Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Słynny 1.4 TCe, padła pompa paliwa i inne problemy


woytus
Zarejestrowani

op Autko z LPG z przebiegiem 149k km z grudnia 2012 r.
Było wszystko OK i nagle odpalanie samochodu było mega długie, kręcił i kręcił i czasami nie odpalił. Było trzeba wcisnąć przycisk START drugi raz. W końcu odpalił. Po kilku dniach okazało się,  że na PB szarpie a dalej nawet na postoju i przegazowaniu praca silnika jest przerywana. Słychać wypadanie zapłonu i strzały z wydechu.
Wyglądało to tak:
 

Padło na listwę wtryskową, ale po wymianie było jeszcze gorzej. Tak wyglądała moja listwa wtryskowa.

         

Następna pozycja to pompa paliwa. Jednak w okolicy była tylko pompa od 1.6 16V. Założyłem pompę od 1.6 16V i odpalanie i praca silnika się naprawiły. Radość.
Różnica w pompie od 1.4 TCe i 1.6 16V 110 KM jest widoczna na zdjęciach  poniżej. Pompa od 1.4TCe jest wyższa i na dłuższy pręt od pływaka. Numer pompy 1.4TCe jest na zdjęciu. Brudniejsza pompa od 1.4

               

Kilka dni spokoju i stwierdzałem,  że wymienne świece zapłonowe, bo obecnie na LPG już zrobiły około 20k km. Zakupiłem Beru Z274, polecane przez kolegę z forum. Moje stare świece wyglądały tak.
Cylinder 1

                     

Cylinder 2

                     

Cylinder 3

                     

Cylinder 4 


               

Podczas tych wszystkich operacji uszkodziłem również przewód od odmy olejowej. 

                 

Na ten czas jest on oklejony taśmą izolacyjną bo połączenie na koszulkę termokurczliwą po rozgrzaniu silnika się nie sprawdziło. 

             

Docelowo ten  przerwany przewód wymiennie cały na nowy. Mam już zakupiony tylko czasu brak.

Po tych wszystkich operacjach mam problemy. Silnik na zimnym szarpie i ma lagi podczas przyspieszania, na LPG problemu nie ma.  Jak już silnik wskoczy na LPG podczas rozgrzewania a ja wrócę na PB to znów pooszarpuje.

Za to na LPG jest problem że przy stałej prędkości w zakresie obrotów silnika od 1500 do około 2200 wyczuwa się nie równa prace silnika, tak jakby lekkie pooszarpywanie lub mniej płynna praca. Na PB po rozgrzaniu tego nie ma.

Wracając  do zasilania PB. Pytanie czy ktoś ma wiedzę, czy pompa paliwa od 1.6 16V może daje niższe ciśnienie i się nie wyrabia na zimnym podczas większego zapotrzebowania na paliwo i stąd te lagi. Szukałem danych technicznych na temat tych dwóch pomp i nic nie znalazłem. Mogę zamówić pompę od 1.4 , ale nie chce wydawać gotówki bez dokładnego sprawdzenia.

Gdzie jeszcze szukać przyczyny tego wszystkiego?

W najbliższych planach:
- naprawa odmy olejowej
- czyszczenie przepustnicy wraz z nową uszczelką i przyuczeniem w CLIPie
- wymiana filtra powietrza , który ma około 19 miesięcy i 20k km
- może wymiana cewek zapłonowych

Zostawię jeszcze filmiki jak wyglądają cylindry w moim silniku. Płynu chłodzącego nie ubywa.

Cylinder 1

 

Cylinder 2



Cylinder 3



Cylinder 4

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2021, 13:21 przez woytus.)

Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień. REPROG 
-->POZNAŃ<--
DDT4ALL- aktywacja ustawień, zmiana konfiguracji

Problemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad w wiadomościach prywatnych.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi woytus za ten post post:
  • h4jt
woytus
Zarejestrowani

op Jeszcze zapomniałem. Poniżej lista wartości spalania stukowego.

   

Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień. REPROG 
-->POZNAŃ<--
DDT4ALL- aktywacja ustawień, zmiana konfiguracji

Problemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad w wiadomościach prywatnych.
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(01-10-2021, 17:17)woytus napisał(a): Jeszcze zapomniałem. Poniżej lista wartości spalania stukowego.


Te wartości po wymianie świec itd czy przed? Po wartościach na 2 cylindrze napewno już wycina zapłony, 3 tez nie wesoło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Zmierz jakie ciśnienie daje pompa paliwa. Skoro pompa się różni to musi być powód.
W m4r ciśnienie było również wyższe niż w f4rt w Lagunie 3. Z tego co pamiętam to silniki Renault miały ciśnienie paliwa 3 Bary a te rozwijane z Nissanem 4 Bary. Autodata podawała złe dane dla tych silników w Lagunie 3 ale w Megane 3 już były prawidłowe.
Ja bym stawiał na pompę, za małe ciśnienie paliwa- za mało paliwa, jeszcze chwila to Ci mapa gazu przez to się rozjedzie.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

(01-10-2021, 21:28)siwusek216 napisał(a): Po wartościach na 2 cylindrze napewno już wycina zapłony, 3 tez nie wesoło.

Umiejscowienie czujnika spalania stukowego znajdującego się po środku bloku sprawia, że odczyt ss z 2go i 3go cylindra rejestrowany jest w większej ilości i jest to normalne w każdym silniku w moich w pełnisprawnych 1,4TCe, 2.0 F4R i 2.0TCe jest tak samo, podobnie w autach naszych klientów.

Wojtek sprawdź multimetrem jakie masz zasilanie na samej pompie paliowej podczas jej pracy.
2. Sprawdź jak się będzie zachowywał silnik , gdy odłączysz pierwszą sondę lambda.

Twoje świece wyglądają dobrze, denka tłoków bardzo dobrze i po tym można śmiało wnioskować, że LPG jest dobrze zestrojone.
Cewek nie ruszaj w 1.4TCe bardzo rzadko ulegają uszkodzeniom.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-10-2021, 10:45 przez h4jt.)

Odpowiedz
woytus
Zarejestrowani

op
(01-10-2021, 21:28)siwusek216 napisał(a): Te wartości po wymianie świec itd czy przed? Po wartościach na 2 cylindrze napewno już wycina zapłony, 3 tez nie wesoło.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprawdzałem te wartości już po wymianie świec, tylko nie wiem czy one się resetują, czy licznik bije od nie wiadomo kiedy.

(02-10-2021, 21:42)szymin89 napisał(a): Ja bym stawiał na pompę, za małe ciśnienie paliwa- za mało paliwa, jeszcze chwila to Ci mapa gazu przez to się rozjedzie.

Znalazłem pompę paliwa za 60,00 PLN na Allegro od 1.4 TCe, czekam na dostawę. Nawet nie mam jak zmierzyć ciśnienia. Mam tylko manometr od kompresora od pompowania kół. Zobaczymy jak będzie po wymianie,

(03-10-2021, 10:45)h4jt napisał(a): Umiejscowienie czujnika spalania stukowego znajdującego się po środku bloku sprawia, że odczyt ss z 2go i 3go cylindra rejestrowany jest w większej ilości i jest to normalne w każdym silniku w moich w pełnisprawnych 1,4TCe, 2.0 F4R i 2.0TCe jest tak samo, podobnie w autach naszych klientów.

W sumie sprawdzę jeszcze jak to wygląda w mojej Lagunie 3 w 2.0 TCe- będzie porównanie.

(03-10-2021, 10:45)h4jt napisał(a): Wojtek sprawdź multimetrem jakie masz zasilanie na samej pompie paliowej podczas jej pracy.
2. Sprawdź jak się będzie zachowywał silnik , gdy odłączysz pierwszą sondę lambda.
Sprawdzę

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2021, 20:48 przez woytus.)

Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień. REPROG 
-->POZNAŃ<--
DDT4ALL- aktywacja ustawień, zmiana konfiguracji

Problemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad w wiadomościach prywatnych.
Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

moim zdaniem to nie za male ciśnienie a za duże, skoro włożyłeś pompę od 1.6 to może go lekko zalewać. Pompa musi mec odpowiedni wydatek, problem może być jeszcze po stronie regulatora ciśnienia paliwa

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2021, 07:24 przez mariusz#.)

Odpowiedz
daniello_42
Zarejestrowani

Woytus co ci wyszło? Pompa paliwa czy nadal masz problem?

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(04-10-2021, 20:44)woytus napisał(a): Nawet nie mam jak zmierzyć ciśnienia. Mam tylko manometr od kompresora od pompowania kół.
Jeśli udało by Ci się podłączyć zwykły manometr pod przewód paliwa to również by udało się zmierzyć ciśnienie. No ale jak ma przyjść odpowiednia pompa to będzie łatwiej ją wymienić niż kombinować z podłączaniem manometru na sztukę.
(05-10-2021, 07:24)mariusz# napisał(a): moim zdaniem to nie za male ciśnienie a za duże, skoro włożyłeś pompę od 1.6 to może go lekko zalewać. Pompa musi mec odpowiedni wydatek, problem może być jeszcze po stronie regulatora ciśnienia paliwa
Wydatek to jedno a ciśnienie drugie. Nie wydaje mi się żeby obie konstrukcje miały takie same ciśnienia co może być w tym przypadku decydujące. Tak jak wcześniej pisałem, 1.6 16V będzie miał pompę 3 Bary a 1.4 TCe bardzo porawdopodobnie 4 Bary. Niestety nie mam już dostępu do Autodaty i nie mam jak sprawdzić...

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Silniki benzynowe czyli K4M, H4J, M4R, F4R mają ustawione ciśnienie paliwa na 3,5 bar.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości