op
Potrzebne narzędzia aby wykonać wymianę na dworze bez kanału:
Lewarek
Klucz do kół
To chyba każdy ma!!!!
Klucz 16, 17, 20, imbus, kombinerki lub szczypce, żabka dobrej jakości, klucz najlepiej z regulowaną wielkością, szczotka druciana, smar
Najlepiej jak by był ściągacz do drążków ale nie koniecznie ja dałem rade bez ściągacza można i tak
Należny się zaopatrzyć w drążki i końcówki w moim przypadku były to TRW
Opis dla laika:
Zdejmujemy koło lewe skręcamy kołami w prawo
Odkręcamy końcówkę drążka - prawdopodobnie będzie mały kłopot ale WD-40 lub inny specyfik może nam pomóc. Dobrze jest też oczyścić gwint przed odkręcaniem oraz użyć młotka.
Gdy nam się uda odkręcić końcówkę przechodzimy do odkręcenia drążka.
Na samym wstępie musimy się pozbyć osłony gumowej z dwoma zabezpieczeniami używając kombinerek i płaskiego śrubokręta.
Następnie ściągamy gumę osłaniająca drążek lub tak jak ja ją rozciąłem gdyż była już w nieciekawym stanie, a w zestawie miałem nową.
Do odkręcenia końcówki używamy specjalnego klucza lub żabkę i odpowiednio chwytamy odkręcając.
Jak już mamy odkręcone drążki i końcówki zaczynamy w odwrotnej kolejności z tym że:
1.Na przekładni kierowniczej znajduje się uszczelka ( oring gumowy o szerokości 1 cm. Przypomina to przeciętą dętkę od roweru ) należny ją osunąć i założyć nowy
2. Wkręcamy drążek, zakładamy osłonę, 2x zabezpieczenia
3. Nakręcamy nakrętkę kontrującą następnie dokręcamy 16-19 obrotów końcówkę drążka ( tak było u mnie zależności od strony ) - kontrujemy drążek z nakrętką
4. Umieszczamy końcówkę w we właściwym miejscu dokręcając nakrętką z hamulcem, a jednocześnie przytrzymując imbusem od góry śruby
5. zakładamy koła i przechodzimy do przeciwnej strony powtarzając te same czynności
Jak przyjdzie wam myśl o poddaniu się to tego nie róbcie bo jest to naprawdę banalnie proste.
Początkowo ręce mi opadły. Wydalałoby się to niemożliwe bez ściągacza ale przy drugim miałem wprawę i poszło raz dwa. Końcówkę zaciskałem żabką - podstawa aby miała dobre zęby i dobry ścisk w dłoniach bo bez tego to lepiej oddać mechanikowi u mnie to koszt 150 zł. w górę wiec podjąłem wyzwanie sam to zrobię i jestem zadowolony. Jak mówią w leroy merlin bohaterem jestem sam.
Na koniec zbieżność dla pewności
Ma ktoś jakieś uwagi to proszę na PW być może czegoś zabrakło w tym manualu a chętnie by coś dodał to postaram się dodać
Dziękuję za uwagę i życzę powodzenia
Dodam że moje drążki były z datą od nowości auta a końcówki jedna w lepszym stanie TRW a dróg MOG w opłakanym stanie od strony kierowcy
Lewarek
Klucz do kół
To chyba każdy ma!!!!
Klucz 16, 17, 20, imbus, kombinerki lub szczypce, żabka dobrej jakości, klucz najlepiej z regulowaną wielkością, szczotka druciana, smar
Najlepiej jak by był ściągacz do drążków ale nie koniecznie ja dałem rade bez ściągacza można i tak
Należny się zaopatrzyć w drążki i końcówki w moim przypadku były to TRW
Opis dla laika:
Zdejmujemy koło lewe skręcamy kołami w prawo
Odkręcamy końcówkę drążka - prawdopodobnie będzie mały kłopot ale WD-40 lub inny specyfik może nam pomóc. Dobrze jest też oczyścić gwint przed odkręcaniem oraz użyć młotka.
Gdy nam się uda odkręcić końcówkę przechodzimy do odkręcenia drążka.
Na samym wstępie musimy się pozbyć osłony gumowej z dwoma zabezpieczeniami używając kombinerek i płaskiego śrubokręta.
Następnie ściągamy gumę osłaniająca drążek lub tak jak ja ją rozciąłem gdyż była już w nieciekawym stanie, a w zestawie miałem nową.
Do odkręcenia końcówki używamy specjalnego klucza lub żabkę i odpowiednio chwytamy odkręcając.
Jak już mamy odkręcone drążki i końcówki zaczynamy w odwrotnej kolejności z tym że:
1.Na przekładni kierowniczej znajduje się uszczelka ( oring gumowy o szerokości 1 cm. Przypomina to przeciętą dętkę od roweru ) należny ją osunąć i założyć nowy
2. Wkręcamy drążek, zakładamy osłonę, 2x zabezpieczenia
3. Nakręcamy nakrętkę kontrującą następnie dokręcamy 16-19 obrotów końcówkę drążka ( tak było u mnie zależności od strony ) - kontrujemy drążek z nakrętką
4. Umieszczamy końcówkę w we właściwym miejscu dokręcając nakrętką z hamulcem, a jednocześnie przytrzymując imbusem od góry śruby
5. zakładamy koła i przechodzimy do przeciwnej strony powtarzając te same czynności
Jak przyjdzie wam myśl o poddaniu się to tego nie róbcie bo jest to naprawdę banalnie proste.
Początkowo ręce mi opadły. Wydalałoby się to niemożliwe bez ściągacza ale przy drugim miałem wprawę i poszło raz dwa. Końcówkę zaciskałem żabką - podstawa aby miała dobre zęby i dobry ścisk w dłoniach bo bez tego to lepiej oddać mechanikowi u mnie to koszt 150 zł. w górę wiec podjąłem wyzwanie sam to zrobię i jestem zadowolony. Jak mówią w leroy merlin bohaterem jestem sam.
Na koniec zbieżność dla pewności
Ma ktoś jakieś uwagi to proszę na PW być może czegoś zabrakło w tym manualu a chętnie by coś dodał to postaram się dodać
Dziękuję za uwagę i życzę powodzenia
Dodam że moje drążki były z datą od nowości auta a końcówki jedna w lepszym stanie TRW a dróg MOG w opłakanym stanie od strony kierowcy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-10-2015, 13:19 przez diablo79.)
Espace 2.0 dCi 147 kw
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200
Diagnostyka CLIP + programowanie kart 506-526-200