Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Odpowietrzenie układu chłodzenia wraz z wymianą płynu chłodniczego 1.6 DCI


Pafelek
Zarejestrowani

op Witam,
Z uwagi na wymianę całego pasa przedniego muszę wymienić płyn oraz odpowietrzyć układ. Przeszukałem forum, ale nigdzie nie znalazłęm procedury odpowietrzenia układu chłodzenia w silniku 1.6 dci, może ktoś ma opis lub filmik, co pokolei należy robić żeby odpowietrzyć układ.
Ponadto może ktoś podesłać miejsca gdzie są korki do odpowietrzenia układu?? Na chłodnicy mam 2 korki górny i dolny domyślam się że pewnie na termostcie też będzie. Byłbym wdzieczny za jakiś opis, zdjęcia lub rysunek albo filmik jak odpowietrzyć układ.

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Aż mnie dziwi że nikt nie odpisał. Piszę wiec ja, drugi raz bo za pierwszym wysypał mi się laptop...

Masz dwa (powinny być dwa) odpowietrzniki, jeden na wężu od nagrzewnicy przy ścianie grodziowej a drugi przy chłodnicy. W starszych renówkach był jeszcze przy termostacie od strony skrzyni biegów, możesz tam zajżeć, a nóż...
Jak znajdziesz odpowietrzniki i zalejesz układ płynem (polecam wcześniej go wymieszać jeśli kupujesz koncentrat) odkręcasz/luzujesz odpowietrznik znajdujący się niżej. Jak zacznie lecieć płyn- zakręcasz. Dla wyżej położonego odpowietrznika powtarzasz operację. Uzupełniasz za każdym razem płyn do poziomu max. Zakręcasz zbiornik wyrównawczy i odpalasz silnik. Czekasz do czasu aż zacznie lecieć ciepłe powietrze, sprawdzasz poziom płynu w międzyczasie. Jak płyn będzie w normie to możesz zaczekać aż silnik osiągnie 90 st. C i wentylator się włączy. Układ powinien być odpowietrzony.
Nie odkręcaj korka od zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku- możesz się popażyć.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • Pafelek
Pafelek
Zarejestrowani

op szymin89 dziękuję za odpowiedź i za wskazówki. Znalazłem tylko jeden odpowietrznik od strony pasa przedniego nie widzę od strony nagrzewnicy. Szkoda że nie mam takiego zdjęcia jak w tym poście
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Wymian...go-2-0-DCI
to znacznie ułatwiło by poszukiwania bo nie wiem czy jest od strony nagrzewnicy, może ktoś poratuje rysunkiem.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Ja jak wymirnialem płyn to mechanik nic nie odpowietrzał.....
Odpalilismy auto na odkręconym korku pochodził ok 5 minut
Zakrecilismy korek przejechałem do zagrzania do temp roboczej.....po zgaszeniu odkrecilismy i korek zeszlo ciśnienie i do tej pory jest ok....juz 2 lata

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • broda1301
szymin89
Zarejestrowani

Szczerze mówiąc nie miałem okazji grzebać dużo przy SC3, bazuje się na Megankach i starszych Scenicach, których trochę przerobiłem. Od 2020 już nie pracuję w zawodzie a i swojego samochodu już nie naprawiam bo i nie mam gdzie.
Rysunki części znajdziesz na Catcar.info: http://catcar.info/renault/?lang=en&l=c3...VsdA%3D%3D
Możliwe że w różnych wersjach silnikowych jest różne 'orurowanie'.
Zerknij jeszcze na to: http://catcar.info/renault/?lang=en&l=c3...9pZD09MTJG

Możliwe że wystarczy zalać układ i zagrzać silnik ale jak są odpowietrzniki to i szybciej da się to zrobić.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości