Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Ryzyko awarii silnika - olejarka


cpus
Zarejestrowani

op Takie coś mnie męczy w ostatnim czasie. Poziom oleju dobry. Akurat zbiegło się z wymianą oleju co żem uczynił i błąd pozostał z nowym filtrem i olejem.
Za chwilkę pojadę do elektryka samochodowego żeby podłączyć pod lepszy komputer/ Clipa bo na Pistonie, Torque i Scanmasterze nie wykazało żadnych zapisanych błędów.
Czy to może oznaczać przybrudzony czujnik poziomu oleju ?

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jaka jakość filtra oleju? Może to być awaria czujnika, przewodów lub pompy oleju


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op 250 km od domu się zapaliło ale od razu sprawdziłem poziom oleju. Zeskanowałem na obecność błędów i wróciłem do domu. Dziś wymieniłem olej z filtrem. Pare kilometrów i znowu powrót błędu.

Przy awarii pompy oleju przypadkiem nie było by zapisanych jakichś błędów w sterowniku silnika ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2021, 12:50 przez cpus.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Jechałeś 250km bez pewności czy układ smarowania jest sprawny? Brak ciśnienia w układzie sygnalizuje właśnie ta kontrolka a nie błędy bo niebu skąd i po co? Czyli jak wymieniałeś filtr po zaświecenie zostaje uszkodzenie czujnika, przewodów lub samej pompy. I tak gratuluje odwagi żeby jechać ze świecąca kontrolka bez diagnozy, mogło się to skończyć kawałek dalej na poboczu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Dzięki za info. Oczywiście należę do odważnych bo z byle pierdoły nie wzywam lawety za 1000 zł ( Niedziela i serwisy zamknięte) przez szwankujący czujnik ciśnienia oleju lub jego obwód. Gdyby to była pompa to bym nie ujechał daleko.

Wróciłem od elektryka i na Clipie wyszedł mu błąd dtc922c12 czyli raczej czujnik ciśnienia oleju. Błąd chwilowy więc kable wykluczamy.

Zacznę od jego wymiany bo to grosze.

EDYCJA 1:
Mam schemat gdzie siedzi i chyba łatwiejszy dostęp będzie od spodu Er

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2021, 13:49 przez cpus.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(21-07-2021, 13:49)cpus napisał(a): Dzięki za info. Oczywiście należę do odważnych bo z byle pierdoły nie wzywam lawety za 1000 zł ( Niedziela i serwisy zamknięte) przez szwankujący czujnik ciśnienia oleju lub jego obwód. Gdyby to była pompa to bym nie ujechał daleko.

Wróciłem od elektryka i na Clipie wyszedł mu błąd dtc922c12 czyli raczej czujnik ciśnienia oleju. Błąd chwilowy więc kable wykluczamy.

Zacznę od jego wymiany bo to grosze.

EDYCJA 1:
Mam schemat gdzie siedzi i chyba łatwiejszy dostęp będzie od spodu Er

Gratuluję szczęścia.
W przypadku mojego kolegi i jego dostawczaka (z silnikiem Renault) zapalenie się tej kontrolki poskutkowało już po ok. 3 km zatarciem panewki na wale w wyniku zerwania się łańcucha napędu pompy oleju.
Trzeba przy tym pamiętać, że brak świcenia tej kontrolki na wolnych obrotach w układach silników Renault NIC nie oznacza.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op @ ko-ma
Ciekawa i zarazem smutna historia Twojego kolegi. Cieszę się, że miałem tyle szczęścia i może puszczę totka z tego powodu. Nie miałem wiedzy ani sprzętu mechanika w tej niedzielnej sytuacji. Sprawdziłem to co mogłem i wyglądało, że jest OK. Mogłem się mylić ale jednak nie pomyliłem się.
A wracając do technikali demontażu samego czujnika. Jeżeli siedzi tam oryginalny od 2009 roku to może być bardzo zapieczony na gwincie ? Planuję odkręcić dobrej jakości rurką od spodu bo najlepszy dostęp. Mam gazik i trochę tam osprzętu idzie - węże i dlatego nie bardzo jak mam tam podejść kluczem oczkowym. W sklepie przymierzę do zakupionego czujnik ale wygląda mi na rozmiar 21.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2021, 18:44 przez cpus.)

Odpowiedz
cpus
Zarejestrowani

op Już po wymianie. Wygląda na to, że sam czujnik był walnięty. Wstawiłem Colorstat/Vernet. Dostęp najlepszy miałem od dołu ale tylko wtyczkę widać. Do odkręcenia oryginalnego potrzebna była długa nasadka 22 a zamiennik już na 21. We wtyczce jest jeden pin i nie zauważyłem w sklepie że był wygięty przez poprzedniego właściciela co zwrócił go do sklepu, ciekawe czy to nie jakiś szprytny mechanior ;) Wyprostowałem, pasuje i działa.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości