
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 06:54
Moja żona też na mnie zła że ciągle jej mówię "pilnuj dpfa, patrz na kilometry, niech się wypali" itd... mówi że nikt że znajomych tego aż tak nie pilnuje i jeżdżą a ja się czepiam.
Tyle ze u nas pacjent hyundai ix35 2.0crdi, gdzie jak nie masz podpiętego czegokolwiek pod obd to nijak nie zobaczysz że wypala dpfa. Jedynie po chwilowym zużyciu paliwa podczas jazdy bez dotykania pedału gazu.
O tyle jest to w tych silnikach problematyczne (nie wiem czy tylko w ix35 czy we wszystkich) że jak zacznie wypalać dpfa a nie skończy, to nadmiar ropy zrzuca do oleju do silnika.
Po dolaniu dodatku liqui moly interwał między wypalaniami zwiększył się dwukrotnie, ale narazie jestem jeszcze w fazie testowania. Może też zmienił się styl jazdy, bo ja staram się przynajmniej raz dziennie przeciągnąć go na te 5 tys obrotów. Żona niekoniecznie.
•
twilk7
4,264
17
2603
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 07:12
@ paker228 zapewne podczas wypalania, załączają się dodatkowe obwody elektryczne, celem obciążenia silnika. Wystarczy podłączyć diodę LED pod ogrzewanie lusterka, które zapewne zostaje włączone podczas wypalania. Mam tak w Citroenach i w każdym dołożona diodę.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
paker228
3,120
32
3226
4,524
INNY
2003
INNY
Zamość
paker228
Zarejestrowani
— 15-11-2023, 08:16
(15-11-2023, 07:12)twilk7 napisał(a): @ paker228 zapewne podczas wypalania, załączają się dodatkowe obwody elektryczne, celem obciążenia silnika. Wystarczy podłączyć diodę LED pod ogrzewanie lusterka, które zapewne zostaje włączone podczas wypalania. Mam tak w Citroenach i w każdym dołożona diodę.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
No wlasnie nie ma tak. Hyundai zadbał o to żeby użytkownik nie wiedział w prosty sposób kiedy się dpf wypala. Wiem że w citroenach załącza się grzanie lusterek - tutaj tak nie ma.
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(15-11-2023, 08:16)paker228 napisał(a): (15-11-2023, 07:12)twilk7 napisał(a): @ paker228 zapewne podczas wypalania, załączają się dodatkowe obwody elektryczne, celem obciążenia silnika. Wystarczy podłączyć diodę LED pod ogrzewanie lusterka, które zapewne zostaje włączone podczas wypalania. Mam tak w Citroenach i w każdym dołożona diodę.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
No wlasnie nie ma tak. Hyundai zadbał o to żeby użytkownik nie wiedział w prosty sposób kiedy się dpf wypala. Wiem że w citroenach załącza się grzanie lusterek - tutaj tak nie ma. A sprawdzałeś czy wyczytałeś? W Volvo też nie miały grzać podczas wypalania, a grzeją i diode mam.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
|