Szaki
2
0
0
0
SC III ph I
2010
INNY
Siedlce
Szaki
Zarejestrowani
— 02-07-2017, 16:51
op
Cytat:
Cytat:
WWitam mam problem z Scenicrm 1.5 Dci . Pokazuje komunikat skontroluj uklad wtrysku paliwa
Po podlaczeniu komputera ( Delphi ) pokazuje dwa bledy
1525F329 nie znany kod usterki
DTC154522 czujnik temperatury za Dpf
Ogulnie jest problem zeby dostac ten czujnik o takich samych numerach . Czy mozna zastapic go jakims opornikiem ?
A i jeszcze pokazuje blad z tempomatu
Ktos moze ten pierwszy blad rozszyfrowac ?
Zauwazylem teraz ze jeszcze turbina syczy jakby lewe powietrze lapalo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2017, 21:28 przez pio555.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 02-07-2017, 17:01
Jeśli jest podejrzenie nieszczelności dolotu - trzeba to znaleźć i zrobić, skasować błędy i zobaczyć, co się będzie działo.
Czujnik może być sprawny, tylko pracuje poza normalnym zakresem pomiaru.
Nie wymieniaj ślepo elementów, których błędna praca może być skutkiem a nie przyczyną usterki.
Co do tempomatu - czy są jakieś objawy oprócz zapisanego błędu (np. brak możliwości ustawienia prędkości po włączeniu pokrętła)?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Szaki
2
0
0
0
SC III ph I
2010
INNY
Siedlce
Szaki
Zarejestrowani
— 02-07-2017, 17:21
op
Ogolnie to bledy kasuja sie tylko na chwile . Po odpaleniu samochodu po paru minutach wyrzuca te same błędy
pio555 napisał 02-07-2017, 21:27:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2017, 21:27 przez pio555.)
•
PRZEMO
32,342
67
7858
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 02-07-2017, 21:06
na starcie sprawdź wężyki przy FAP
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-07-2017, 06:40
(02-07-2017, 17:21)Szaki napisał(a): bledy kasuja sie tylko na chwile . Po odpaleniu samochodu po paru minutach wyrzuca te same błędy I inaczej nie będzie, jeśli przyczyna powstania tych błędów nie została usunięta.
Usunięcie błędu, wbrew obiegowym opiniom, nie jest uniwersalnym sposo0bem na wszystko.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
worms
29
0
6
2
SC III ph II
2013
dCi 110KM, od 2013
Warszawa
worms
Zarejestrowani
— 06-09-2017, 05:07
Szaki, udało Ci się naprawić usterkę?
•
twinsiak79
542
0
44
45
INNY
2015
INNY
Bydgoszcz
Cześć.
Podzielę się swoją przygodą z błędem-SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKOWY.Podczas wyjazdu na urlop w Pieniny jakieś 400km od domu zapalił mi się ten komunikat na pomarańczowo.Nic to,dojechaliśmy,silnik normalnie ciągnął,miał moc.Jeżdżąc codziennie po okolicy,średnio 50km był spokój z błędami.Wracając z wycieczki z Zakopanego ponownie zapalił się błąd-SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKU.Zgasiłem silnik,błąd zniknął.15km do celu/bazy noclegowej wyskoczył czerwony komunikat-STOP RYZYKO AWARII SILNIKA.Ten błąd już nie zniknął po zgaszeniu silnika.Zdjęcie klemy akumulatora też nic nie dało.Super.To szybko trzeba było znaleźć warsztat który ma clipa i oto jakie błędy wyskoczyły:
P 2299
P 0302
P 0564
P 012B
P 253F
P242F
P 1525
P 0190
Diagnoza mechanika z okolic Czorsztyna,to że wypada zapłon na drugim cylindrze i przestał wypalać sadze w DPF,bo patrzył w kompie że filtr za bardzo pełny.Chciał wypalić w trybie serwisowym,ale u mnie się niby nie da.Pokasował mi błędy i przy powrocie do domu,580km wracałem z duszą na ramieniu.Po 200km wrócił żółty komunikat o sprawdzeniu wtrysków.To pół biedy,bo gasiłem silnik i był na jakiś czas spokój.40km przed domem wyskoczyło czerwone STOP RYZYKO AWARII SILNIKA.Szczęście w nieszczęściu że Renóweczka dała radę i dowiozła Nas do domu.
Pytanie do forumowiczów,może ktoś miał podobny przypadek,albo potrafi po kodach zczytać te błędy.W poniedziałek zostawiam Renówke w warsztacie i chciałbym chociaż trochę być w temacie,a nie że mechanik mi ożeni remont połowy auta.
Dodam,że auto normalnie ciągnie na każdym biegu,nie kopci ani na czarno ani na biało.Jedyne co zauważyłem pod maską to zaczął wyrzucać olej przy rurze dolotowej intercoolera,zaraz przy opasce,gdzie jest zdaje się przepływomierz,egr..
Wiem że to nie Scenic,tylko Megane,ale silnik identyczny 1.9 dci 131 KM 2010r
•
andrzejwa
2,643
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
P2299- problem dotyczy pedału gazu, niewykryty sygnał lub wykryte jednoczesne wciśnięcie gazu i hamulca.
P0302- problem ze spalaniem w cylindrze numer 2, uszkodzenie wtryskiwacza lub zużycie pierśnieni tłokowych
P0564- odłączenie tempomatu z powodu usterek powyżej
P012B ?
P253F- rozrzedzenie oleju paliwem powyżej 10% spowodowane zbyt dużą ilością prób wypalania
P253F- zatkany filtr cząstek stałych
P1525- standardowy błąd przy powyższych usterkach, dotyczy tempomatu
P019- chyba problem z sygnałem z czujnika ciśnienia rampy paliwa.
Marinapol
23
2
12
1
INNY
2015
INNY
Bydgoszcz
P012B - Obwód wlotu powietrza, czyli nieszczelność w układzie dolotowym.
twinsiak79
542
0
44
45
INNY
2015
INNY
Bydgoszcz
Dziękuję.Czyli tanio nie będzie....
•
|