Lukaszo
62
0
8
17
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Nowe Skalmierzyce
Lukaszo
Zarejestrowani
— 20-04-2021, 20:05
op
Potrzebuje pomocy.
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem swojego samochodu. Klikając przycisk, START samochód reaguję, próbuje odpalić, rozrusznik reaguje, ale samochód nie odpala. Pomaga odpalanie z kabli, lub naładowanie akumulatora. Kilka tygodni temu naładowałem akumulator, ale problem powrócił. Próbuje odpalić, ale nie może. Pomaga ponowne podpięcie pod kable. Co może być przyczyną? Akumulator? Sprawdziłem go, na akumulatorze jest zielona dioda, w OBD II pokazuje ładowanie akumulatora na poziomie 14,9 A. Co radzicie?
pio555 napisał 20-04-2021, 20:57:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2021, 20:57 przez pio555.)
•
Lepus
1,435
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 20-04-2021, 20:55
Sam piszesz, że pomaga naładowanie lub z kabli. To, ze masz zielono na wskaźniku nie znaczy jeszcze że akumulator sprawny. Tak na początek podmień inny. Aha, sprawdź stan klem, kabelków, czy luźne nie są (przy alternatorze też)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Lukaszo
62
0
8
17
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Nowe Skalmierzyce
Lukaszo
Zarejestrowani
— 20-04-2021, 21:26
op
Zastanawia mnie aby jedna rzecz, w samochodzie mam od momentu kupna akumulator 70 Ah. Wg informacji w internecie ten akumulator jest za duży jak na benzynę. Skąd więc wziął się taki duży akumulator? Poprzedni właściciel go wymienił?
•
marecky
1,788
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
Online
— 20-04-2021, 21:44
Sprawdź akumulator pod obciążeniem przy pomocy testera. Jakim urządzeniem zmierzyłeś to ładowanie 14,9V
70Ah to raczej w dieslu powinien być
Sprawdź jaki masz alternator. Dla takiego akumulatora powinien być 150A (min. 125A)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2021, 21:47 przez marecky.)
•
Lukaszo
62
0
8
17
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Nowe Skalmierzyce
Lukaszo
Zarejestrowani
— 20-04-2021, 21:52
op
(20-04-2021, 21:44)marecky napisał(a): Jakim urządzeniem zmierzyłeś to ładowanie 14,9V
Przy pomocy gniazda OBD II i aplikacji na telefon. Takie wartości pokazało.
(20-04-2021, 21:44)marecky napisał(a): 70Ah to raczej w dieslu powinien być Zaryzykuję i kupię nowy akumulator 60 Ah wystarczy?
•
marecky
1,788
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
Online
— 20-04-2021, 21:59
Dla silnika 2.0 wystarczy ale proponuję najpierw sprawdzić jaki jest alternator i zmierzyć ładowanie multimetrem bezpośrednio na akumulatorze. Może jest nieodpowiednie ładowanie
•
Lukaszo
62
0
8
17
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Nowe Skalmierzyce
Lukaszo
Zarejestrowani
— 20-04-2021, 22:00
op
(20-04-2021, 21:59)marecky napisał(a): Dla silnika 2.0 wystarczy ale proponuję najpierw sprawdzić jaki jest alternator i zmierzyć ładowanie multimetrem bezpośrednio na akumulatorze. Może jest nieodpowiednie ładowanie
Jakie powinno być prawidłowe ładowanie na akumulatorze? Około 14,5 - 14,9?
•
marecky
1,788
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
Online
— 20-04-2021, 22:04
Odpowiednie jest 2,4V na ogniwo. Akumulator kwasowy 12V ma 6 ogniw to wychodzi 14,4V
Takie jest prawidłowe
Napięcie ładowania nie zależy od pojemności akumulatora. Ważna jest wydajność prądowa alternatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2021, 22:10 przez marecky.)
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 21-04-2021, 07:25
(20-04-2021, 21:26)Lukaszo napisał(a): Zastanawia mnie aby jedna rzecz, w samochodzie mam od momentu kupna akumulator 70 Ah. Wg informacji w internecie ten akumulator jest za duży jak na benzynę. Skąd więc wziął się taki duży akumulator? Poprzedni właściciel go wymienił? Sprzedawał auto to. Wsadził pierwszy lepszy z brzegu jakiś trupiszcze.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to scrabi for this post
• marecky
Patrys4891
7,980
17
2409
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 21-04-2021, 09:24
Możliwe tez że zbyt słaby alternator nie jest w stanie doładować takiego akumulatora, przez co chronicznie niedoładowany akumulator uległ uszkodzeniu. To tylko hipoteza.
Faktycznie bardziej bym się skłaniał ku temu że został wsadzony pierwszy akumulator z brzegu, który pasował rozmiarem fizycznym.
Oczywiście podstawa to sprawdzenie ładowania na akumulatorze. Jeżeli jest ok, to aku do wymiany.
•
|