Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Skontroluj układ wtrysku paliwa, Sprawdź układ wydechowy


pio555
Junior Administratorzy

(02-11-2020, 21:23)andrzejwa napisał(a): Masz dwa czujniki czujniki mierzące ciśnienie i temperaturę powietrza.
ten 1734 to Mapsensor czyli tak jak mówili jest on z czujnikiem
ten 1747 masz może nr OEM?
(02-11-2020, 21:23)andrzejwa napisał(a): Możesz podać numer błędu?
nie zapamiętałem ale może mechanior bedzie pamiętał-daj info

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Numer OEM prawdopodobnie 223653148R lub 223657458R .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • pio555
pio555
Junior Administratorzy

Temat chyba rozwiazany
Po podmianie czujnika moj SC pokazał wreszcie "skontroluj wtrysk paliwa"...wiec sprawa jasna uszkodzony mapsensor....
Za.pomoc dziękuję
@ siwusek216
@ Yorgen
@ andrzejwa
Mimo,że ich diagnozy nie byly trafne ale pozwoliły wyeliminować inne rzeczy....

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Yorgen
rrafalek
Zarejestrowani

Witam kolegow
W Renault clio IV 1.5 dci mam problem z przepustnica wydechu. Miałem zapieczona klapkę przepustnicy . Wyczyściłem ja i rozruszałem.
Jednak po tym zabiegu wyskoczył mi blad DTC 148391 - czujnik polozenia przepustnicy w układzie wydechowym.
Po skasowaniu clipem . Blad pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów i zgaszeniu samochodu . Podmieniłem elektronike na inna sprawną i to samo. Zauważyłem ze spręzynka jest peknieta ale sterowanie przepustnica z Clipa nie działa poniżej jest komunikat że nie spelniono warunkow.
Czy ktoś coś podpowie?

Odpowiedz
Przerobert
Zarejestrowani

Witam wszystkich.

Od roku mam Scenica III z silnikiem 1.5 dCi. Piszę tutaj, bo czuję się kompletnie bezradny, mam wrażenie, że mechanik robi mnie w balona, a czuję się w tej kwestii zielony. Jakiś czas temu pojawił mi się komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa". Lecz auto zachowywało się normalnie. Nie można było odczuć różnicy w doładowaniu. Z czasem turbo zaczęło się gubić. Pojechałem do mechanika i ten po podpięciu się stwierdził, że komputer pokazuje "błąd czujnika ciśnienia doładowania". Skasował błąd i kazał czekać, bo podejrzewał, że może to być ten czujnik albo jakiś zawór. No i jeździłem. Raz było turbo, raz nie. Zwłaszcza po przegazowaniu wracało. Już później był problem, bo znikało na dłużej. Za kolejnym razem oprócz błędu o czujniku pojawiał się komunikat o błędzie w obwodzie wtrysku nr 3, ale po kolejnym serwisie tego błędu nie było. Pojawiły się za to szum przy dodawaniu gazu. Doszło do sytuacji, że auto stanęło na amen. Po prostu się zadusiło. Oddaliśmy do mechanika i okazało się, że kompletnie zatkany jest filtr FAP. Filtr oddali do czyszczenia, gdzie podobno potrzeba było dwóch dni na jego oczyszczenie i zlokalizowali usterkę takiej plastikowej rury. Tą rurę podobno zamówili z Francji, szła ponad tydzień. Założyli ją i auto zaczęło pracować normalnie aż do wczoraj, bo znów pojawił się komunikat o kontroli wtrysku. Mechanik stwierdził podczas ostatniej wizyty, że jak znów pojawił się ten komunikat, to trzeba będzie sprawdzić wtryski. Lecz mnie nie stać na zgadywanie, trwa to zbyt długo i mam wrażenie, że gość mnie naciąga. Proszę was o pomoc w tej kwestii, szukałem podobnej sytuacji w wątku, ale nie znalazłem, więc też proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam!

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Na początek ktoś ogarnięty z Clipem jest potrzebny. Po dokładnej i dobrej diagnostyce powinno się udać namierzyć problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Przerobert
Zarejestrowani

(29-11-2020, 09:30)twilk7 napisał(a): Na początek ktoś ogarnięty z Clipem jest potrzebny. Po dokładnej i dobrej diagnostyce powinno się udać namierzyć problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

A możesz kogoś polecić? Katowice, Kraków, Bielsko, Częstochowa.
pio555 napisał 29-11-2020, 10:43:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2020, 10:43 przez pio555.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Kraków, mogę pomóc, ale dopiero jak dojdę do zdrowia.
Zobacz na mapie forumową, może tam znajdziesz kogoś kto ogarnie problem.
Ewentualnie zadzwoń do mnie. Numer masz na PW.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2020, 09:52 przez twilk7.)

Odpowiedz
Redipp
Zarejestrowani

            [attachment=22597
]Witam.
U mnie sprawa wygląda tak:
- komunikaty jak w temacie pojawiają się na 5 lub 6 biegu przy obr 2000. Tak auto jedzie normalnie...
(skontroluj wtrysk paliwa oraz układ wydechu no i naturalnie pochodne tempomat itd.) 
- błąd który pojawia się to P0234
Wyszstko wskazuję na czujnik MAP tylko dlaczego te wskazania t i nie tylko na Egr dziwne

Wymieniono:
Przewody turbiny, intercoolera, świece żarowe, rozrząd, czujnik ciśnienia spalin


Dziwne wskazanie z komp na Egr oraz temperatury

Załączone pliki

Miniatury
       

Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

(24-05-2016, 11:29)real4 napisał(a): Mam dokładnie taką samą sytuację:
Skontroluj układ wydechowy - od dłuższego czasu

I zawsze razem, jeden po drugim:
Skontroluj układ wtrysku paliwa
Skontroluj regulator prędkości/ogranicznik (w zależności co jest włączone)

te dwa ostatnie zaczęły się pojawiać zawsze zaraz wraz z pierwszymi cieplejszymi dniami - nie wiem dlaczego ale gdy samochód jest mocno nagrzany słońcem to błędy pojawiają się od razu kilka sekund po odpaleniu silnika, gdy jest chłodniej to błędy są żadko wyświetlane albo wcale.

Po zczytaniu błedów clipem wynika, że układ wtrysku związny jest z zapchanym FAPem, niestety pomimo częstych tras po autostradzie, nie wypala się. Mam wrażenie, ze wtedy gdy powinien się wypalić to wyrzuca błędem komputera. 

Jak sobie poradziłeś z tymi błędami?

Z tymi błędami nie będzie Ci wypalał.. Zapchasz filtr DPF

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości