anychopocil@gmail.com
4
0
0
2
SC I ph I
1999
1,6 i 107KM, 1999-2003
lodz
op
Witam,
Jaki pasek wielorowkowy powinien być założony do tego silnika?
Silnik jest z klimatyzacją, wszystkie koła posiadają 6 rowków.
Słyszałem o tym, że powinien być 5pk, ale czy ktoś z forumowiczów może przedstawić jakieś zalecenia (np. serwis manual) od Renault w sprawie montowania tego paska?
•
PunkRock86
26,126
66
18696
18,254
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
@ anychopocil@gmail.com zarówno w Lagunie 1.6 16V jak i w Espace 2.0 16V miałem koła 6 PK a paski 5 PK ( oba z klimatyzacją). Tak zalecał mi mechanik jak i sprzedawca.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
twilk7
4,394
17
2720
909
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 12-04-2023, 12:37
Prawilnie powinien być 6pk, ale szybko się strzępi na krawędzi i z tego powodu jest zakładany 5pk.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
PunkRock86
26,126
66
18696
18,254
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
(12-04-2023, 12:37)twilk7 napisał(a): ale szybko się strzępi na krawędzi
Mnie właśnie ścięty kawałek paska o grubości tego jednego rowka, zakończył żywot silnika w Espace, wkręcając się w rozrząd.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
anychopocil@gmail.com
4
0
0
2
SC I ph I
1999
1,6 i 107KM, 1999-2003
lodz
op
Słyszałem, że jest zalecenie Renault że powinien być 5pk, ale jeśli takowe jest to powinien być wydany jakiś dokument z ich strony.
Nie umiem sobie wyobrazić że a renault działa w stylu jak strzępi ci się pasek 6pk to wymień na 5pk szczególnie w tych silnikach gdzie może to prowadzić do uszkodzenia rozrządu.
•
twilk7
4,394
17
2720
909
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 12-04-2023, 13:13
Nie słyszałem o zaleceniach Renault, znam z praktyki i autopsji. Kierując się zaleceniami producenta, często można doświadczyć przykrych historii, to raz. Dwa, na przykładzie pewnej skrzyni biegów. Producent owej skrzyni zaleca wymianę oleju co 60btys km, a producent samochodu, do którego założono ową skrzynie, nie zaleca wymiany oleju. Czyimi zaleceniami będziesz się kierował?
Wysłane przy użyciu Tapatalka
RafałQ
867
2
129
131
SC III ph I
2011
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Błotnica
RafałQ
Zarejestrowani
— 12-04-2023, 13:27
Pasek 5pk, zostawiasz jeden wolny rowek od rozrządu
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.
anychopocil@gmail.com
4
0
0
2
SC I ph I
1999
1,6 i 107KM, 1999-2003
lodz
op
W jednym z tematów o tych paskach ktoś wspomniał, że w serwisówce jest jak byk pokazane by zostawić wolne miejsce na kołach od strony silnika. Ale takowej nie znalazłem.
Mam dwa przypadki gdzie pasek zerwał się przy zmianie z 5 na 6 i potrzebowałbym zalecenia producenta odnośnie tego tematu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2023, 13:30 przez anychopocil@gmail.com.)
•
RafałQ
867
2
129
131
SC III ph I
2011
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
Błotnica
RafałQ
Zarejestrowani
— 12-04-2023, 13:35
(12-04-2023, 13:07)anychopocil@gmail.com napisał(a): Słyszałem, że jest zalecenie Renault że powinien być 5pk, ale jeśli takowe jest to powinien być wydany jakiś dokument z ich strony.
Nie umiem sobie wyobrazić że a renault działa w stylu jak strzępi ci się pasek 6pk to wymień na 5pk szczególnie w tych silnikach gdzie może to prowadzić do uszkodzenia rozrządu.
Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.
Markus
7,966
32
5541
3,150
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Toszek
Markus
Zarejestrowani
— 12-04-2023, 13:44
Nawet Gates wydał broszurkę
TT
|