Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
SCENIC III Uszczelki przewodów paliwowych
Ja od jakiegoś czasu walczę ze stukaniem po odpaleniu silnika (jest temat na forum). Robiłem test przelewowy i w przelewach pojawiały się pojedyncze pęcherzyki powietrza, a że jedyne miejsce gdzie było grzebane to filtr paliwa to postanowiłem te uszczelnienia wymienić...
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka (07-03-2020, 21:02)lekkir napisał(a): Ja od jakiegoś czasu walczę ze stukaniem po odpaleniu silnika (jest temat na forum). Robiłem test przelewowy i w przelewach pojawiały się pojedyncze pęcherzyki powietrza, a że jedyne miejsce gdzie było grzebane to filtr paliwa to postanowiłem te uszczelnienia wymienić... pomogła ta wymiana? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2020, 21:05 przez Neonixos666.)
Na stukanie nie pomogło z resztą coraz rzadziej się zdarza i na 99% powodem jest napinacz łańcucha (pomaga przegazowanie, wcześniej nic to nie dawało)
Czy pomogło na te pęcherze powietrza? Nie wiem, nie sprawdzałem... Ale nie mam i nie miałem problemów z odpalaniem, pali idealnie, na dotyk... Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
op
(07-03-2020, 20:57)Neonixos666 napisał(a): jakie miałeś objawy uszkodzenia? Długie kręcenie po nocy? 2 do 3 s. się męczył zanim odpalił. Im dłużej stał, tym więcej kręcił. Ale nigdy powyżej 3 s. (07-03-2020, 20:57)lekkir napisał(a): Najlepiej jak oringi będą miały wymiary z przedziału: A gdzie kupiłeś oringi? Szukałeś czegokolwiek z tymi wymiarami czy znalazłeś w jakimś sklepie moto? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2020, 13:43 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
Kupiłem w sklepie handlującym m.in. uszczelnieniami i kupowałem w ciemno różne oringi o średnicy z przedziału 9,5 - 9,9 a po wymontowaniu oryginałów dopiero wiedziałem czy trafiłem czy nie :-D
Jak będziesz kupował to ważne aby były odporne na olej napędowy i mieściły się we wskazanym przedziale wymiarowym, a najlepiej jakby średnica gumy miała 2,1 max 2,2 (łatwo będzie się zakładało). Oryginały miały 2,0 może 2,1mm - źle się mierzy bo są z bardzo miękkiej gumy (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2020, 12:01 przez lekkir.) (07-03-2020, 20:44)lekkir napisał(a): Wymiana uszczelnień o-ring na szybko-złączkach przy filtrze paliwa jest banalnie prosta. Witam serdecznie ,mam pytanie ,gdzie mogę kupić takie oringi ?? pozdrawiam (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2021, 21:09 przez MaciejB.)
Ostatnio wymieniałem filtr paliwa i zauważyłem że te złączki są niestety już zmęczone przez poprzednich mechaników, można je całkowicie zdjąć z przewodu i założyć inne? wiem że nie można dostać takich oryginalnych ale może można założyć inne by weszły na króćce filtra 10mm
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości