Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Pochylone przednie koła.


szymek_
Zarejestrowani

op Dzień dobry.

Kilka dni temu mama zakupiła Scenica 2 generacji z 2007 roku. Byłem nim wczoraj na zbieżności i niestety Panowie nie zrobili nic tłumacząc, że w aucie jest krzywy amortyzator, a najprawdopodobniej oba. Pokazali mi, że oba koła schodzą się u góry do środka auta (niestety wcześniej tego nie wyczaiłem, nie zwróciłem uwagi), to od kierowcy bardziej (Około 3,06 stopni pochylenia), to od pasażera mniej (około 1 stopnia pochylenia). Powiedzieli mi też, że w tym aucie nie ustawia się geometrii kół jak to było u mnie w VW Golfie.

Czy to prawda? Czy taką sytuację może jedynie spowodować krzywy amortyzator (lub zwrotnica jak się domyślam)?
Zbieżność podobno jest okej, a samochód nie ścina opon (opony są nowe i będzie ich szkoda jeśli mają się nierówno zetrzeć przez to).
Ogólnie wrażenie z jazdy są okej, samochód nie ściąga, nie myszkuje ani nie prowadzi się jakoś niepewnie.

Czy ktoś może coś poradzić? Zostaje tylko wymiana amortyzatora albo zwrotnicy?
Czytałem o fasolkach w mocowaniach ale nie chce robić takiego "druciarstwa" w aucie mamy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2022, 13:35 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Podstawowe pytanie

Przód czy tył?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(24-05-2022, 14:24)Kapitan Powolny napisał(a): Podstawowe pytanie

Przód czy tył?

Skoro mowa o zwrotnicach, to (chyba) przód Biggrin

Możliwy nieprawidłowy montaż wahaczy, uszkodzenie mocowań łożysk McPhersonów (przerabiałem temat), uszkodzenie sprężyn.
Bez spojrzenia pod spód nic się nie wywróży.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
szymek_
Zarejestrowani

op
(24-05-2022, 14:24)Kapitan Powolny napisał(a): Podstawowe pytanie

Przód czy tył?
PrzódBiggrin Już dopisuję do pierwszego posta żeby była jasność.

(24-05-2022, 15:11)ko-ma napisał(a):
(24-05-2022, 14:24)Kapitan Powolny napisał(a): Podstawowe pytanie

Przód czy tył?

Skoro mowa o zwrotnicach, to (chyba) przód Biggrin


Możliwy nieprawidłowy montaż wahaczy, uszkodzenie mocowań łożysk McPhersonów (przerabiałem temat), uszkodzenie sprężyn.
Bez spojrzenia pod spód nic się nie wywróży.
Mocowanie łożysk?
Z tego co widziałem to wahacze są OEM, chyba, że są dostępne nowe producenta.
Pytałem też sprzedawcy i twierdził, że zawieszenie nie było ruszane odkąd samochód 9 lat temu przyjechał do Polski.

Na co już zwrócić uwagę jak wjadę autem na kanał/podnośnik?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Tak, mocowanie górne kolumn McPhersona - łożysko siedzi w plastikowej osadzie i miałem to nieszczęście wymieniać toto dwa razy w ciągu miesiąca (aż trafiło się dobre jakościowo). Ale wtedy zazwyczaj nie da się praktycznie jechać - stuki i pisk opon na łukach.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
szymek_
Zarejestrowani

op Górne mocowania wydają się być okej po oględzinach.

Postawiłem jednak na kompletną zmianę amortyzatorów, ponieważ po wyjęciu jednego widać, że jest on lekko krzywy.
Szkoda nowych opon które są na aucie. Mam nadzieję, że wymiana kompletnych amortyzatorów wraz z sprężynami rozwiąże problem.

Pozdrawiam.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2022, 20:32 przez szymek_.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(25-05-2022, 20:32)szymek_ napisał(a): Górne mocowania wydają się być okej po oględzinach.

Postawiłem jednak na kompletną zmianę amortyzatorów, ponieważ po wyjęciu jednego widać, że jest on lekko krzywy.
Szkoda nowych opon które są na aucie. Mam nadzieję, że wymiana kompletnych amortyzatorów wraz z sprężynami rozwiąże problem.

Pozdrawiam.

To teraz zastanów się poważnie CZEMU amortyzator jest/wygląda na krzywy?
I jakim cudem pracował do tej pory bez blokowania tłoczyska?
Jaki jest stan wszystkich elementów współpracujących , poczynając od wahaczy?
Kolizja, wjazd w dziurę, uderzenie bokiem w krawężnik itd?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości