Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SIII PHI] [cleo78] Nierówna praca wtryskiwaczy 1.5 dCi 110KM FAP


pio555
Junior Administratorzy

Online
Liqui Moly Diesel Spülung

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
cleo78
Kobiety

op Wszystkie testy zrobione na Clipie u Pana Kazimierza z Zabrza i komputer nie pokazał ani jednego błędu. Udało się znaleźć tylko 1 błąd ET703 związany z tempomatem.

1. Korekta wtryskiwaczy jest w normie: I - 1.06, II - 1.08, III - 0.96, IV - 0.90.

2. Offset EGR też ok.

3. Świece żarowe sprawdzone - wszystkie działają.

3. DPF działa bdb, na rurze wydechowej też nie ma ani śladu brudu czy nalotu.

Silnik jednak nadal bardzo głośno i nierówno działa, głównie jak jest zimny. No i komputer pokładowy nadal pokazuje bardzo wysokie spalanie w mieście 10.5 - 12 l/100km, na autostradzie pokazał 9.5l/100km - przy prędkości 120-150km/h bez klimatyzacji.

W przyszłym tygodniu użyjemy czyścika w płynie i profilaktycznie trochę oleju 2T, a także zrobimy test spalania wg. tankowania.

Czy ma ktoś pomysł, co może powodować tak duże spalanie?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(15-09-2019, 21:12)cleo78 napisał(a): 1. Korekta wtryskiwaczy jest w normie: I - 1.06, II - 1.08, III - 0.96, IV - 0.90.
jak dla mnie to nie sa w normie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
cleo78
Kobiety

op A ile wynosi norma i czy jest jakoś ogólnie określona? Komputer nie wskazał żadnych błędów czy anomalii.

W innych tematach udało mi się tylko znaleźć, że rozbieżność powyżej 0.4-0.5 jest oznaką awarii wtryskiwaczy, albo wskaźnik pow. 1.5

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Zakres korekty wtrykiwaczy jest w zakresie od - 5.0 do +5.0
Te u ciebie nie wyglądają źle
Zdradź tajemnice gdzie tankujesz ?
Jaki interwał wymiany oleju w samochodzie ?

zastosuj coś tego typu https://czarnepaliwo.pl/glowna/118-amsoi...0473l.html
a poza tym zalecałbym tankowanie dobrej ropy i porządnie przegonić samochód po dwupasie

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:
  • cleo78
cleo78
Kobiety

op Witam

Auto od początku jest tankowane tylko i wyłącznie na stacjach Shell Diesel V-Power. Olej ELF Evolution 5W30 wymieniany regularnie co rok + kpl. fitrów pomimo małych przebiegów - auto ma obecnie dopiero 90.000km, a jest z 12.2010r. FAP wygląda ok, komputer nic nie wskazała, a rura wydechowa jest czyściutka, dodatkowo raz na 3-4 tygodnie auto jeździ z prędkością pow. 130 km/h po autostradzie.

W przyszłym tygodniu chcemy wlać płukacz LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG oraz ok. 200ml oleju 2T + raz na 2-3 miesiące trochę Archoil AR6900-D MAX.

Chociaż i tak nie wydaje mi się, że obniży to jakoś znacząco spalenie. Wcześniej miałam Scenica II 1.6 benzyna i palił na mieści ok. 8-9l - czyli  mniej niż ten 1.5 dCi.

Chyba, że test spalania na mieście wg. dotankowania na stacji benzynowej po przejechaniu 100km wykaże, że to jednak komputer na złe pomiary i wskazania średniego i aktualnego spalania...

Ps. Czy ktoś się spotkał z tym błędem ET703 - chodzi o przełącznik tempomatu, który wg. komputera też jest sprawny i podpięty pokazuje wszystkie jego funkcje prawidłowo, ale po odłączeniu komputera tempomat wyświetla się tylko na ekranie, ale nie reaguje już na klawisze umieszczone na kierownicy...

Przy okazji chciałem też podpytać jakie stacje polecacie do tankowania diesla i czy warto lać te droższe, wzbogacane ON?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2019, 22:52 przez cleo78.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Shell VPower Diesel jest ok też tylko taki tankuje.
Spróbuj ten specyfik może pomoże. Takie spalanie przy 5biegowej skrzyni i silniku 90KM nie było by dziwne ale przy 6biegowej to znacznie za dużo.

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
cleo78
Kobiety

op Ok, dziękuje za radę (oczywiście stacje Shella pewnie też różnią się od siebie), w tym tygodniu wleję ten płukacz + trochę oleju 2T i napiszę czy coś się poprawiło.

Pozdrawiam

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cleo78 za ten post post:
  •
marekwodniak
Zarejestrowani

Clip podaje błędy zaczynając o DF nie ET .Coś innego ci podpiął mechanik nie Clipa

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(15-09-2019, 22:32)PRZEMO napisał(a): Zakres korekty wtrykiwaczy jest w zakresie od - 5.0 do +5.0
To są wartości dla 1,9 dci.
Dla silnika 1,5 dci korekta powinna wynosić 1 z dopuszczalną odchyłką +-0,7.
(15-09-2019, 21:12)cleo78 napisał(a): 1. Korekta wtryskiwaczy jest w normie: I - 1.06, II - 1.08, III - 0.96, IV - 0.90.
Wyniki są bardzo dobre, też bym chciał takie mieć.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości