Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Szukam wahaczy...


darekkwk
Zarejestrowani

op Mechanik stwierdził pilną wymianę obydwu sworzni. Z tego co się tutaj dowiedziałem niektórzy polecają wymianę od razu całych wahaczy. Którego producenta wachaczy polecacie?? Zastanawiam się nad oryginałem. Obecnie cena około 230 zł.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2023, 22:48 przez pio555.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jeśli oryginał tyle kosztuje to ja bym się nie zastanawiałBiggrin

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(19-12-2023, 22:31)darekkwk napisał(a): Zastanawiam się nad oryginałem. Obecnie cena około 230 zł.
Zakładałbym i nie zastanawiał się. Wymieniłbym też gałki jeżeli wykazują jakiekolwiek ślady zużycia i zrobił zbieżność.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Albo całe auto od razu... Biggrin
A na poważnie - zależy czy robisz sam czy nie. Samemu można wymienić sam sworzeń. Jeśli wymienia mechanik - lepiej wahacz, bo mniej roboty i w sumie finansowo wyjdzie podobnie.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(20-12-2023, 11:09)vitia napisał(a): Samemu można wymienić sam sworzeń.
Przykręcany czy prasowany?

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Prasowany.

Tzn. w sumie oba oczywiście. Przykręcany łatwiej teoretycznie (teoretycznie, bo Laguna / Espace 4 mją fabrycznie zanitowane i trzeba rozwiercać). Ale jak się domyślam, pytasz mnie o to czy mam na myśli wymianę prasowany sworzeń. Tak, można samemu wymienić wprasowany sworzeń.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2023, 14:11 przez vitia.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(20-12-2023, 14:11)vitia napisał(a): Tak, można samemu wymienić wprasowany sworzeń.
Ja to wiem ale sam młotek do tego nie wystarczy i jedyny sensowny rodzaj wymiany to na samochodzie bez demontażu wahacza każda inna opcja preferuje wymianę całych wahaczy.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Czy ja wiem. Miałem zużyty tylko sworzeń - 20zł nowy. Owszem roboty jest więcej niż przy wymianie wahacza - choć tylko z 5 minut. A koszt jednak sporo niższy niż całego wahacza, nawet zamiennika. Tak więc oszczędność spora.

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

W tym roku zabrałem się za wymianę samego sworznia, to i tak skończyło się na wymianie całego wahacza. Sworzeń ktoś już kiedyś wymieniał, i jego gniazdo było tak wyrobione, że nowy był w nim dość luźny. Myślę, że ryzyko wystąpienia takiego problemu jest raczej dość małe, ale jakieś jednak jest, dlatego warto przyjrzeć się jeszcze dobrze gumom w wahaczu, bo jeśli i one są w kiepskim stanie, to pewnie lepiej wymienić całość.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2023, 18:14 przez Proxima.)

Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

op Dzięki za rady! W 2021 wymieniałem już same sworznie, przez wprasowanie. Dlatego zdecyduje się na wymianę całych wachaczy.
Znalazłem na alle. komplet oryg.: https://allegro.pl/oferta/wahacz-r-l-prz...7427030496 za 428 zł. Ale zastanawiam się też nad kompletem Lemfordera ,385 zł: https://allegro.pl/oferta/lemforder-waha...4879567848.
W sumie nie chodzi mi tutaj o cenę, jedynie o jakość i trwałość. Od tego roku mam asfalt pod domem i auto jeździ wyłącznie po równej nawierzchni. Czy ktoś z Was montował któryś komplet i może polecić??
(20-12-2023, 07:39)wojteks napisał(a): Wymieniłbym też gałki jeżeli wykazują jakiekolwiek ślady zużycia i zrobił zbieżność.
Gałki czyli chodzi Ci o tuleje sanek? Wymieniałem w tamtym roku.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości