Potrzebuję pomocy. Renia 2.0 16v + LPG problem z odpaleniem nie zawsze. Może od początku. Pojechałem do roboty. Po pracy odpalam i kręci kręci i nie zapala. Laweta i mechanik informuje że pompa paliwa umarła. Wsadzić nową Boscha. Wracam do domu jest ok. Rano dogrywka, kręci chce zapalić ale nie może. Zaś laweta, mechanik twierdzi że sprawdził pompę na krótko i nie działa. Zaś nowa założona a poprzednia do reklamacji. Silnik pracował ok. Pojechałem na zakupy wracam do auta odpalam i kur...... nie chcę zaś palić. Za 25 razem zapalił ale teraz silnik pracuje równo nie szarpie ale "grzechota lekko rzezi" na LPG i na benzynie. Zgasilem i odpala bez problemu ale z dźwiękiem opisanym powyżej. Auto jest już u mechanika. I tu moje pytanie. Czy ktoś z was miał takie problemy? Czy jak przeskoczy rozrząd to może się tak dziać. Brak mi pomysłów. Za wszelkie info z góry dzięki wielkie.
SCENIC II PH II Problem z odpaleniem
op
Witam.
Potrzebuję pomocy. Renia 2.0 16v + LPG problem z odpaleniem nie zawsze. Może od początku. Pojechałem do roboty. Po pracy odpalam i kręci kręci i nie zapala. Laweta i mechanik informuje że pompa paliwa umarła. Wsadzić nową Boscha. Wracam do domu jest ok. Rano dogrywka, kręci chce zapalić ale nie może. Zaś laweta, mechanik twierdzi że sprawdził pompę na krótko i nie działa. Zaś nowa założona a poprzednia do reklamacji. Silnik pracował ok. Pojechałem na zakupy wracam do auta odpalam i kur...... nie chcę zaś palić. Za 25 razem zapalił ale teraz silnik pracuje równo nie szarpie ale "grzechota lekko rzezi" na LPG i na benzynie. Zgasilem i odpala bez problemu ale z dźwiękiem opisanym powyżej. Auto jest już u mechanika. I tu moje pytanie. Czy ktoś z was miał takie problemy? Czy jak przeskoczy rozrząd to może się tak dziać. Brak mi pomysłów. Za wszelkie info z góry dzięki wielkie.
Nie koniecznie musisz wołać lawetę, zawsze możesz odpalić awaryjnie na LPG,
chociaż przy tak niskich temperaturach to niezbyt dobre dla silnika. Twoim problemem prawdopodobnie jest jazda na oparach benzyny. Tzn. ZATANKUJ min. 20L benzyny. Jak będziesz miał poniżej, to dotankuj. Pompka smarowana i chłodzona jest benzyną w baku, niema zupy masz zatartą pompkę. Napisz jeszcze z kąd mniej więcej ten dźwięk Wewnątrz auta? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2018, 18:23 przez Warsztat pod chmurką.)
op
Mam jeszcze Audi A4 w LPG i w obu autach stan benzyny mam minimum pół baku więc to nie to. Jak awaryjnie mogę odpalić auto na LPG? To "charczenie" słychać też w aucie cicho ale jednak znam swój samochód i wiem kiedy coś jest nie tak tylko teraz nie wiem co. Wydaje mi się że to mógł przeskoczyć rozrząd ale mechanik powiedział że wywalalo by błędy. Ciężko mi powiedzieć skąd dokładnie jest ten dźwięk. Wydaje mi się że to okolice rozrządu. Nie wiem dokładnie dźwięk się niesie po całym silniku.
op
Tydzień temu tankowalem. Ba teraz jest pełny zbiornik i już druga nowa pompa w ciągu 24h. Po wyjęciu pierwszej nowej pompka działała na sucho. Mechanik sprawdzał ja na sucho i niby nie działała dlatego zamówiłem kolejna nową też z Boscha. Zanim oddałem ta pierwsza to sprawdziłem ja na krótko i żyła. Na pewno to nie jest problem z pompą. A benzynę zawsze mam powyżej połowy zbiornika.
(30-11-2018, 18:34)Pawelk napisał(a): Jak awaryjnie mogę odpalić auto na LPG?Żeby odpalić awaryjnie auto na LPG, w przypadku posiadania stacyjki z kluczami sprawa jest prosta, ponieważ jedną ręką klikasz na włącznik gazu a drugą równocześnie przekręcasz kluczyk w pozycję gdzie włączają się na zegarach kontrolki, ale nie przekręcać w pozycję zapłonu. Po kilku sekundach przełącznik gazu powinien przestać mrugać i elektrozwór powinien otworzyć dopływ gazu do parownika. Jak już gaz jest aktwowany przekręcasz kluczyk na zapłon i odpalasz bezpośrednio na gazie. Jak masz auto na kartę który po włożeniu karty uruchamia kontrolki na zegarach, to tak jakby przekręcić kluczyk w stacyjce, np. Laguna II, w takim przypadku wkładając kartę do czytnika trzymasz wciśnięty przycisk gazu, jak kontrolka gazu przestanie mrugać znaczy to że "auto przeszło na gaz" jeszcze przed uruchomieniem silnika, następnie po kliknieciu na START silnik wystartuje odrazu na gazie. Jeżeli masz SCENICA II, oczywiście na kartę, sytem jest inny niż w przypadku laguny II, ponieważ po włożeniu karty w zasadzie nie dzieje się nic, w tym przypadku należy włożyć kartę do czytnika (jak masz hands free to wystarczy żeby była w aucie), nastepnie wrzucasz jakikolwiek bieg np. 2, wciskasz pedał hamulca i klikasz na start, w tym momencie uruchomią się zegary ale silnik nie ruszy. I teraz, w zależności od instalacji gazowej jaką posiadasz, w momencie klikania na start albo trzymasz wciśnięty przycisk uruchamiania gazu albo nie. W STAGu uruchamiasz zegary i dopiero wtedy należy kliknąć dłużej na włącznik gazu aby dioda gazu zaświeciła się świtłem stałym, czasami zamiast klikać dłużej, trzeba najpierw kliknąć i wyłączyć wskaźnik gazu, nastepnie kliknąć aby włączyć i dopiero wtedy przytrzymać tak aby kontrolka gazu zapaliła się na stałe i przestała mrugać, tym momencie gaz jest aktywny i po wciśnięciu sprzęgła oraz START auto odpali bezpośrednio na gazie. Ale trzeba wiedzieć, że optymalna temperatura pracy silnika na LPG zaczyna się od 20-25°C dlatego też auto na gaz zimą przechodzi znacznie później niż np. latem, więc odpalanie awaryjne w ujemnych temperaturach jest dla silnika niezbyt zdrowe. Ale spoko znam gościa który miał pompkę paliwa zrąbaną wiele miesięcy i awaryjnie na gazie odpalał przez pół roku (było ciepło). Po uruchomieniu bezpośrednio na gazie, silnik przez kilka sekund może minimalnie kuleć ale moment i się stabilizuje.
Ostatnio u kolegi sylfon były podobne objawy jak u ciebie.
Niby też pompa, a okazało się że pin w brązowej kostce odpowiadającej za zasilanie pompy był. Zasniedzialych wyczyścił i po problemie. A na początku też pompew paliwa wymienił... Poszukaj w innym wątku gdzieś na forum jest i fotki robił co i jak... Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Może masz wodę w zbiorniku i resztę sobie dopowiedz.
Zamarza pompa kiedy chce a mechanik typu "wymieniacz bezrefleksyjny" będzie wymieniał aż mu się pompy w sklepie skończą lub twoja kasa. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2018, 10:09 przez kszyba.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości