op
Mam problem z obrotami biegu jałowego. Jak zatrzymuje się na skrzyżowaniu itp, obroty spadają do 500 i i powoli podwyższają się do ok 700 max. Często, szczególnie na klimie,zdarza się, że silnik zgaśnie całkiem. I jest to dość upierdliwe. Dzisiaj może podłączę Clipa, ale generalnie problem mam od dawna, a błędu nie pokazywało. Miałem nadzieję, iż po wymianie świec się polepszy, ale nie. Filtr powietrza tez nowy. Jest jakaś możliwość regulacji obrotów biegu jałowego? Może brudna przepustnica ? Może trzeba ją adoptować ?
SCENIC III Niskie obroty biegu jałowego
Witam. Miałem ten sam problem w Scenic III 1.6 16V K4M. Czyszczenie przepustnicy całkowicie go rozwiązało. Jedno na co się trzeba przygotować po czyszczeniu przepustnicy to bardzo długi czas na jej ponowna adaptację przez sterownik. U mnie to się objawia lo tym, że obroty były podniesione po czyszczeniu i przez około 2 tygodnie nie spadały poniżej 1000 obrotów na biegu jalowym. Potem wszystko wróciło do normy.
op
Czyli czeka mnie czyszczenie. Trzeba uzbroić się w płyn, nowa uszczelkę i do dzieła !
lepiej od wd40 sprawdzi się jakiś dedykowany płyn do gaźników i przepustnic cena ta sama albo mniejsza takie środki po prostu szybciej odparują i nie zostawią jakiegoś tłustego filmu, pewnie tak samo dobrze sprawi się benzyna ale czymś pod ciśnieniem jest po prostu prościej
op
EGR Turbo Cleaner firmy Valvoline na przykład ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2018, 12:05 przez Grzegorz Łubieński.)
pewnie zda egzamin
ja kiedyś używałem PERMATEX DO CZYSZCZENIA GAŹNIKÓW I PRZEPUSTNIC i był ok a teraz widzę ze k2 ma też coś takiego K2 - Zmywacz do gaźników i przepustnic i EGR
op
Przepustnica wyczyszczona, obroty się podwyższyły i już nie gaśnie. Adaptacji nie trzeba było robić, działał od razu dobrze. Całą operację robiłem na odłączonym akumulatorze. Koszty: 15 zł uszczelka, 10 zł na browarki dla mnie i szwagra pomocnika, płyn czyszczący (zmywacz) zwędziłem z pracy.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości