Scenic 1.6 benzyna 2005r. zimny gaśnie i traci moc.
op
Scenica 2005r. mam w gazie z silnikiem 1,6. Od paru miesięcy jak jest zimny silnik to gaśnie na wolnych obrotach. Po kilkunastu kilometrach wszystko ok. Dodatkowo gdy przychodzi jesień i robi się wilgotno to auto po odpaleniu nie ma mocy i szarpie. Ciepły silnik kończy problem, najlepiej po zmienianiu biegów na wysokich obrotach. Przerobiłem już 5 albo 6 mechaników i każdy podawał inną przyczynę. Od czujnika temperatury po uszczelkę pod głowicę. Scenic podpinany był wielokrotnie pod komputer. Wymieniłem sondę lambdę na używaną od mechanika, ale dalej pokazuje błąd sondy jednak jest nieco lepiej. Ten sam mechanik i kolejny chcieli wymienić koło zmiennych faz rozrządu, bo rozrząd również pokazywał komputer komputer, ale przyznali sami że przy tej usterce również zimne auto powinno gasnąć. Objawy te pasują mi do problemu z EGR, ale czy Grand Scenic 1.6 benzyna ma EGR? Jeśli tak, to gdzie? Jaka może być przyczyna tych usterek. Wymieniłem czujnik położenia wału, ale dalej pokazuje go na błędach. Rozrząd z pompą (bez koła zmennych faz rozrządu) wymieniłem 18000 km temu. Świece też nowe. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale problem z gaśnięciem pojawił się niedługo po wymianie sprzęgła.
Jeszcze czujnik od klimatyzacji warto odpiąć/sprawdzić kabelki. Słyszałem, że potrafią się różne cuda dziać. Bodajże @ kiwikrakow miał cuda z czujnikiem.
stawiam na problemy z KZFR lub co bardziej prawdopodobne z zasilaniem elektrozawory KZFR lub samym elektrozaworem
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
A co EGERem? Jest on montowany w tych modelach i gdzie go znaleźć?
(18-08-2021, 20:01)Lukasz84 napisał(a): Miałem podobne na wolnych obrotach gasł pomogło czyszczenie przepustnicy Według mechanika przepustnica czysta. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-08-2021, 21:06 przez lukasz-scenic.)
Pytanie czy na gazie sie ta dzieje, czy na benzynie ? Czy rodzaj paliwa nie ma znaczenia ?
Moze masz zle istawiona temperatura redktora w sterowniku gazu, albo sam czujnik temperatury reduktora uszkodzony. Jesli robione bylo sprzeglo, to moze ruszuli wlasnie ten czujnik temperatury. Wtedy sterownik przelacza za szybko na gaz, gaz w preduktorzez zamarzai wlasnie zaczuna szarpac. Typowy objaw zle ustawionej temperatury. A jak dodatkowo masz ustawione za duze cisneinie gazu na reduktorze, to problem bedize sie poglebial. Temperatura przelaczania powinna byc w zakresie 37-45 stC Cisnienie gazu w reduktoze - 1,2B Na poczatek zrob tak jak napisal polaq, zakrec gaz aby silnik pracowal tylko na beznyznie, albo wylacz instalacje gazowa przez wyjecie bezpiecznika. Powinien wtedy pracowac tylko na beznynie (ale uprzedzam - nie koniecznie moze chcec) Jesli byl podpinany pod kompa, to jakie kody bledow ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2021, 09:22 przez wleniu.)
Ja też bym zaczął od wykluczenia instalacji gazowej. A później reszta.
Ja właśnie dzisiaj w swoim ustawiłem bo mi się mapa rozjechała. Niestety wszystko fajnie ustawiłem i na końcu zobaczylem że mam złe wtrysku zapisane. Co prawda roznica 1 ohma ale musze zmienic I jeszcze raz ustawić bo mnie bedzie nerwowac. Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2021, 18:33 przez JaaccYY.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości