Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Skontroluj Hamulec Parkingowy


pacha
Zarejestrowani

Czyli jeśli mam podejrzenie że któryś działa nieprawidłowo wówczas jest on do wymiany? Mam na myśli silniczek przy zacisku.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2021, 08:09 przez pacha.)

Odpowiedz
pacha
Zarejestrowani

(30-09-2021, 07:58)pacha napisał(a): Czyli jeśli mam podejrzenie że któryś działa nieprawidłowo wówczas jest on do wymiany? Mam na myśli silniczek przy zacisku.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
Podejrzenie okazało się słuszne. Po wymianie silniczka przy zacisku problem się rozwiązał. Jednak nerwów trochę napsuło.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Kupiłeś nowy ?TRW czy podróbka ?

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Grand scenic 3 2010r. Od miesiąca miałem komunikat na dece ,, Skontroluj  hamulec postojowy". Auto jeździło normalnie i ręczny działał wjec nic z tym nie robiłem. Do wczoraj kiedy to jeden z silniczkow (strona lewa) przestał odblokowywać zacisk i nie dało się jechać autem. Zaczalem grzebać na szybko i jakoś się ten zacisk zwolnił. Ale późnej była ta sama sytuacja. Chwilowo siłownik działa ale kiedy przestanie to loteria. Myślałem żeby odpiąć kostke od lewego silnika zacisku i narazie tak zostawić ale okazało się że ów kostki nie ma
 Kable są ,,na krótko" wpiete na piny od silnika i zalepione silikonem lub jakosm innym ,,kitem". Dodam że od tego czasu jak poruszałem tymi kablami i tym silikonem to siłownik narazie jakoś działa ale alarm dalej wyskakuje na desce aby sprawdzić układ hamulca postojowego. Na innym watki wyczytałem że lubią ,,gnic " kable w okolicach progu lewych drzwi. Nie wiem za bardzo co robić. 
Jutro weekend planuję wyczyścić złącze przy silniku zacisku i zobaczyć jak są osadzone przewody zasilające ów silniczek. Ewentualnie sprawdzic multimetrem czy podczas zaciągania/spuszczania ręcznego dochodzi napięcie na silnik zacisku. Jeśli nie tzn że problem jest gdzieś wcześniej. 
Rozwiązał ktoś problem z wyskakującym komunikatem ,,skomtorlik   hamulec postojowy"? 
P.S dodam iż chciałem wyłączyć działanie ręcznego przez wyjecie bezpieczenika ale to nie pomoglo.
PunkRock86 napisał 15-10-2021, 13:55:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2021, 13:55 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Witam, dzisiaj pojawił mi się komunikat "skontroluj hamulec ręczy". Auto stało lekko z górki i się nie staczało. Potem ruszyłem i pojawił się komunikat "STOP awaria hamulca recznego" jak się zatrzymałem i podłączyłem ecu tweaker to na jednym siła zaciągu była ok 17Kn a na drugim 0. Odpaliłem I komunikat zniknął. Reczny dziala normalnie. Ale nie wiem po której stronie było 0 bo nie jest napisane. Natomiast wrzucam screen w którym zaznaczyłem jakiś parametr. Czy ktoś czasem wie co to jest za parametr? Czy jest to ilość za zaciągnięć recznego na daną stronę? Czyli wychodzi na to że prawa mi nie działała?[Obrazek: af916d2396fb24d12b1d4f721c85e829.jpg]

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Mam pytanie, okazało się ze problemem jest przetarty kabel przy samej kostce i przegnity pin. Mechanik ma mi wymienić całą wiązkę. Poszukałem na necie i te wiązki są dostępne, oryginały po około 3-4 stówki. Ale tak z czystej ciekawości, jak je się wpina? Bo rozumiem kostka idzie do silniczka a po drugiej stronie są dwa kabelki bez żadnej kostki? Gdzie to się wpina? Obcina się stare i lutuje kable z nowej wiązki do starych kabli? Wstawię zdjęcie jak te wiązki wyglądają [Obrazek: 8b14286b6c55fb55cc05debe540a5f81.jpg]

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Trzeba zakuć konektory na nowe kable i wpiąć w kostkę

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:
  • Wozny84
Darek74
Zarejestrowani

W związku z komunikatem sprawdź hamulec parkingowy, w sobotę wymieniłem wtyczkę zacisku hamulcowego lewą zakupioną na Aliexperss ( kompletna wtyczka 2 zł) na razie jest ok. komunikatów brak, zaciąga i zwalnia.
Co do objawów to poza komunikatem na wyświetlaczu, prawy tył zahamowany, lewy tył nie i dodatkowo unieruchom pojazd.
Może komuś się przyda wtyczka ta jest stosowana w module wentylatora chłodzącego pod nazwą: Regulator wtyczki 7283-5596-10 7282-5596-10, ja przełożyłem stare gumki uszczelniające bo te w komplecie są luźne i nie uszczelniały.

Odpowiedz
Dalski
Zarejestrowani bez potwierdzenia

Cześć. Mam problem panowie z tylnim prawym kołem. Dzisiaj wróciłem do domu z zakupów i dostrzegłem różnice w temperaturze przy samym kole jak stanąłem obok. Zrobiłem rundę do około auta i tylko tam jest wysoka temperatura. Poza tym żaden komunikat na desce rozdzielczej się nie pokazał.

Proszę o pomoc w tej sprawie bo auto mam od kilku dni i widzę że się zaczyna

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(13-07-2024, 07:15)Dalski napisał(a): Cześć. Mam problem panowie z tylnim prawym kołem. Dzisiaj wróciłem do domu z zakupów i dostrzegłem różnice w temperaturze przy samym kole jak stanąłem obok. Zrobiłem rundę do około auta i tylko tam jest wysoka temperatura. Poza tym żaden komunikat na desce rozdzielczej się nie pokazał.

Proszę o pomoc w tej sprawie bo auto mam od kilku dni i widzę że się zaczyna
Co się zaczyna? Kupiłeś auto 12 letnie i wszystko może się zdarzyć. Rozebrać i rozruszać zacisk na początek.

Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości