Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III Kontrola i ewentualna wymiana świec żarowych


Meszi.cz
Zarejestrowani

op Czy ktos z was bez obaw bawi sie w kontrole i ewentualna wymianę świec żarowych?
Mam obawy ze jak sie za to zabiore to pourywam.
Jestem jak Jonasz wiec pewnie bym 4 ukręcił.
Moj szczeniak jest z 2013r motor 1.6... czy spróbować....
Wogole to moj pierwszy diesel. Zawsze mialem benzyniaki. Co mnie pokusilo .. [Obrazek: 7dae52fc3292717edb82cd6065750f3a.jpg]

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(13-03-2021, 20:05)Meszi.cz napisał(a): Moj szczeniak jest z 2013r motor 1.6... czy spróbować....
masz uszkodzone świece?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

(13-03-2021, 20:05)Meszi.cz napisał(a): Czy ktos z was bez obaw bawi sie w kontrole i ewentualna wymianę świec żarowych?
Mam obawy ze jak sie za to zabiore to pourywam.
Jestem jak Jonasz wiec pewnie bym 4 ukręcił.
Moj szczeniak jest z 2013r motor 1.6... czy spróbować....
Wogole to moj pierwszy diesel. Zawsze mialem benzyniaki. Co mnie pokusilo .. [Obrazek: 7dae52fc3292717edb82cd6065750f3a.jpg]

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Ja robię to na codzień.
Trzeba mieć wyczucie w ręku przy odkręcaniu.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

op
(13-03-2021, 20:23)krzysztofk napisał(a):
(13-03-2021, 20:05)Meszi.cz napisał(a): Czy ktos z was bez obaw bawi sie w kontrole i ewentualna wymianę świec żarowych?
Mam obawy ze jak sie za to zabiore to pourywam.
Jestem jak Jonasz wiec pewnie bym 4 ukręcił.
Moj szczeniak jest z 2013r motor 1.6... czy spróbować....
Wogole to moj pierwszy diesel. Zawsze mialem benzyniaki. Co mnie pokusilo .. [Obrazek: 7dae52fc3292717edb82cd6065750f3a.jpg]

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Ja robię to na codzień.
Trzeba mieć wyczucie w ręku przy odkręcaniu.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Jaki klucz polecasz do tego?
I czy na sztywno czy grzechotka?
Jak robisz na codzień to jak myslisz.... pójdzie czy nie pójdzie? Auto 9 lat w konc

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(13-03-2021, 20:05)Meszi.cz napisał(a): Czy ktos z was bez obaw bawi sie w kontrole i ewentualna wymianę świec żarowych?
W tym miesiącu po 9 latach od pierwszej rejestracji podkusiła mnie kontrola świec żarowych. Podłączony interfejs nie pokazywał żadnych problemów. Świecy wykręciły się elegancko i okazało się, że wszystkie są jak nowe. Wkręciłem je z powrotem chociaż mam zapas nowych.
Klucz to długa nasadka 10, grzechotka to taka fanaberia, jak masz czas to odkręcisz zwykłym pokrętłem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • krzysztofk
Faustus
Zarejestrowani

Wymieniałem tydzień temu wszystkie 4, bo były problemy z uruchamianiem po dłuższym (nocnym) postoju. Od nowości (245 000 km) nie były ruszane i jakoś dały się odkręcić. Jedna była padnięta a pozostałe 3 ledwo, ledwo zipały. Teraz pali jak nowy (po kliku dobach bez uruchamiania, czy po mroźnej nocy). Kupiłem japońskie NGK Y1010AS po 35 zł sztuka. Renault do swoich pudełek wkłada właśnie ten model NGK.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2021, 20:36 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
Meszi.cz
Zarejestrowani

op
(14-03-2021, 20:36)Faustus napisał(a): Wymieniałem tydzień temu wszystkie 4, bo były problemy z uruchamianiem po dłuższym (nocnym) postoju. Od nowości (245 000 km) nie były ruszane i jakoś dały się odkręcić. Jedna była padnięta a pozostałe 3 ledwo, ledwo zipały. Teraz pali jak nowy (po kliku dobach bez uruchamiania, czy po mroźnej nocy). Kupiłem japońskie NGK Y1010AS po 35 zł sztuka. Renault do swoich pudełek wkłada właśnie ten model NGK.
Jaki silnik dokladnie?
Wymieniłeś sam?
Ja mam 80 tyś dopiero.
Ale w mrozy dluzej kręcił tak o okolo sekundę dluzej

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

1.6 dCi (jak w opisie usera). Wymieniał znajomy mechanik. Wziął 30 zł. Świece zaczęły szwankować już późnym latem zeszłego roku. Gdybym wiedział, że to świece, to wymieniłbym je dawno temu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2021, 17:35 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości