Renault Scenic III 2011 rok. 1.9 dCi.
SCENIC III Pilna pomoc Awaria, stukanie z silnika ciężko pali.
op
Cześć. Przed chwilą miałem awarię auta. Przejechałem 200 metrów stukanie z silnika, im więcej gazu tym mocniej stukało nierównomiernie. Zgasiłem auto. Długo kręcił zanim odpalił drugi raz, od razu wyłączyłem silnik. Co to może być??
Renault Scenic III 2011 rok. 1.9 dCi.
Pytanie podstawowe: czy tankowałeś ostatnio ( jak dawno temu, ile km przejechane ).
To tak, gdyby ktoś dotankował benzyny... Czy jest jakiś komunikat na wyświetlaczu ( i czy wyświetla STOP ). To tak, gdyby ciśnienie oleju... W jakich okolicznościach objawiła się usterka ( w czasie jazdy, pierwszy rozruch po nocnym postoju ) To tak, gdyby przeskoczył rozrząd... Oprócz stukania - dymi? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2019, 14:12 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
(29-05-2019, 14:11)ko-ma napisał(a): Pytanie podstawowe: czy tankowałeś ostatnio ( jak dawno temu, ile km przejechane ). Żona tankowała dzisiaj. Nie ma żadnego komunikatu, przy drugiej próbie odpalenia długo kręcił i pojawił się komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa" nie wyświetla STOP Odpaliłem przejechałem 200 metrów, usłyszałem delikatne stukanie na niskich obrotach bo miałem uchyloną szybę. Nie wiem czy dymi bo od razu zgasiłem, nie widziałem dymu jak wysiadłem z auta.
Czy zatankowała odpowiednie paliwo?
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Otwórz wlew paliwa i POWĄCHAJ.
Jeśli samochód został zatankowany benzyną - poczujesz jej zapach. Można też pobrać próbkę po wykręceniu z;łącza przewody paliwowego z pompy CR. Z praktyki: po dotankowaniu benzyną (nawet tak w granicach 1/2 zbiornika) - da się jeszcze normalnie przejechać bezproblemowo jakieś 3-4 km. Problem pojawia sie po wypaleniu paliwa z filtra i przewodów - silnik po rozruchu spala wyraźnie detonacyjnie, zaczyna silnie dymić na biało. Jeśli nie próbowano jechać dalej - najprawdopodobniej jeszcze nic wielkiego się nie stało. Ważne teraz jest, żeby mieć pewność, czy to faktycznie wina paliwa. I znowu z doświadczenia - warto podjechać na stację benzynową i pogadać z kierownikiem. Monitoring, jakim dysponują pozwoli jednoznacznie określić, czy zatankowano właściwy rodzaj paliwa (wystarczy znać godzinę i numer dystrybutora). jeśli to to - pozostaje wypompowanie całości paliwa i zalanie układu nowym, ze zmianą filtra paliwa - to także przerabialiśmy w praktyce i da się zrobić samemu. Istnieje, oczywiście, wiele innych możliwości - proponuję na początek wyeliminować tę, jako bardzo prawdopodobną, a łatwą do wykluczenia. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2019, 14:28 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
(29-05-2019, 14:28)ko-ma napisał(a): Otwórz wlew paliwa i POWĄCHAJ.Na rachunku ze stacji beznynowej Diesel, zalany na Orlenie. Pasek rozrządu ma 45 tys kilometrów. Tak co obstawiacie Panowie? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2019, 15:02 przez damian7057.)
Wtryskiwacze.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości