Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Podłączony akumulator - problem z uruchmieniem auta


Miami78
Zarejestrowani

op Witam 
Wczoraj postanowiłem wymienić żarówkę od strony akumulatora. Po wożeniu żarówki i podłączeniu akumulatora auto nie odpala. Po naciśnięciu  START na desce rozdzielczej jest "choinka" różne komunikaty i sygnał dźwiękowy oraz wentylator od chłodnicy się załącza. Auto przed wyminą odpalało. O co chodzi? Co może być nie tak?

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(12-12-2024, 14:47)Miami78 napisał(a): Witam 
Wczoraj postanowiłem wymienić żarówkę od strony akumulatora. Po wożeniu żarówki i podłączeniu akumulatora auto nie odpala. Po naciśnięciu  START na desce rozdzielczej jest "choinka" różne komunikaty i sygnał dźwiękowy oraz wentylator od chłodnicy się załącza. Auto przed wyminą odpalało. O co chodzi? Co może być nie tak?

Jak odpinałeś akumulator to mogła Ci się urwać jedna z wiązek masowych, zobacz czy gdzieś nie wisi przy aku taki kabelek 
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Proble...#pid726379

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:
  • Miami78
Miami78
Zarejestrowani

op
(12-12-2024, 16:00)Proxima napisał(a):
(12-12-2024, 14:47)Miami78 napisał(a): Witam 
Wczoraj postanowiłem wymienić żarówkę od strony akumulatora. Po wożeniu żarówki i podłączeniu akumulatora auto nie odpala. Po naciśnięciu  START na desce rozdzielczej jest "choinka" różne komunikaty i sygnał dźwiękowy oraz wentylator od chłodnicy się załącza. Auto przed wyminą odpalało. O co chodzi? Co może być nie tak?

Jak odpinałeś akumulator to mogła Ci się urwać jedna z wiązek masowych, zobacz czy gdzieś nie wisi przy aku taki kabelek 
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Proble...#pid726379

Wiesz co? Rzeczywiście jakiś kabel tam zauważyłem jak z ojcem ogarnialiśmy temat. Może rzeczywiście to ide sprawdzić. Dzięki za info. Dam znać czy problem został rozwiązany

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Opisane objawy w ScII świadczą o przejściu sterownika w tryb ochrony. Polega on m.inn. na awaryjnym włączeniu wentylatora chłodnicy w celu ochrony silnika przed przegrzaniem w sytuacji awaryjnego zatrzymania (wentylator pracuje już od momentu podpięcia klem i działa przez cały czas nie wyłączając się).
Najczęściej oznacza to niskie napięcie zasilania modułów (słaby styk na klemach, luźny lub zaśniedziały kabel masowy od akumulatora) albo zerwanie/uszkodzenie przewodu zasilającego moduł, z reguły bezpośrednio ze skrzynki zabezpieczeń akumulatora.
Zacznij od stanu klem/słupków pod kątem czystości złącz i solidnego dokręcenia połączeń. Bo jedna luźna klema wyczyni takie cuda.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2024, 19:16 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Miami78
Miami78
Zarejestrowani

op Jest udało się! Jedna z wiązek masowych była urwana. Wiązka ukryła się między innymi kablami i jej nie zauważyłem. Auto odpaliło. Wielkie dzięki ! Problem rozwiązany.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Miami78 za ten post post:
  • PunkRock86
Proxima
Zarejestrowani

Niestety ten typ tak ma, ale lepiej takie usterki, niż prawdziwe problemy ;) ;) Ta wiązka jest tak poprowadzona, że bez jej odkręcenia z klemy działają na nią niekorzystne siły przy każdym demontażu/montażu akumulatora, a nawet samym odpinaniu klem. W związku z tym często pęka np. konektor oczkowy na klemie, co o tyle łatwo przeoczyć, że po urwaniu potrafi on zupełnie nie różnić się od zwykłej podkładki pod nakrętką, a sam przewód lubi wpaść wtedy gdzieś za akumulator.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2024, 11:26 przez Proxima.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości