steve81
41
0
1
1
INNY
2008
INNY
Wodzisław Śl
steve81
Zarejestrowani
— 20-02-2018, 11:15
op
Majstry czy 1.4 tce ma zawór zwrotny paliwa?
patrząc na układ wtryskowy widać ze nie ma tam powrotu wiec paliwo podawane pod ciśnieniem musi być tam zatrzymane bo inaczej po dłuższym postoju długo by kręcił.
przed listwą wtryskową (do listwy wtryskowej wpinany jest przewód paliwowy i idąc nim dalej jakieś 10cm) znalazłem coś co wygląda jak zaworek.
I teraz pytanie czy to coś jest zaworem : bo mój wóz jak postoi dwa dni to długo kreci niż odpali..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2018, 11:15 przez steve81.)
•
Kasztelan Chmielny
18
0
3
3
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
WLKP
Hej, odkopuje temat ponieważ mój 1.4tce też coraz dłużej kręci ...? Najdziwniejsze jest to że zimą przy ujemnych temperaturach odpalał od jednego obrotu rozrusznikiem ! Coś z układem paliwowym się dzieje, podobno 1.4tce nie mają filtra paliwa? W weekend wymienię świece zapłonowe, jak się nie poprawi to będę szukał dalej... może macie jakieś sugestie ?
GS 2010, 1.4TCE
•
czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
Mają "filtr" zamontowany w pompie a dokładnie pod nią to jest siteczka działająca jak smok w misce oleju i tyle. Jest niewymienny tzn wymienia się go wraz z pompą paliwa (przewidziana jest ona na ok 250 tyś km). Na schematach nie widać nigdzie zaworka zwrotnego.
U mnie podobnie czy ciepły czy zimny zawsze kręci tyle samo razy (no może jak ciepły to z 1 obrót mniej) ale zawsze kilka obrotów musi zrobić rozrusznik zanim odpali (w corsie żony nawet jak było -15 to dosłownie po 1dnym obrocie rozrusznika silnik odpala, na ciepłym podobnie czasami nawet raz nie zakreci do porzadku a silnik już odpalony). Ja tak mam od kąd go kupiłem i naważniejsze że pali za każdym razem. Może ze 2x od kąd go mam zdarzyło się, że kręcił i nie odpalił za pierwszym razem a z 2gim złapał normalnie do dziś nie wiem co to było O_o.
tu schematy układu paliwowego: http://www.catcar.info/renault/?lang=en&...A9IA%3D%3D
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2019, 11:21 przez czopochrup.)
•
steve81
41
0
1
1
INNY
2008
INNY
Wodzisław Śl
steve81
Zarejestrowani
— 27-03-2019, 11:33
op
U mnie winna była instalacja gazowa - jeden zawór gazowy upuszczał gazu i dlatego auto nie chciało odpalić - generalnie taki zaworek to Ok 19zl tylko musisz wymienic kawałek węża paliwowego przy listwie wtryskowej bo do tego plastikowego go nie założysz - kosz niewielki a może pomoc
•
Kasztelan Chmielny
18
0
3
3
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
WLKP
Gazu jeszcze nie mam ale ma w planach w najbliższym czasie zamontować. No nic może ten model tak ma, wymienię świece i sprawdzę ciśnienie na tłokach przy okazji. A może czujnik położenia wału...?
GS 2010, 1.4TCE
•
czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
W tym silniku raczej nie sprawiają problemów czujniki. Szukasz dziury w całym jak chcesz to wymień se pół auta może pomoże.
•
Marek Grzyb
135
1
27
20
SC III ph II
2012
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Rydułtowy
(27-03-2019, 11:21)czopochrup napisał(a): Może ze 2x od kąd go mam zdarzyło się, że kręcił i nie odpalił za pierwszym razem a z 2gim złapał normalnie do dziś nie wiem co to było O_o. Mam troche ponad rok swojego i u mnie podobnie 2x sie zdarzylo, tyle ze odpali ale dlugo krecil. Gadalem z szpecem od tych silnikow, ktory sam pomyka 1,4TCe i tez mu sie zdarzylo takie cos, oraz klienci jego serwisu tez zglaszali podobny objaw, i nie wiadomo czamu sie tak dzieje. Twierdzi ze sprawdzal i komputer nie zarejestrowal zadnych bledow w tym momecie wystapienia tego objawu. Gadalam tez gosciem ktory kiedys pracowal w ASO Reno i stwierdzil ze ten typ tak ma, szczegolnie jak sie duzo jezdzi po miescie
•
bologno
522
1
69
108
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gniezno
bologno
Zarejestrowani
— 27-03-2019, 17:55
U mnie podobnie. Nigdy nie opala na tzw. "cyk" (chyba że rozgrzany silnik to szybciej pali) - czyli jeden obrót i zapalony. Przynajmniej kilka szybkich obrotów musi wykonać rozrusznik aby zapalił. Czasami zimą, w tęgie mrozy szybciej odpala, niż w lecie. Zawsze jednak odpalił za pierwszym naciśnięciem przycisku. Nie wiem czym to jest spowodowane. Świece mam nowe od kilku tysięcy beru platin. Przymierzam się do wymiany kompletu cewek, gdyby nie zaporowa cena i pewność, że to coś poprawi - już dawno bym to zrobił... Jak ktoś znajdzie rozwiązanie to proszę się nim podzielić
•
czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
(27-03-2019, 17:55)bologno napisał(a): Przymierzam się do wymiany kompletu cewek, gdyby nie zaporowa cena i pewność, Wymieniłem u siebie 4 cewki swego czasu, na oryginały (wiem że nie są to high endy, ale jednak oryginały z logiem reno) kupiłem je w b. dobrej cenie - lokalny sklepik z częsciami je wyprzedawał za pół darmo bo mu zalegały a nie schodziły ;d. I powiem że nic się nie zmieniło w pracy silnika, odpalania itp itd. MAm jedynie pewność że cewka nie padnie w połowie trasy gdzieśtam i 4 w sumie dobre cewki w zapasie w garażu.
•
bologno
522
1
69
108
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gniezno
bologno
Zarejestrowani
— 27-03-2019, 23:01
(27-03-2019, 22:21)czopochrup napisał(a): Wymieniłem u siebie 4 cewki swego czasu, na oryginały
Czyli można wnioskować jedno w sprawie nieco dłuższego kręcenia rozrusznikiem... "ten typ tak ma"
Cewki z górnej półki potrafią nawet blisko 200zł/sztuka kosztować, ale tak czy siak będę musiał się w końcu zdecydować bo mam nalatane 150tyś, w tym trochę na LPG, więc w moim przypadku układ zapłonowy powinien być dopieszczony.
•
|