Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 2.0 16V +LPG - Nie odpala po wymianie rozrządu


sliver001
Zarejestrowani

op Mam problem z Renaultem Scenic II 2.0 16V 2007r. w holenderskim gazie. Po zakupie auta wymieniłem rozrząd razem z kołem zmiennych faz. Wszystko zgodnie ze sztuką przy użyciu oryginalnych blokad wałków i wału. Przy okazji wyjąłem też kolektor ssący i wyczyściłem go benzyną ekstrakcyjną od środka. Kilka dni czekałem za częściami i auto stało bez aku. Po złożeniu wszystkiego odpaliłem silnik, popracował prawidłowo z pół minuty więc go zgasiłem. Następnego dnia odpaliłem auto ale po chwili silnik zgasł i od tej pory nie daje się uruchomić - tylko kręci rozrusznik.

Co do tej pory sprawdziłem:
- bezpieczniki w komorze silnika ok,
- iskra jest, świeca sucha
- czujnik wału ma prawidłową oporność
- pompa paliwa po przekręceniu zapłonu pompuje w 2 sekundy 100ml benzyny
- ELM327 podłączyłem do silnika - brak błędów
- czujnik temperatury w kolektorze ssącym ma rezystencje prawidłową
- kontrolka immo najpierw miga a podczas kręcenia pali światłem ciągłym - tego nie jestem pewien czy tak ma być...

Co jeszcze sprawdzić?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2016, 21:13 przez pio555.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

(23-05-2016, 19:54)sliver001 napisał(a): - kontrolka immo najpierw miga a podczas kręcenia pali światłem ciągłym - tego nie jestem pewien czy tak ma być...

I tu bym właśnie się przyczepił.
Na 95% dioda immo powinna zgasnąć. Jak miga lub pali się na stałe to jest to się nie da odpalić.
W starszym szczeniaku było też tak że jak samochód stał dłużej otwarty to się zabezpieczał i trzeba było zamknąć z pilota i otworzyć, bo inaczej się nie odpaliło.

Thumbup
Odpowiedz
sliver001
Zarejestrowani

op Sprawdzałem jeszcze raz kontrolkę od immo jak się zachowuje po włączeniu zapłonu - najpierw miga, na chwilę zapala się światłem ciągłym po czym gaśnie. Wtedy wciskam start, rozrusznik kręci ale silnik nie odpala i gdy rozrusznik kończy pracę kontrolka dopiero wtedy świeci światłem ciągłym.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

nie wiem czy to możliwe ale zachowuje się podobnie jakby immo się rozkodował

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
sliver001
Zarejestrowani

op Sprawa się wyjaśniła - poluzowała się śruba mocująca zębatkę na wale korbowym... Czekam na werdykt po zdjęciu głowicy... Jak myślicie jakie straty?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Znaczy się , nie dokręciłeś jej?
sama z siebie nie powinna sie poluzować.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
sliver001
Zarejestrowani

op dokręciłem za słabo...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości