Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III 1.4 TCE problem po instalacji LPG


legaw
Zarejestrowani

op Szanowna grupo proszę o pomoc - czytając inne posty nie znalazłem takiego przypadku. Po przejechaniu 400 km od zainstalowaniu instalacji lpg KME, komputer zaczął wyrzucać komunikaty: sprawdź układ wtrysku paliwa i sprawdź ESP. Wczoraj jeszcze wyłączenie silnika pomagały aby zlikwidować problem a dzisiaj od rana cały czas trzyma komunikaty i pali się check engine. Po wyrzuceniu tych błędów spada moc  że max prędkość to 20 km/h i szarpie silnikiem na wolnych obrotach.
Za wezwałem gazowników aby sprawdzili co jest grane i komputery diagnostyczne wyrzuciły im błędy: P2100, DF078 i DF1012. Coś wspominali że 1 i 4 cylinder nie pali na wolnych obrotach
Gazownicy twierdzą że to nie może być ich sprawka a mechanik twierdzi że to może być zwarcie na wiązce np do przepustnicy po instalacji lpg.
Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić bo jeździć nim nie ma jak
pio555 napisał 26-07-2023, 17:59:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2023, 17:59 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
na PB jest ok?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
legaw
Zarejestrowani

op
(26-07-2023, 18:02)pio555 napisał(a): na PB jest ok?

na PB również jest źle. Odłączyliśmy bezpiecznikiem instalację i nic to nie dało. Tych błędów nie daje się skasować. Mechanior twierdzi że jest jakieś zwarcie w wiązce lub nie ma jakiegoś pinu i przepustnica nie działa poprawnie. Ale to jest komentarz na telefon po przeczytaniu komunikatów o błędach i co oznaczają

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Jeśli przez kilkaset km na LPG i PB i nagle pada brak mocy to ja bym na LPG nie stawial

Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • legaw
wojteks
Zarejestrowani

(26-07-2023, 18:11)pio555 napisał(a): Jeśli przez kilkaset km na LPG i PB i nagle pada brak mocy to ja bym na LPG nie stawial
Ale to akurat czas żeby zwarcie się zrobiło w źle zarobionej/ściśniętej wiązce po nagrzaniu się izolacji kabli.

To 1.4tce więc wszystkiego się można spodziewać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2023, 18:44 przez wojteks.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • mb_17, pio555
mb_17
Zarejestrowani

(26-07-2023, 18:44)wojteks napisał(a):
(26-07-2023, 18:11)pio555 napisał(a): Jeśli przez kilkaset km na LPG i PB i nagle pada brak mocy to ja bym na LPG nie stawial
Ale to akurat czas żeby zwarcie się zrobiło w źle zarobionej/ściśniętej wiązce po nagrzaniu się izolacji kabli.

To 1.4tce więc wszystkiego się można spodziewać.

dokładnie, skoro przed instalacją LPG było wsio ok, a teraz te kilkaset km po instalacji (relatywnie niewiele) się sypią błędy to stawiałbym jednak na coś sknocone przy instalacji, gdzieś coś było niedbale połączone, źle zaizolowane m, dostało trochę temperatury i się coś może zwierać, gubić sygnał.

PS zakładam, że tak banalna sprawa jak świece jest sprawdzona i są ok, jak nie to od tego bym zaczął przy wypadaniu zapłonu, jeśli te błędy co Ci podali rzeczywiście takie są

były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(26-07-2023, 19:12)mb_17 napisał(a): jeśli te błędy co Ci podali rzeczywiście takie są
Ale to bardzo łatwo zweryfikować, nawet prosty ELM i darmowa aplikacja wystarczy.

Odpowiedz
Yanek80
Zarejestrowani

@ legaw ... a jak tam poziom płynu chłodniczego ?

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Rozumiem, że auto to świeży nabytek i założyłeś LPG. Jakbyś miał te auto od dawna to raczej dawno by był podtlenek. Może warto by zrobić test CO2?
Jak nie pali na 2 gary na wolnych obrotach to pewnie gaśnie . Nie wyobrażam sobie aby się utrzymał na 2 pozostałych

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2023, 22:49 przez rafal18031988.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości