Było wszystko OK i nagle odpalanie samochodu było mega długie, kręcił i kręcił i czasami nie odpalił. Było trzeba wcisnąć przycisk START drugi raz. W końcu odpalił. Po kilku dniach okazało się, że na PB szarpie a dalej nawet na postoju i przegazowaniu praca silnika jest przerywana. Słychać wypadanie zapłonu i strzały z wydechu.
Wyglądało to tak:
Padło na listwę wtryskową, ale po wymianie było jeszcze gorzej. Tak wyglądała moja listwa wtryskowa.
Następna pozycja to pompa paliwa. Jednak w okolicy była tylko pompa od 1.6 16V. Założyłem pompę od 1.6 16V i odpalanie i praca silnika się naprawiły. Radość.
Różnica w pompie od 1.4 TCe i 1.6 16V 110 KM jest widoczna na zdjęciach poniżej. Pompa od 1.4TCe jest wyższa i na dłuższy pręt od pływaka. Numer pompy 1.4TCe jest na zdjęciu. Brudniejsza pompa od 1.4
Kilka dni spokoju i stwierdzałem, że wymienne świece zapłonowe, bo obecnie na LPG już zrobiły około 20k km. Zakupiłem Beru Z274, polecane przez kolegę z forum. Moje stare świece wyglądały tak.
Cylinder 1
Cylinder 2
Cylinder 3
Cylinder 4
Podczas tych wszystkich operacji uszkodziłem również przewód od odmy olejowej.
Na ten czas jest on oklejony taśmą izolacyjną bo połączenie na koszulkę termokurczliwą po rozgrzaniu silnika się nie sprawdziło.
Docelowo ten przerwany przewód wymiennie cały na nowy. Mam już zakupiony tylko czasu brak.
Po tych wszystkich operacjach mam problemy. Silnik na zimnym szarpie i ma lagi podczas przyspieszania, na LPG problemu nie ma. Jak już silnik wskoczy na LPG podczas rozgrzewania a ja wrócę na PB to znów pooszarpuje.
Za to na LPG jest problem że przy stałej prędkości w zakresie obrotów silnika od 1500 do około 2200 wyczuwa się nie równa prace silnika, tak jakby lekkie pooszarpywanie lub mniej płynna praca. Na PB po rozgrzaniu tego nie ma.
Wracając do zasilania PB. Pytanie czy ktoś ma wiedzę, czy pompa paliwa od 1.6 16V może daje niższe ciśnienie i się nie wyrabia na zimnym podczas większego zapotrzebowania na paliwo i stąd te lagi. Szukałem danych technicznych na temat tych dwóch pomp i nic nie znalazłem. Mogę zamówić pompę od 1.4 , ale nie chce wydawać gotówki bez dokładnego sprawdzenia.
Gdzie jeszcze szukać przyczyny tego wszystkiego?
W najbliższych planach:
- naprawa odmy olejowej
- czyszczenie przepustnicy wraz z nową uszczelką i przyuczeniem w CLIPie
- wymiana filtra powietrza , który ma około 19 miesięcy i 20k km
- może wymiana cewek zapłonowych
Zostawię jeszcze filmiki jak wyglądają cylindry w moim silniku. Płynu chłodzącego nie ubywa.
Cylinder 1
Cylinder 2
Cylinder 3
Cylinder 4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2021, 13:21 przez woytus.)
-->POZNAŃ<--
DDT4ALL- aktywacja ustawień, zmiana konfiguracji
Problemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad w wiadomościach prywatnych.