Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Śruba spustu oleju


cpus
Zarejestrowani

op Wlazłem pod auto i widzę że mechanik przy ostatniej wymianie oleju uszczelnił śrubę spustu oleju silnika z pod miski czarnym silikonem. No rozumiem, że mógł nie mieć specjalnej uszczelki pod ręką ale na przyszłość do wymiany będę ze swoją przyjeżdżał. Już po zakupie rzuciła mi się w oczy zmęczona śruba a dokładnie jej kwadratowy otwór. 
Znalazłem cuś takiego :
https://allegro.pl/oferta/korek-spustu-o...8493456323

Czy mógłby ktoś potwierdzić czy jest odpowiednia do K4M ? Widzę że uszczelka dmuchana taka sama jak pod korkiem spustu oleju skrzyni. Sam zmieniałem olej w skrzyni i dokręciłem na czuja dosyć mocno ale nie do dużego oporu. Jaka jest szkoła dokręcania tych dmuchanych ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2020, 19:28 przez cpus.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Nie ma żadnej szkoły, dokręcić z wyczuciem i tyle. To nie jest uszczelka która pracuje pod ciśnieniem. Tak samo dokręca się korek z uszczelką gumową w otoczce metalowej. Kwadrat 8 plus francuz ewentualnie klamka z okresu międzywojennego. Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

op Klamkę mam ale nie tą do drzwi ... na śrut oczywiście Thumbup
Teraz to mam śrubę zfatygowaną z kawałkiem miedzianej podkładki i czarnym silikonem. Jak to powinno być fabrycznie : korek potem uszczelka gumowa i dokręcać czy jeszcze miedziana bo widzę zestawy gdzie na zdjęciu obok śruby jest gumowa i miedziana.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2020, 20:02 przez cpus.)

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Przy misie olejowej aluminiowej stosuje się metalowo-gumową uszczelkę. W zestawie są dwie bo korek pasuje do wszystkich silników.
Moment dokręcania to 25-30 Nm.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

op @ szymin89
Aha to już kumam. Jutro magnesem pomacam i kupię odpowiednią. Dzięki.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Nie ma znaczenia którą uszelkę się zastosuje, kiedyś była tylko miedziana dmuchana, obecnie jast stosowana metalowa z gumą wewnątrz, obie spełniają w 100% swoje zadanie. Ważne by była tylko jedna.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • cpus
cpus
Zarejestrowani

op @ andrzejwa
Tylko z jedną różnicą jak się domyślam. Dmuchana jednorazowa, a metalowa z gumą wielokrotnego użytku (do miski olejowej).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2020, 20:51 przez cpus.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

W zasadzie wszystkie powinny być jednorazowe ale w życiu bywa różnie jak nie masz nowej to zakładasz starą i nic złego się nie stanie. Byle nie za często. Zasada jest taka, korek wielokrotnego użytku a uszelka zawsze nowa.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • cpus, szymin89
szymin89
Zarejestrowani

(26-07-2020, 20:15)cpus napisał(a): Jutro magnesem pomacam i kupię odpowiednią
1.6 ma aluminiową.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(26-07-2020, 20:50)cpus napisał(a): @ andrzejwa
Tylko z jedną różnicą jak się domyślam. Dmuchana jednorazowa, a metalowa z gumą wielokrotnego użytku (do miski olejowej).

Metalowo-gumowa także jest jednorazowa, ulega zgnieceniu podczas montażu, na tym polega jej działanie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • cpus, Roming, szymin89




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości