mb3366
38
0
7
3
SC III ph II
2015
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Rybnik
mb3366
Zarejestrowani
— 19-09-2017, 21:36
op
Czesc,
Czy widzicie różnice w spalaniu LPG w zależności od stylu jazdy ?
O co chodzi, przejechaem zagazowanym 1.6 40kkm. Zawsze tankuje pod korek i przy okazji zerkam jak tam spalanie. I teraz co bym nie robił wychodzi 10l/100. Nie zrozumcie mnie źle, nie chodzi o to że duzo, ale o to że zawsze tyle samo.
Wlaściwie jak tankuje 45l i zerkam na licznik to mam 450 km przejechane, tankuje 30l i mam 300 przejechane. Nie bylo by w tym nic dziwnego gdyby mie to że liczniik spalania średniego oscyluje od powiedzmy 7,5 l/100 przy toczeniu sie krajówkami do 9,5l/100 przy autostradzie i 140km/h na tempomacie. Co bym nie robił to zawsze wychodzi spalanie 10/100. Moze ze 3 razy się zdarzyło przez 40kkm że spalanie odbiegało od 10 na plus lub minus ale traktowałbym to raczej jako błąd w tankowaniu.
Też tak macie ? Może po prostu licznik spalania średniego to bujda na kółkach, ale z drugiej strony eco toczenie to nie to samo co w miarę dynamiczna jazda z wyprzedzaniem, a spalanie zawsze to samo....
•
pio555
31,287
124
11101
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 19-09-2017, 21:49
komputer liczy spalanie PB
LPG prawdopodobnie nie masz podłączone pod komp auta i stąd te rozbieżności
nie masz przepadkiem instalacji LPG włoskiej lub holednerskiej?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 19-09-2017, 22:48
Niestety wszystkie instalacje niefabryczne oszukują sterownik silnika, że jedzie na benzynie.
Spalanie gazu powinno być około 15-20% większe niż spalanie benzyny.
Ile realnie spala ci benzyny przy jeździe na samej PB?
Ile spala benzyny przy jeździe na gazie?
Może sterownik LPG posiłkuje się benzyną przy wyższych obrotach?
Komputer auta zawsze pokazuje spalanie benzyny. Jest to wartość orientacyjna mniej lub bardziej pokrywająca się z rzeczywistym spalaniem.
•
adi84
7,307
18
3114
7,443
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 20-09-2017, 07:43
Ja w starej instalacji w prehistorycznej astrze nie ważne jak deptalem spalała 8/100. W SC jak depcze z klimatyzacją 9.5/100 natomiast Seat przy spokojnej jeździe 10/100 a normalnie 12 i raz z przyczepą i kompletem pasażerów 16/100. Wg mnie co nieco powinno się różnić spalanie w zależności od stylu u Ciebie to normalne spalanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2017, 07:43 przez adi84.)
•
mb3366
38
0
7
3
SC III ph II
2015
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Rybnik
mb3366
Zarejestrowani
— 20-09-2017, 11:16
op
To że spalanie jest podawane dla benzyny to ja rozumie, to że jest podawane na podstawie czasu otwarcia wtrysków benzynowych to też. Zgadzam się, że powinno być wyzsze spalanie LPG o te ~15-20%. Wlaśnie w tym rzecz, komp pokazuje spalanie miedzy 7.5 a 10 a LPG stoi w miejscu jak wryte.
Może cos o instalacji:
Sterownik Qbox od AC, Wtryski i reduktor tez AC. Podłączone pod gniazdo OBD więc pewnie jakas tam auto-adaptacja jest.
O tym, że może się posiłkować benzyną przy wyższych prędkościach nie pomyślałem, ale może coś w tym jest. Kidys słyszałem że od 4k obr niektóre instalacje podają noPb żeby przyspieszyć proces spalania i chronić zawory (taka lubryfikacja). Przy licznikowym 140m/h wlsnie jest cos kolo 4k obr. Ale ile realnie zuzywa benzyny ciężko będzie zauważyć. Ostatnio przejechałem 1000 km i nie widzę żeby cos ubyło, aczkolwiek zależnie jak auto stoi przy odpaleniu to takie mam wskazanie benzyny (jest zamontowany tank foper)
Na pytanie ile spala benzyny ... hmm to auto przejechalo z salonu do domu i z domu do gazownika na benzynie potem to tylko rozruch, więc nie mam pojecia.
•
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 30-10-2017, 20:51
W moim SIII 1.4TCe ~162KM spalanie średnie zmierzone na przestrzeni ostatnich 36kkm wynosi 10,68 LPG/100 w tym jest też Pb około 0,9%, 50/50 trasa miasto. Analogicznie zmierzone spalanie z Meganki III Coupe 1.4TCe ~158KM mojej żony wynosi 9,82 LPG/100 w tym 1,1% Pb. W obu przypadkach instalacja BRC SQ32. Spalanie zmierzone z ilości tankowań i przejechanych km.
W samym zakorkowanym Wrocku spalanie w SIII wynosi 10,5 - 12/100 przy średniej prędkości 20-22km/h.
Mam jeszcze dokładne zmierzone spalanie z wyjazdu żeglarskiego do Chorwacji, 8 facetów i bagaże w dwa auta mój Scenic 1.4TCe160 i Nissan Qashqai 1.5dci 110, wspólny wyjazd, wspólna kasa :-)
2350km głównie autostrada, włączona klima, Scenic spalił 10,58 LPG/100 (8,6 komp), a Nissan spalił 6,64 ON/100 (6,2 komp.) i okazał się prawie 40% droższy, pomiar dokonany z ilości zalanego paliwa i przejechanych kilometrów, spalanie wg. komputerów podałem w nawiasach.
Raz jedyny zrobiłem pomiar jadąc jak emeryt po drodze krajowej nie przekraczając 100km/h z trudem przejechałem tak 184km, omal nie zasnąłem za kierownicą, wyszło (5,4 komp) i 6,55 LPG/100km. W połowie tej sennej trasy komp. pokazywał nawet 5,2/100, ale musiałem trochę przycisnąć i kilka razy wyprzedzić rowerzystę, kombajn i traktor ;-)
W Sceniku i w Megance różnice wskazań komputera a faktycznym zużyciem LPG to 16-25%, zależy to od stylu jazdy i rodzaju gazu letni/zimowy, na zimowym LPG różnica % jest mniejsza.
Dodam jeszcze, że moje obie instalacje są tak zestrojone, że nie podpierają się Pb podczas jazdy, Pb zużywane jest tylko do rozruchu i rozgrzania.
W moim wcześniejszym Sceniku II 2.0 16V Conquest z LPG BRC P&D różnice były bardzo podobne, a jego średnie spalanie było nieco większe jak w obecnym SIII i wynosiło 10,82/100, SII był cięższy od SIII o 140kg.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2017, 21:14 przez h4jt.)
•
ko-ma
9,611
28
1637
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 30-10-2017, 21:25
(19-09-2017, 22:48)polaq napisał(a): Spalanie gazu powinno być około 15-20% większe niż spalanie benzyny. Nie generalizujmy, bo nie zawsze.
Bardzo jest to uzależnione od rodzaju (generacji) zamontowanej instalacji zasilania lpg, jakością jej komponentów, stopniem skomplikowania sterownika, a co najważniejsze - zestrojeniem oraz naczytaniem map wtrysku gazu.
Przykład pierwszy - moje stare Volvo - instalacja wtrysku fazy ciekłej lpg - zużycie benzyny i gazu było zbliżone.
Po wymianie instalacji na wtrysk fazy lotnej (generację w dół) - wzrosło o te mityczne 10 %. Ale z zastrzeżeniem - że po skorygowaniu przeze mnie map wtrysku gazu (w stosunku do wyuczonych) zużycie nieco spadło, a i silnik zaczął pracować równiej.
Mam aktualnie jeden samochód, w którym zużycie lpg jest... o 20% niższe, niż zużycie benzyny.
To starawy Polonez... 1,6 z jednopunktowym wtryskiem, instalacja lpg tradycyjna, mieszalnikowa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2017, 21:26 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|