Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
Witam, mam nadzieje że ten wątek trochę naprowadzi mnie gdzie szukać przyczyny częstego wypalania DPF w moim Scenicu. Wypalanie jest średnio co 2-3 dni czyli jakieś 60 km. W podglądzie parametrów DPF wypala się do odpowiednich wartości, zaraz po jest około 1.5g sadzy a ciśnienie różnicowe wynosi 5 kPa. Problemem jest dość szybie przybywanie sadzy podczas jazdy pod górkę lub przyśpieszaniu, podczas jednostajnej jazdy nie przybywa tak szybko a podczas puszczenia gazu wcale. Korekty wtryskiwaczy są dobre małe odchylenia od zera. Nie ma sygnału i błędach na desce rozdzielczej ale robiąc skan wyskakuje jeden błąd DF1167 (11301C). Po wykasowaniu PyClip 180+ dalej się pojawia. Auto jedzie normalnie ma moc, przyśpiesza nie ma problemów z odpalaniem. Sonda lambda pokazuje napięcie i zmienia się wraz z obciążeniem, również zawartość tlenu jest widoczna i zmienia się, szkoda że nie wiem jakie wartości mają być. Boost sensor również działa zmieniają się wartości doładowania. Ktoś doradził mi abym na chwilę odseparował odmę bo może już wali w dolot i dlatego jest tyle sadzy. Tyle wydostaje się z pod korka https://youtube.com/shorts/dBNdHxv0LKo?feature=share. To co wydostaje się z od korka nie ma zapachu spalin ale standardowych par oleju. Wydaje mi się jednak że to nie jest dobry trop a sadza pojawia się z paliwa chyba że turbo wali w dolot olej. Przy wymianie chłodnicy wody był czyszczony intercooler bo trochę oleju w nim było.
Zapraszam do dyskusji i burzy mózgów bo chciałbym rozwiązać tą kwestię teraz zanim jeszcze nie doszło do kosztownej awarii niż potem wydawać tysiące zł bo nie zadbałem wcześniej.
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Sprawdź co pokazuje map sensor przy zgaszonym silniku.
Dobre korekcje nie koniecznie oznaczają ze wtryski są ok.
Sprawdzić szczelność dolotu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(13-07-2023, 17:18)siwusek216 napisał(a): Sprawdź co pokazuje map sensor przy zgaszonym silniku.
Dobre korekcje nie koniecznie oznaczają ze wtryski są ok.
Sprawdzić szczelność dolotu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Map Sensor pokazuje po zgaszeniu ciśnienie atmosferyczne więc myślę ze jest ok
Zdaje sobie sprawę że korekty to nie wyrocznia i nie można się na nich opierać stwierdzając czy wtryskiwacze są dobre.
Dolot raczej szczelny, nie stwierdziłem nigdzie zapoceń na przewodach, nie ma ,,syczenia" wymieniałem kiedyś już przewód przed kolektorem który standardowo pęka.
Mam takie wrażenie że coś kłamie odnośnie ilości powietrza i podczas obciążenia wali paliwo a nie ma w czym tego spalić i wsio leci na DPF.
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Za pomiary powietrza odpowiada przepływka i robi korekty po map sensorze wiec tu warto przyjrzeć się
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(13-07-2023, 17:45)siwusek216 napisał(a): Za pomiary powietrza odpowiada przepływka i robi korekty po map sensorze wiec tu warto przyjrzeć się
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czyli trzeba podejrzeć jak zmienia się przepływ powietrza na dolocie.
Ten błąd mnie nurtuje, jest związany z sondą Lambda, mam podgląd na jej napięcie i stosunek powietrza do paliwa ale nie umiem tego zinterpretować czy wartości są ok choć widać zmiany podczas dodawania gazu.
•
Jurek
814
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 13-07-2023, 19:50
Moim zdaniem spod korka oleju za dużo , czy ubywa lub przybywa ci oleju ? W moim 1,5 po odkręceniu korka nie widać żadnych oparów .Ile masz przejechane ?Czy nie ubywa płynu ? Pierwszą sprawdziłbym właśnie odmę ,lub dałbym ją na próbę w bańkę a w dolocie zaślepić .Nie wymieniałeś ostatnio oleju ? Miałem kiedyś taka historie że po wymianie oleju w ciężarówce silnik zaczął brać 2--3 litry oleju na 1000 km , potem okazało się że u kolegi który wymieniał olej w tym samym warsztacie było to samo ,po wymianie na olej z pewnego źródła problem zginął .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2023, 19:50 przez Jurek.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(13-07-2023, 19:42)Jurek napisał(a): Moim zdaniem spod korka oleju za dużo , czy ubywa lub przybywa ci oleju ? W moim 1,5 po odkręceniu korka nie widać żadnych oparów .Ile masz przejechane ?Czy nie ubywa płynu ? Pierwszą sprawdziłbym właśnie odmę ,lub dałbym ją na próbę w bańkę a w dolocie zaślepić .
Oleju nie przybywa, a ubytek to z pół litra na od wymiany do wymiany czyli na 10 tyś ale mam wyciek z pod miski więc trzeba też to liczyć. Płynu nie ubywa, co do odmy mam właśnie plan odseparować ją od dolotu i sprawdzić czy będzie poprawa chociaż na chwilę. Jest też kwestia EGR może nie domyka się i podczas zapotrzebowania na powietrze w trakcie przyśpieszania wali w dolot tworząc niedobór powietrza. Tylko czy nie wywaliło by błędu EGR jak by walnięty.
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 13-07-2023, 19:53
(13-07-2023, 17:01)Neonixos666 napisał(a): gdzie szukać przyczyny częstego wypalania DPF w moim Scenicu Auto kupiłeś czy już masz dłuższy czas? Tak jest od początku czy stało się stopniowo?
Są w zasadzie 2 możliwości, coś generuje sadzę (np. lejące wtryski, jazda na zbyt niskich obrotach, ..., uszkodzona lambda czy EGR) albo DPF jest zapchany i bez "prania"/mycia poza samochodem się nie obejdzie.
•
Jurek
814
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 13-07-2023, 19:57
EGR raczej dawałby błąd i na pewno spadek mocy ( brak tlenu do efektywnego spalenia paliwa ) Możesz zobaczyć położenie zaworu EGR w czasie jazdy .Jaki jest opis tego błędu ?
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
op
(13-07-2023, 19:57)Jurek napisał(a): EGR raczej dawałby błąd i na pewno spadek mocy ( brak tlenu do efektywnego spalenia paliwa ) Możesz zobaczyć położenie zaworu EGR w czasie jazdy .Jaki jest opis tego błędu ?
Załączone pliki
Miniatury
•
|