czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
(15-09-2019, 22:43)cleo78 napisał(a): Ps. Czy ktoś się spotkał z tym błędem ET703 - chodzi o przełącznik tempomatu, który wg. komputera też jest sprawny i podpięty pokazuje wszystkie jego funkcje prawidłowo, ale po odłączeniu komputera tempomat wyświetla się tylko na ekranie, ale nie reaguje już na klawisze umieszczone na kierownicy.. Jeszcze sprawdź (żeby wykluczyć kręcenie licznika), przebieg w pompie ABS i porównaj go z przebiegiem wyświetlanym na liczniku. Tak z czystej ciekawości, czasami nieudolne kręcenie po przez wlutowanie can blockera powoduje problemy z działaniem tempomatu, aczkolwiek troszkę inaczej to wygląda. Tak z czystej ciekawości to się powinno sprawdzić i wykluczyć can blokera. Jak coś mam clipa i mieszkam niedaleko ;p
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 16-09-2019, 08:51
op
Witam
"Kręcenie licznika" jest wykluczone, auto było sprawdzone w ASO i potwierdzili przebieg, dodatkowo poprzedni właściciel miał to auto od nowości i serwisował całość w ASO, na wszystko mam kpl. faktur - wszystkie przeglądy i naprawy, na każdej FV wydrukowany jest też przebieg, przy którym było to robione.
Jeżeli chodzi o sam błąd to diagnozę w dwóch programach (w tym na Clipie) robił Pan Kazimierz z forum z Zabrza, który jest doświadczony w tych sprawach i nie popełnił na pewno błędu - nr tej usterki to na 100% ET703 - znalazłam nawet w internecie instrukcję list błędów i proponowanych napraw w języku francuskim i była tam cała lista błędów ET, łącznie z ET703 - który dotyczy przełącznika tempomatu.
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
ET703 to nie jest błąd tylko polecenie clipa celem sprawdzenia przełącznika tempomatu. Wszystkie błędy zaczynają się na DF. W clipie nie ma błędów zaczynających się na ET.
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 16-09-2019, 11:29
op
Rozumiem, dziękuje za wyjaśnienie. Znalazłem w internecie instrukcję w języku francuskim opisującą komendę ET703 i wywoływanie sprawdzenia poprawności działania wszystkich klawiszy (zarówno na kierownicy 4 klawisze: +/- oraz R/0, jak i samego włącznika tempomatu). Ogólnie opisane jest tam, że jeżeli coś nie działa poprawnie to może być wina samego przełącznika lub okablowania...
Przy podłączonym komputerze, teoretycznie wszystkie klawisze działają poprawnie i komputer pokazuje, że dostaje prawidłowe sygnały i włącza dane funkcje, jednak przy odłączonym komputerze, podczas jazdy pow. 30 km/h można włączyć tylko przełącznik i wyświetla się na ekranie komunikat o włączonym regulatorze prędkości, ale nie można wtedy nic ustawić z przycisków na kierownicy - nie reaguje na żaden z klawiszy. Po przełączenia na opcję ogranicznika prędkości klawisze z kierownicy od razu działają.
Komputer nie wykazał żadnego błędu położenia czujnika pedału hamulca oraz sprzęgła.
Gdzie może leżeć przyczyna tej awarii?
Pozdrawiam
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 16-09-2019, 14:39
"Komputer nie wykazał żadnego błędu położenia czujnika pedału hamulca oraz sprzęgła."
jak to zostało sprawdzone? Błędy tych czujników często nie powodują zwrócenia jakichkolwiek komunikatów (lub sygnalizowane są komunikaty typu "Błąd elektroniki".
Jedyny sposób to podpięcie się live i mozolne sprawdzanie czy zmiana położenia każdego z czujników jest widziana przez system samochodu.
U mnie przy nieprawidłowym działaniu tempomatu winien był drugi obwód czujnika położenia pedału hamulca.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 16-09-2019, 17:32
op
Dokładnie oba czujniki sprawdzone były poprzez przyciskanie na zmianę pedałów sprzęgła i hamulca i sprawdzanie odczytów z komputera.
Dostałam dzisiaj namiar na elektryka z Bobrownik, która zna tą wadę i muszę do Niego oddać samochód do naprawy (prawdopodobnie będzie zwarcie na jednym z 12V połączeń kablowych albo na którymś ze styków) - napiszę w przyszłym tygodniu po naprawie co dokładnie z elektryki było uszkodzone.
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Takie pytanie, czy tempomat wcześniej działał. Może być tak, że w sterowniku silnika brak przyuczenia przycisków tempomatu.
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 16-09-2019, 20:00
op
Ciężko to określić, bo dopiero teraz sprawdziliśmy tą funkcję, a nie mam już kontaktu z poprzednim właścicielem, ale raczej można tą opcję odrzucić, ponieważ po przełączeniu na opcję ogranicznika prędkości wszystkie 4 klawisze działają poprawnie - wszystko wskazuje na zwarcie które powstaje, kiedy przycisk włącznika regulatora jest włączony.
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Ogranicznik prędkości nie wykorzystuje żadnego z przełączników przy pedale sprzęgła i hamulca, tempomat natomiast reaguje na najmniejszy dotyk hamulca, gazu lub sprzęgła. Tu bym szukał niesprawności. Warto sprawdzić jak komputer odczytuje w procentach czujnik położenia pedału gazu.
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 16-09-2019, 20:17
op
Już pisałam, że po wszystkich testach na komputerze i sprawdzeniu poprawności działania czujnika położenia pedału sprzęgła i hamulca wykluczyliśmy te awarie, bo wszystkie testy wyszły ok. Udało się za to wykryć jedno zwarcie 12V. Dodatkowo elektryk, z którym jesteśmy już umówieni od razu znał tą przypadłość i potwierdził, że trzeba sprawdzić i przemierzyć wszystkie przekaźniki i połączenie kablowe, gdzie występuje to zwarcie i tam będzie leżała usterka.
•
|