[SIII PHI] [cleo78] Nierówna praca wtryskiwaczy 1.5 dCi 110KM FAP
op
Wszystkie testy zrobione na Clipie u Pana Kazimierza z Zabrza i komputer nie pokazał ani jednego błędu. Udało się znaleźć tylko 1 błąd ET703 związany z tempomatem.
1. Korekta wtryskiwaczy jest w normie: I - 1.06, II - 1.08, III - 0.96, IV - 0.90. 2. Offset EGR też ok. 3. Świece żarowe sprawdzone - wszystkie działają. 3. DPF działa bdb, na rurze wydechowej też nie ma ani śladu brudu czy nalotu. Silnik jednak nadal bardzo głośno i nierówno działa, głównie jak jest zimny. No i komputer pokładowy nadal pokazuje bardzo wysokie spalanie w mieście 10.5 - 12 l/100km, na autostradzie pokazał 9.5l/100km - przy prędkości 120-150km/h bez klimatyzacji. W przyszłym tygodniu użyjemy czyścika w płynie i profilaktycznie trochę oleju 2T, a także zrobimy test spalania wg. tankowania. Czy ma ktoś pomysł, co może powodować tak duże spalanie?
Zakres korekty wtrykiwaczy jest w zakresie od - 5.0 do +5.0
Te u ciebie nie wyglądają źle Zdradź tajemnice gdzie tankujesz ? Jaki interwał wymiany oleju w samochodzie ? zastosuj coś tego typu https://czarnepaliwo.pl/glowna/118-amsoi...0473l.html a poza tym zalecałbym tankowanie dobrej ropy i porządnie przegonić samochód po dwupasie
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
op
Witam
Auto od początku jest tankowane tylko i wyłącznie na stacjach Shell Diesel V-Power. Olej ELF Evolution 5W30 wymieniany regularnie co rok + kpl. fitrów pomimo małych przebiegów - auto ma obecnie dopiero 90.000km, a jest z 12.2010r. FAP wygląda ok, komputer nic nie wskazała, a rura wydechowa jest czyściutka, dodatkowo raz na 3-4 tygodnie auto jeździ z prędkością pow. 130 km/h po autostradzie. W przyszłym tygodniu chcemy wlać płukacz LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG oraz ok. 200ml oleju 2T + raz na 2-3 miesiące trochę Archoil AR6900-D MAX. Chociaż i tak nie wydaje mi się, że obniży to jakoś znacząco spalenie. Wcześniej miałam Scenica II 1.6 benzyna i palił na mieści ok. 8-9l - czyli mniej niż ten 1.5 dCi. Chyba, że test spalania na mieście wg. dotankowania na stacji benzynowej po przejechaniu 100km wykaże, że to jednak komputer na złe pomiary i wskazania średniego i aktualnego spalania... Ps. Czy ktoś się spotkał z tym błędem ET703 - chodzi o przełącznik tempomatu, który wg. komputera też jest sprawny i podpięty pokazuje wszystkie jego funkcje prawidłowo, ale po odłączeniu komputera tempomat wyświetla się tylko na ekranie, ale nie reaguje już na klawisze umieszczone na kierownicy... Przy okazji chciałem też podpytać jakie stacje polecacie do tankowania diesla i czy warto lać te droższe, wzbogacane ON? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2019, 22:52 przez cleo78.)
Shell VPower Diesel jest ok też tylko taki tankuje.
Spróbuj ten specyfik może pomoże. Takie spalanie przy 5biegowej skrzyni i silniku 90KM nie było by dziwne ale przy 6biegowej to znacznie za dużo.
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Clip podaje błędy zaczynając o DF nie ET .Coś innego ci podpiął mechanik nie Clipa
(15-09-2019, 22:32)PRZEMO napisał(a): Zakres korekty wtrykiwaczy jest w zakresie od - 5.0 do +5.0To są wartości dla 1,9 dci. Dla silnika 1,5 dci korekta powinna wynosić 1 z dopuszczalną odchyłką +-0,7. (15-09-2019, 21:12)cleo78 napisał(a): 1. Korekta wtryskiwaczy jest w normie: I - 1.06, II - 1.08, III - 0.96, IV - 0.90.Wyniki są bardzo dobre, też bym chciał takie mieć. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości