Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Wibracje i metaliczny dźwięk podczas ruszania po postoju


Pater
Zarejestrowani

op Witam,

Zarejstrowałem się na forum ponieważ jestem świeżym użytkownikiem Scenica z 2008 roku. Po zakupie auta wydałem 7 tys. na jego naprawy w celu, można by rzecz odrestaurowania auta abym mógł je spokojnie użytkować przez najbliższe kilka lat. Każda śrubka w samochodzie która nosiła ślady rdzy została przeze mnie zabiezpieczona. Włożyłem mnóstwo własnej pracy w to auto. Myślałem, że mnie ominie problem dwumasu (przebieg 174 tys. km) ale neistety to też wyszło. Pomimi kosztów regeneracji dwumasu i sprzegła, który wyniósł 900 zł, doszła niestety droga wymiana (1200 zł) ponieważ wszystko jest bardzo trudno dostępne. Do wymiany dwumasu i sprzęgła skłoniły mnie dwa objawy. Przy ruszaniu po postoju (wystarczy kilkanaście minut) czuć na pedale gazu delikatne wibracje i auto wydaje dzwięk jakbk coś metalowego tarło o inny metal, tak równomierne puk puk puk przez dosłownie kilka sekund i ustaję, i większy gaz tym troszkę mocniejsze. Słychać to ponownie przy każdym postoju po około 15 minutowym postoju. Teraz pytanie, co to może powodować ponieważ wymiana sprzegła, dwuamsu nie pomogła, opórcz tego jakiśdocisk hydrauliczny został także wymieniony. Kolega coś wspomniał o łóżysku skrzyni biegów ale on jest zespolony chyba z tym hydraulicznym dociskiem. Mówił, że może to być także łożysko w kole lub przegub, ale czy czuł bym to wtedy na pedale gazu i byłoby to tak wyraźnie słyszalne? Proszę pomóżcie, co to może być?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pater napisał(a):Mówił, że może to być także łożysko w kole
łożysko by dawało podobny objaw cały czas
Pater napisał(a):lub przegub
przegub byś czuł na max skręconych kołach przy mocniejszym ruszeniu by strzelał, sam to możesz spróbować i w prawo i w lewo. Jeśli cisza to przeguby ok.
Pater napisał(a):ale czy czuł bym to wtedy na pedale gazu
niby jedno mało tyczy się drugiego... sam nie wiem
Pater napisał(a):Słychać to ponownie przy każdym postoju po około 15 minutowym postoju.
A jak się zatrzymasz na np światłach na czerwonym i ruszasz tego nie ma?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Jeżeli dłuższa półoś ma podporę to może łożysko podpory?

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Mati napisał(a):Pater napisał(a):
Słychać to ponownie przy każdym postoju po około 15 minutowym postoju.
A jak się zatrzymasz na np światłach na czerwonym i ruszasz tego nie ma?
Miro łożysko by było słychać przy każdym ruszeniu a nie tylko po min 15min postoju

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Pater
Zarejestrowani

op Przy skręcaniu kół nie ma tego dzwięku więc przgub faktycznie odpada.
Wydaje mi się że jest to problem z jakimś elementem, który musi być smarowany, bo na światłach się to nie dzieje ale już po nawet 10 minutowym postoju tak. i tylko przez jakieś 20 metrów jazdy i potem cisza. Czy ten popychacz hydrauliczny przy skrzyni biegów wymienia się od razu z łożyskiem? Jak patrzyłem w internecie to wydawało mi się, że są zespolone. Jeżeli tak to też by to odpadło.

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Chodzi Ci o wysprzęglik - tak powinno się go wymienić razem ze sprzęgłem.Występuje razem z łożyskiem oporowym to jeden element.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2015, 12:28 przez miro.)

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pater napisał(a):Wydaje mi się że jest to problem z jakimś elementem, który musi być smarowany, bo na światłach się to nie dzieje
to wyklucza sporą część awarii, ale z drugiej strony po 15min postoju np olej nie zdąży jakoś całkowicie spłynać by przy starcie nie było smarowania.

Silnik również wykluczam jeśli na postoju jest ok, przychodzi mi jedynie do głowy coś związane z przeniesieniem napędu. Olej skrzyni kiedy wymieniany?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Pater
Zarejestrowani

op Tak chodziło mi o wysprzęglik, jeżeli jest on zespolony z łożyskiem sprzęgła to też odpada. Przy wymianie sprzęgła i dwumasu od razu zleciłem też wymianę oleju w skrzyni ale podejrzewam, że to był pierwszy raz od 174 tys. kilometrów. W silniku wymieniłem jescze komplet rozrządu, koło pasowe, poduszkę silnika. Dźwięk, który jest wydawany przy ruszaniu po postuju jest równomierny i można go porównać do dźwięku który wydawałby jakiś przdmiot przystawiony do metalowego wiatraka. Jak się dociśnie gaz to stukanie też trochę przyspiesza.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-03-2015, 12:53 przez Pater.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Pater napisał(a):Jak się dociśnie gaz to stukanie też trochę przyspiesza.
zwiększa się wraz z obrotami, gdy samochód zaczyna ruszać -pojechałbym nim na szarpaki, i ogólną diagnostykę aby oglądnąć go od dołu. Również spojrzeć na półosie, a koszt takiego zabiegu max 20zł

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Pater
Zarejestrowani

op Postaram się jutro gdzieś podjechać. Czy takie sprawdzenie na stacji SKP będzie wystarczające? Bardzo chciałbym żeby to było 20 zł ale z tego co kojarzę i robiłem taki przegląd przy okazji awarii amortyzatora to 50 zł sobie policzyli za test zawieszenia. Ale przynajmniej dowiem się w jakim stanie mam amortyzatoryBiggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości