Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III alarm odpiętych pasów tylnych - niedługo popełnię seppuku


broda1301
Zarejestrowani

Potwierdzam odpięcie wtyczek pod fotelami powoduje że po odpaleniu auta masz komunikat że wszystkie tylne pasy masz zapięte i nic nie pika i spokój.
Czujnik zapięcia pasów tylnych występują zależnie od wyposażenia auta.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2022, 08:36 przez broda1301.)

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

op
(05-06-2022, 10:09)damian7057 napisał(a):
(03-06-2022, 20:31)Jurek napisał(a): Można też odpiąć wtyczki pod siedzeniami i wtedy masz komunikat o zapiętych pasach.


Dokładnie wystarczy odpiąć wtyczki, a jak znajdziesz trochę czasu i masz lutownicę to można naprawić przewody.

Czyżby było to aż tak proste? Sprawdzę dziś i dam znać. Moje auto wymyka się prostym rozwiązaniom, więc póki nie zobaczę....

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Czujnik wykrywa zajętość fotela, np. plecak/torba na nim leży albo jest zużyty/uszkodzony lub kabelki problem.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Online
(06-06-2022, 08:24)mrrising napisał(a):
(03-06-2022, 17:06)TomaszB napisał(a): Obetnij wtyczki przy zapinkach pasa i będziesz miał spokój. Kable są uszkodzone, pozostały pewnie pojedyńcze druciki które pod wpływem drgań zwierają się się że sobą i rozwierają, system widzi to jakby ktoś zapinał i odpinał pas.

Tylko dlaczego włącza się alarm odpiętego pasa nawet gdy nie ma obciążenia na fotelu bo nikt tam nie siedzi? Przecież to nie powinno mieć żadnego znaczenia wtedy. Zapinanie i odpinanie pasa na pustym fotelu nie powinno wzbudzać żadnego alarmu.

Z tyłu nie ma żadnych czujników zajętości fotela dlatego system szaleje.

Bycie starszym ma swoje wady i zalety - nie widzisz liter z bliska, ale poznajesz idiotów z daleka...

[Obrazek: icon5.png]
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

@ wojteks posiada SC IV i tam takie czujniki mogą być. W SC III wystarczy odpiąć wtyczkę a sam moduł wyjąć spod fotela i schować w garażu.

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

op         No to teraz patrzcie co było pod fotelami: ucięte kable przy wtyczkach!
Na jednej kable połączone, na drugiej nie. Pozostałych nie sprawdzałem. To ma znaczenie skoro i tak są ucięte? 
I podstawowe pytanie - dlaczego włącza się alarm skoro są ucięte? - to nie tak samo jakby po prostu wyjąć wtyczkę?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Musisz powyjmować moduły przymocowane do fotelików bo oddziałują indukcyjnie z czujnikami umieszczonymi pod wykładziną podłogi nad zbiornikiem paliwa. Wtedy problem zniknie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2022, 18:28 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
mrrising
Zarejestrowani

op
(06-06-2022, 18:27)andrzejwa napisał(a): Musisz powyjmować moduły przymocowane do fotelików bo oddziałują indukcyjnie z czujnikami umieszczonymi pod wykładziną podłogi nad zbiornikiem paliwa. Wtedy problem zniknie.

Czyli to tak ma standardowo wyglądać, czy nie? Poprzedni właściciel poprzecinał te kable? A jeśli tak - to po co to zrobił?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Poprzecinane kable zstępują włącznik w klamrze pasa. Skręcone końcówki kabli oznaczają pas zapięty, rozłączone pas niezapięty lub na odwrót. Jeżeli wyrzucisz czujniki z pętlą indukcyjną przymocowane do fotelików to czujniki elektroniczne pod wykładziną podłogi nie będą otrzymywały żadnych sygnałów i system nie będzie reagował na stan zapięcia/odpięcia pasa. Błędu airbag nie będzie.
Co do pytania to oczywiste, że kable nie mogą być poprzecinane ale widocznie poprzednika to wkurzało i szukał jakiegoś rozwiązania.

Odpowiedz
wobli
Zarejestrowani

Skoro przy przeciętych kablach były sygnały ze pas raz to zapięty a zaraz ze rozpięty to moze problem lezy w szwankujacej komunikacji między pętlą indukcyjną a czujnikami pod wykładziną?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości