Mam tylko dylemat - jestem juz prawie pewien ze chce 1.6. Natomiast sporo dobrego czytam o 2.0. Boje sie tylko tego koła dwumasowego? Jak to z nim jest? Bardzo awaryjna czesc? Drogo kosztuje robota? Bo znajomy za dwumase w dieslu dal prawie 3tyś.. I to mnie przeraza i odpycha od siilnikow 2.0..
Scenic 2005/2006 benzyna 2.0 a koło dwumasowe
op
Witam. Juz jestem coraz blizej nabycia Scenica. W sumie to mam jakas tam gotowke, zostaje mi szukac. Ze wzgledu na budzet (12tys) rozgladam sie za rocznikiem 2005, ale jak trafi sie fajny z 2006 to wiadomo ze nie pogardze;)
Mam tylko dylemat - jestem juz prawie pewien ze chce 1.6. Natomiast sporo dobrego czytam o 2.0. Boje sie tylko tego koła dwumasowego? Jak to z nim jest? Bardzo awaryjna czesc? Drogo kosztuje robota? Bo znajomy za dwumase w dieslu dal prawie 3tyś.. I to mnie przeraza i odpycha od siilnikow 2.0.. (20-04-2016, 20:26)SlimBielany napisał(a): Boje sie tylko tego koła dwumasowego? Jak to z nim jest? Bardzo awaryjna czesc? Drogo kosztuje robota? Bo znajomy za dwumase w dieslu dal prawie 3tyś.. I to mnie przeraza i odpycha od siilnikow 2.0..w/g mnie nie ma sie co bać w aucie używanym zawsze może coś paść u kolegi padło na dwumas trudno 3 tyś nowy ale są jeszcze używki i regeneracji jak ktoś ma za drogo
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
No 2.0 kusi mocą. Z drugiej strony nie jestem jakimś maniakiem mocy i nie muszę się ścigać. A z tego co widzę zakup padnie na auto sprowadzane bo 98% to właśnie takie. I boje się ze pierwsze co to padnie mi dwumasa;] A tu jeszcze czeka mnie odrazu rozrząd olej i filtry na wstępie wiec.. Do tego OC i rejestracja
No nic, trza się przespać z tematem. Jeszcze druga sprawa tak na wszelki wypadek - ma ktos szyber dach/panorame? Dobrze sie to sprawuje? Uszczelki nie puszczają wody?;) I warto na to polowac?
Dwumas w benzynie a w dieslu to dwie różne sprawy. Benzyna znacznie delikatnej obchodzi się z DKZ.
Panorama (z otwieranym przodem, bo są jeszcze po prostu szklane dachy w wersji Mer du Nord) - u mnie nic nie cieknie, ale zapchane odpływy mogą skutkować mokrą podsufitką. Z uwagi na wycierające się ślizgi może gwizdać przy wyższych prędkościach, da się to naprawić. Czy warto - nie wiem. Korzystanie z otwartego przy 90km/h jest uciążliwe, na nierównościach może skrzypieć czy piszczeć nawet zamknięty, trzeba konserwować ślizgi, może paść silniczek. Z plusów to widoki, z których kierowca i tak nie skorzysta, dzieciaki z tyłu natomiast tak, bardzo. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2016, 21:27 przez funkoval.)
op
Ok. Dzieki bardzo za odpowiedzi. Mam po prostu czysto techniczne wątpliwości czy warto się w rożne rzeczy pakować;)
A jak wygląda działanie skrzyni biegów? Teraz jeżdżę na 6cio biegówce w swoim samochodzie i chętnie bym taka widział w Scenicu. Ale widzę ze w 2005 nie było takich. A jak sprawuje się 5cio biegowa? Bo u znajomego w fiacie przy 90/h już osiąga 3000 obrotów i wyje strasznie. Do setki docisnąć to masakra jakaś;)
witam , silnik 2.0 uchodzi za pancerny, jednak niema co się łudzić ,że jest ekonomiczny . mi pokazuje średnie spalanie na poziomie 12 l/100km. na trasie schodzi do 7 , ale ja poruszam się tylko po mieście . skrzynia 6,działa precyzyjnie , w połączeniu z 2.0 bardzo elastyczna . dach panorama super sprawa ,narazie bezproblemowa .
rozrząd tez nie jest tani samo kolo KZFR to wydatek ok 500 plus rozrząd i robi się 1000 zł. w budżecie 12000 ciężko Ci będzie , ale szukaj okazje się zdarzają .ja swojego upolowałem za mniej niż 10000 w ładnej opcji ale 2003r, powodzenia
op
A powiedzcie mi, bo teraz znalazlem taki egzemplarz - czy to dobrze ze nie ma tego hamulca elektrycznego? Rocznik 2005. Bo czytalem tez sporo zlego o tym. Ze sie potrafi w czasie jazdy sam zalaczyc, ze nie odpuszcza itd.. Przydatne to w ogole?;)
I co sadzicie o tym egzemlarzu np: http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...2a4a6f0f92 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2016, 11:24 przez SlimBielany.) (22-04-2016, 11:18)SlimBielany napisał(a): Przydatne to w ogole?;) Co kto lubi - ja owszem, ale w S III nie występują takie problemy z tym hamulcem. Jeśli wolisz prostotę i nie chcesz nieprzewidzianych problemów - idź w kierunku wajchy, ale pogódź się z brakiem schowka w postaci przesuwnego podłokietnika. Ja tam przywykłem do komfortu i zapomniałem co to znaczy zaciągnąć ręczny. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości