Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Przewody Vacuum oraz DF315 brak mocy i zamula.


ronkartmman
Zarejestrowani

op Witam. 
Tak jak w temacie, zamula zdiagnozowany DF315 i DF1012 (urządzeniem Foxwell także dosyć profesjonalne)
Wymieniono przepływomierz, uszczelki wtrysków, przelewy wykonane wtryski trzymają super, świece żarowe sprawdzone wszystkie dobre manualnie testerem, wymieniony czujnik listwy wysokiego ciśnienia, filtr paliwa na nowy, były sparciałe wężyki od czujnika recyrkulacji spalin DPF wymienione razem z czujnikiem na BOSH.  
Podczas dodawania gazu przy 2000RPM i przytrzymaniu obrotów pojawia się STOP check injection system, risk fault engine, oczywiście rozpędza się jak ślimak.
 
Pytanie brzmi czy DF315 to najprawdopodobniej zapełniony DPF czy może coś innego sprawdzić?

Drugie pytanie dotyczy plastikowej gruszki w której brak wężyka vacuum, miałbym prośbę o prawidłowy schemacik podłączenia wężyków vacuum do selenoidów pompy oraz tej plastikowej gruszki i do czego ona służy.
Z góry dodam, że to moje pierwsze Ren... i zostało zakupione w takim stanie. 

Dzięki bardzo za wszelką pomoc.

Załączone pliki

Miniatury
           

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

DF 315 związany jest z czujnikiem ciśnienia różnicowego filtra DPF. Błąd jest zapamiętany więc prawdopodobnie da się skasować. Przy dodawaniu gazu ciśnienie różnicowe na filtrze powinno się zmieniać. Czujnik schowany jest za silnikiem, dochodzą do niego dwa gumowe przewody.
DF 025 oznacza zazwyczaj problem ze świecami żarowymi. Trzeci błąd jest wynikiem pierwszego i oznacza wyłączenie tempomatu z powodu usterki w silniku.
Element pokazany na zdjęciu to jest sterowanie podciśnieniowe termostatem, przy zimnym silniku prawdopodobnie było blokowane ogrzewanie kabiny. Dokładnie nie kojarzę, ale na pewno jest to element termostatu, może ktoś założył termostat od nowszej wersji właśnie z tym elementem podciśnieniowym.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2023, 16:27 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • PunkRock86
ronkartmman
Zarejestrowani

op Podziękował kolego andrzejwa.
Błąd był już usuwany całkowicie, ale wracał. Podejrzewałem te rurki, które z DPF wychodzą do czujnika ciśnienia, że któraś z nich jest zapchana, lub dpf jest zapełniony. Biorę się za robote i wywalam dpf zobaczymy i dam znać.

Co do sterowania termostatu z nowszego modelu do zmiany na prawidłowy czy też zostawić jak jest bez podłączania ?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Termostat bym zostawił w spokoju.
Co do dpf to bym sprawdził jakie wskazuje podciśnienie na biegu jałowym, powinno być w granicach 4-9 mbar przy niezbyt dużym zapełnieniu filtra.

Odpowiedz
ronkartmman
Zarejestrowani

op Witam.
Dzisiaj znalazłem troszkę czasu i jak już kolega andrzejwa pisał o zbadaniu ciśnienia, czujnik nic nie wskazywał lub brak ciśnienia, niestety jestem kierowcą i z czasem krucho, ale do żeczy:
wycziągnięty dpf już po zalaniu płynem i 8h czekania,
potem 600bar myjka - efekt dpf wagowo o 5kg mniej
(podejrzewam że dzięki jeździe przez poprzednią właścicielkę - jazda po mieście miała samochód około 2-wóch lat).
Jutro rozpoczynam montaż, po montażu dam znać o efekcie i czy bolączka ustąpiła.
Pozdrawiam.

Odpowiedz
ronkartmman
Zarejestrowani

op Witam wszystkich. Z powody dłuższego urlopu zająłem się Renatą kąkretnie.

Urządzenie Foxwell NT-680 Pro
Stałe błędy DF315, DF1012, DF025 sporadycznie DF026

Urządzenie free PyClip przez wi-fi:
-DTC245217 (DF315) Czujnik ciśnienia różnicowego filtr cząsteczek stałych (2. DEF Zapamiętany),
-DTC148073 (DF1378) Przepustnica w układzie wydehowym (2.DEF Zapamiętany)-Foxwell wyświetlił prawidłowy DF025 bo przepustnica działała,
-DTC1525F3 (DF1012) Zgodność informacji multiplug dla regulacji ograniczenie prędkości (DEF Zapamiętany)

Procedury, które wykonałem to:
1) czyszczenie filtra DPF (Efekt taki, że poprawa wydolności przepływu spalin jest znaczna, jak wspomniałem błąd przeustnicy wydechu to błąd wypadkowy)
2) czyszczenie zaworu EGR i całego układu z nim związanego z osadów,
3) nowe wężyki do czujnika spalin dpf (oraz czujnik BOSCH 0281006207 lub 221104T0750E),
4) prawidłowe podłączenie wężyków vaccum oraz selenoidów (podziękowania andrzejwa - okazało się że podłączenie gruszki jest niezbędne wspomaga recyrkulację wody do ogrzewania)
5) Przeprogramowanie wtryskiwaczy jakiś kolega/żanka po prostu wyżucił sobie stary wtrysk i wsadził od tego modelu, nie zaprogramował jednostki tylko po pandzie i heja,
6) ponowne programowanie wtrysków urządzeniem Foxwell ponieważ wymieniony wtrysk nie był wogóle zaprogramowany oraz ku mojemu ździwieniu fachowcy z Anglii (mechanicy) zaprogramowali wtryski 1-szy od rozrządu co jest błędem !!! ---
--- !!! ŻELAZNA ZASADA 1.5dci K9K636 musi mieć pierwszy wtrysk programowany OD SKRZYNI BIEGÓW 1-szy do rozrządu 4-ty!!!
(Efektem jest super cicha praca silnika bez żadnych klekotów ani innych dziwnych dźwięków, silnik pracuje równiutko i bez zarzutu).

Po tych zabiegach SPANER i inspekcja wtysków z dashbord zniknęły bezpowrotnie ( autko ma przejechane 289355km lub 179785mil ), i hula aż miło, ogólnie problemy usunięte bezpowrotnie !

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2024, 22:09 przez ronkartmman.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ronkartmman za ten post post:
  • Jurek




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości