Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III 1.4 TCE z lpg kręci i nie pali


maggia55
Kobiety

op Witam.
Od miesiąca moje auto stoi na warsztacie i mechanicy rozkładają ręce. Zaczeło się od tego że samochód miał problem z zapaleniem ale za 3 razem zapalił i ujechałam 100m i zgasł. i to juz był jego koniec. Udało się mi go uruchomic awaryjnie na gazie ale gdy juz go zgasiłam nie odpalał. mechanicy stwierdzili ze to wadliwy rozrząd i wymienili, nic nie dało. Wymienili świece, nic. Wzięli auto na zapych i nagle zapaliło i dojechali do elektryka a tam klapa nie odpala do dzisiaj. Wymienili czujniki wału i wałka rozrządu, na oscyloskopie pokazuje niby ok na poczatku a póznije wariuje do jakichs dziwnych wielkości obrotów. Na wyswietlaczu obroty ida od zera do full i spadaja znowu do zera rozrusznik kręci i nie pali. Jakis czas temu pojawił się komunikat żeby sprawdzić układ wtryskowy więc udałam się do gazowników- wykryli bład 301 i 303 bodajże i rzekomo to nie wina gazu. Jestem bezradna. Może ktoś ma jakieś pomysły lub podobne przejścia? HELP!
pio555 napisał 20-09-2019, 17:47:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2019, 17:47 przez pio555.)

Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

W takich przypadkach ważne aby skupić się na dobrej analizie.
Zwrócić uwagę na to co działo się bezpośrednio przed wystąpieniem usterki.
Czy tankowane było paliwo, jeżeli tak czy odpowiednie.
Czy jest odpowiednie ciśnienie paliwa w układzie?
Czy wszystkie bezpieczniki są sprawne, szczególnie te od sterownika silnika ?
Czy miały miejsce jakieś pracę przy aucie, np. montaż lub wymiana jakiś komponentów, zabezpieczeń,.odcinek zapłonu itp.
Czy nie wydarzyło się nic dziwnego, np. Podczas zjazdu z krawężnika coś chrupneło itp.
Czy zjawisko wystąpiło nagle, czy poprzedzało je jakieś inne objawy.

Czy mechanicy sprawdzili kompresję silnika?
Czy silnik obraca się podczas ręcznego kręcenia kluczem z śrubę na wale korbowym.
Na jakiej podstawie wymienili rozrząd, czy był błąd braku synchronizacji wału korbowego do wałka rozrządu?
W jaki stanie były świece i czy były kompletne,.czy nie była upalona?
Czy w oleju ma paliwa?

Temat rzeka, czasami z pozoru trudny temat kończy się prostym rozwiązaniem.


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2019, 16:51 przez Omon2.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A ja się zapytam:
Co z pompą paliwa? Ciśnienie i wydajność.
Skoro jest LPG i awaryjnie odpalił to może trzeba sprawdzić czy odcięcie wtrysków nie jest na stałe?
W jakim stanie są wtryski benzynowe?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2019, 19:37 przez polaq.)

Odpowiedz
maggia55
Kobiety

op Świece wymienili bo okazało się że jedna ma pękniętą ceramikę, rozrząd wymienili bo podobno wywalało bład połeżenia i wału i wałka rozrząd,ale najpierw oba czujniki wymienili i to na orygianalne renault. Pompa paliwa podobno jest ok bo dwa razy udało się auto zapalić raz na popych a raz po wymianie czujnika. Aha jeśli o gaz chodzi to wyskoczył bład typu sprawdz układ wtryskowy i gdy auto dostało większych obrotów bład znikał pojechałam do gazowników oni twierdzą że jest ok a wywaliło bład 301 i 303 bodajże... dziś kupiłam sterownik silnika używany ale sprawny zobaczymy.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Inny sterownik nie ruszy Ci bez przeprogramowania lub blokady imo.

Odpowiedz
maggia55
Kobiety

op Hurrrrra. Udało się jednak był uszkodzony sterownik silnika. elektryk przełożył zaprogramował i auto pali!!! Dzięki za pomoc.

Odpowiedz
maggia55
Kobiety

op Rzeczywiście elektryk musial na nowo go zaprogramować ale jak nie wiem w każdym razie auto jeżdzi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2019, 14:07 przez maggia55.)

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Uszkodzenie sterownika wtrysku V40 to wielka rzadkość, musiał mu w tym ktoś (coś) pomóc np. zwarcie na okablowaniu do wtryskiwaczy uszkadza tranzystory w końcówkach mocy w sterowniku, proponował bym dobrze sprawdzić okablowanie i połączania wtrysków Pb i LPG, bo na pewno musiały być rozcinane, aby podłączyć sterowanie wtrysków LPG, pytanie czy zostały dobrze zlutowane i zabezpieczone izolacją !
Nie raz musieliśmy poprawiać takie rzeczy po fachoℲcach !

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2019, 15:05 przez h4jt.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości