Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 1,9 2003 EGR


Shout
Zarejestrowani

op Witam.
Jestem szczęśliwym nabywca  autka Kwasny   ,czytając rożne fora oraz oceniając wydolność maszynki coś mnie podkosiło dostać się do ERG.
Rozebrałem to co należny i pauza nijak nie mogę dostać się do śruby dolnej mocującej ERG ma ktoś jakiś staż i dobra rade jak ta śrubkę odkręcić ?
pio555 napisał 07-11-2015, 15:05:
Zapraszam do działu powitań

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2015, 15:05 przez pio555.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Zdemontuj podszybie, będzie wygodniej

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Po zdempntowaniu podszybia wymiana Egr trwa 5 minut

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(07-11-2015, 16:13)pio555 napisał(a): Po zdempntowaniu podszybia wymiana Egr trwa 5 minut
Ta o ile pusci z tego syfu

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Shout
Zarejestrowani

op szanowni koledzy fotka jest poto zeby wskazac miejesce gdzie uw EGR sie znajduje auto jest rozbebeszone,brakuje tylko wyjac silnik a tego niechce idze oto ze dolna sruba od egr jest tak umiejscowiona ze niewiem jak ja odkrecic.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Na czuja, trzeba włożyć rękę z grzechotką i wykręcisz.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

O ile dobrze sobie przypominam to tą dolną śrubkę wykręcałem za pomocą małej grzechotki z wieloma przedłużkami. Odkręcić część elektroniczną EGR to jedno a wyjąć część mechaniczną to zupełnie inna rozmowa. To nie jest takie łatwe ze względu na obłożenie nagarem. Wiele prób kończy się uszkodzeniem albo po prostu niektórzy odpuszczają. W Megane II sprawa jest prostsza gdyż dostęp lepszy i konstrukcja EGR jest inna. Tam część elektroniczna jest zespolona z mechaniczną i można złapać ręką za część elektroniczną i starać się obkręcać w lewo i w prawo a w Scenic II odkręcasz część elektroniczną a ta mechaniczna zostaje i nie ma za co złapać. Pozostaje opukiwanie młotkiem przez kawałek drewienka. Co do tej śrubki to spróbuj odkręcić rurę dolot do kolektora ssącego i z wieloma przedłużkami atakuj z tej okolicy gdzie jest koniec czarnej pokrywy wtrysków na zdjęciu. Proponuję abyś wyposażył się w taki wskaźnik który na końcu ma magnes aby wyciągnąć śrubkę bo jak wpadnie to jej nie znajdziesz. Wskaźnik będzie pomocny do włożenia tej śruby przy składaniu. Ja do takich prac używam długich pęset i właśnie magnesów. Tam jest zbyt mało miejsca i trzeba dysponować różnymi zestawami narzędzi.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości