cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 12-09-2019, 07:23
op
Witam
Od jakiegoś czasu zaczęłam słyszeć odgłosy pracy wtryskiwaczy (bardzo delikatny świst-hałas) w moim Scenicu z 1.5 dCi 110KM FAP i ich delikatnie nierówną pracę (przebieg 90.000km)- czy jest to niepokojący problem? Porównywałam ten dźwięk z sąsiadem, który ma silnik 2.0 dCi i u Niego jeszcze wyraźniej słychać to świszczenie, ale mówi, że ma tak od dwóch lat i auto zapala i jeździ bez problemów - podobno każdy wtryskiwacz wcześniej lub później zaczyna wydawać taki dźwięk.
Miałam ostatnio robioną diagnostykę komputerową i nie wyszły żadne błędy czy usterki.
Czy na tą nierówną pracę wtryskiwaczy może mieć też wpływa zawór EGR i należałoby go wyczyścić?
Proszę o Państwa opinie.
Pozdrawiam
•
pio555
31,318
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 12-09-2019, 08:32
(12-09-2019, 07:23)cleo78 napisał(a): Miałam ostatnio robioną diagnostykę komputerową i nie wyszły żadne błędy czy usterki. jakie są korekty wtrysków?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 12-09-2019, 09:09
op
Co to są korekty wtrysków i jak się to sprawdza? Jestem kobietą i nie znam się na mechanice
Ps. Chciałam dodać, że ta nierówna praca jest głównie i chyba tylko słyszalna zaraz po zapaleniu silnika jak jest zimny - wtedy dość głośno (na zewnątrz) i nierówno pracuje, jak się zagrzeje to chodzi już ok.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-09-2019, 09:13
1. Wypadało by odczytać wartości korekt wtryskiwaczy - może któryś jest przypchany i daje lekko za mało
2. W związku z powyższym - warto by użyć czyścika do wtrysków (sprawdzony sposób użycia był tu opisywany).
3. warto by także sprawdzić sprawność świec żarowych - pracują w końcu stale w trybie dogrzewania
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
pio555
31,318
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 12-09-2019, 09:59
(12-09-2019, 09:09)cleo78 napisał(a): Co to są korekty wtrysków i jak się to sprawdza? jakims programem diagnostycznym np.clipem
jestes z Chorzowa skontakuj sie z @ mario3 lub @ miro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2019, 09:59 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• mario3
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 12-09-2019, 10:01
op
Ok, dziękuje za informacje!
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-09-2019, 10:05
Generalnie korekta wtryskiwacza to współczynnik, o ile sterownik silnika zmienia czas otwarcia wtryskiwacza w stosunku do wartości nominalnej.
Jet to układ adaptacyjny, podczas pracy silnika sterownik wylicza (optymalizuje)czasy otwarcia wtrysków - zachowana jest więc moc i pożądany skład spalin.
Przykładowo - jeśli końcówka jest lekko przytkana np. wskutek zakoksowania (wszak jeździmy na paliwach BIO) - czas wtrysku zostanie powiększony np. do 1,6, aby w efekcie mimo zmniejszonej przepustowości wtryskiwacza w każdym cyklu została podana dawka paliwa wynikająca z mapy zapisanej w pamięci sterownika.
W zasadzie każdy bardziej zaawansowany diagnoskop czy interfejs-oprogramowanie obsługujące Renault umożliwia odczytanie wartości korekt, a ich wartości prawdę nam powiedzą.
A co do świec żarowych - nie żartuję, sam mam jedną spaloną...
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 12-09-2019, 10:17
op
Dziękuje za informację!
W jaki sposób można sprawdzić sprawność świec żarowych - czy któraś nie nadaje się już do wymiany?
•
TomaszB
11,614
38
3235
1,734
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 12-09-2019, 10:27
Jak już podepniesz clipa do sprawdzenia korekt to sprawdzisz też świece.
•
cleo78
105
0
11
23
SC III ph I
2010
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chorzów
cleo78
Kobiety
— 12-09-2019, 10:29
op
Nie potrafię nic znaleźć na temat czyścika do wtrysków - czy chodzi o wlanie specjalnego płynu do paliwa do czyszczenia wtrysków? Ktoś pisał, że to tzw. "szuwaks" ,ale podobno trzeba potem wymieniać filtr paliwa, bo nim zostaną wszystkie brudy z czyszczenia? Podobno ten czyścik stosuje się dopiero jak wartości korekt wtryskiwaczy będą odbiegać od normy - np. ok. 2 - tylko jaka jest norma dla każdego z 4 wtrysków?
Proszę o dokładniejsze informacje w tej sprawie - kiedy i jaki preparat (w jaki sposób) trzeba zastosować?
Pozdrawiam
•
|