Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[SCII PHI] Drganie silnika przy obrotach powyżej 3000


polak322
Zarejestrowani

op Hej,

Autko jest bardzo ok, bardzo je polubiliśmy, ale niestety pojawiają się pierwsze problemy... ;/

Jakiś tydzień temu zmienialiśmy koła na zimowe - 205/60R16 (letnie były 225/40R18), nowe świece oraz wczoraj cewkę.
Cewka została zmieniona, dlatego że podczas montażu świec wypadła sprężynka (i guma lekko popękała). Objawiało się to sporymi drganiami silnika w zakresie 1500-2000obr i czasami falowały obroty jałowe.
Z takimi objawami zrobiliśmy jakieś 100-150 km.  Po wymianie cewki wydawało nam się, że wszystko jest ok, ale niestety.
Mocne drgania silnika ustały, silnik pracuje ładnie, ale pojawił się inny problem.

Pojawiły się delikatne drgania silnika przy prędkości powyżej 100 km/h (obroty od 3tys). Dzisiaj po południu sprawdzimy, czy drgania są zależne od prędkości, czy może od obrotów powyżej 3tys (przy niższych biegach).
Czy wiecie czym może być to spowodowane? Czy przez to, że zrobiliśmy trochę kilometrów z wypadającym zapłonem na jednym cylindrze, przy sporych drganiach silnika, wybiła się jakaś poducha, czy tym podobne?

Dodam, że objawy są podczas jazdy po łuku, jak i po prostej. Wibruje przez całą drogę. Na niższych obrotach/prędkości nie wibruje, lub wibruje, ale ani ja, ani żona nie wyczuwamy już tego wtedy.

Będziemy wdzięczni za każdą wskazówkę.

PS:  Znalazłem taką wypowiedź użytkownika luki_pj w innym wątku. Iść tym tropem?
(19-04-2015, 20:46)luki_pj napisał(a): U mnie drgania były wyczuwalne, ale raczej to przez cały czas i co dziwne przy pewnych prędkościach jak by to bardziej wyczuwalne było. Najpierw wymieniłem 'ósemkę'- co znacznie poprawiło drgania silnika- przedtem przy 100-120 takie dziwne odczucia miałem pod kierownicą a i kulturalniej wewnątrz auta się tera zrobiło.
Teraz były wymienianie końcówki drążków, drążki kierownicze, gumy końcówek stabilizatora- dodatkowo zrobiona geometria kół bo i tak była wymagana i jest o wiele lepiej!.
Auto trzyma się asfaltu, reakcja z kierownicy natychmiastowa, zero drgań.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2016, 09:27 przez polak322.)

------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(08-11-2016, 09:27)polak322 napisał(a): Pojawiły się delikatne drgania silnika przy prędkości powyżej 100 km/h
napewno silnika?
opony felgi bardziej bym obstawiał

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Jesli to był silnik to nie potrzebaby jeżdzić. wystarczy dodac gazu na jałowym, ew. sprzęgle.

Odpowiedz
polak322
Zarejestrowani

op Opony prawie nowe, równo zużyte, nigdzie nie są mocniej przytarte, czy tym podobne. Felgi wyważone, ale może skopał coś wulkanizator...

Jeśli silnik, to sprawdzić go na postoju, czy podczas jazdy (powyżej 100 km/h) wcisnąć np. sprzęgło, odjąć gaz?

------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(08-11-2016, 10:18)polak322 napisał(a): Felgi wyważone, ale może skopał coś wulkanizator...
może tylko ciężarek się odkleił

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
polak322
Zarejestrowani

op To jeśli by to były koła, to byłoby właśnie tak, że dopiero przy znacznych prędkościach się to dzieje, a wcześniej nic nie jest wyczuwalne?
Bo to jest normalnie jakby jakimś guzikiem włączył. jedziemy 90kilka i wszystko ok, robimy 100kilka i od razu zaczyna wibrować/trzęść

------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

tak to się właśnie odbywa

Odpowiedz
polak322
Zarejestrowani

op
(08-11-2016, 10:54)mojzesz92 napisał(a): tak to się właśnie odbywa

No to jeśli tak jest, to dzisiaj podjadę na wulkanizację (do innego zakładu) i powiem żeby sprawdzili te koła.  Mógłbym jeszcze przerzucić przód z tyłem, ale to musiałbym jechać do ojca do garażu (bo pod blokiem mi się nie widzi)

------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(08-11-2016, 10:46)polak322 napisał(a): jedziemy 90kilka i wszystko ok, robimy 100kilka i od razu zaczyna wibrować/trzęść
to standardowy objaw -trzeba sprawdzic wyważenie kół stan felg i opon

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Oraz stan zawieszenia, końcówki drążka i sworzeń. Raz tak miałem w innym aucie, jak końcówka miała luzy to tak właśnie się to objawiało, drgania powyżej jakiejś prędkości.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości