darekkwk
131
0
8
20
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Humniska
darekkwk
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 11:12
op
Zakupiłem jakiś czas temu nowe opony letnie, Imperial Ecosport 2 205/55 R17 W 95 XL, ZR. Na wyżej wymienionych oponach mam oznaczenie dotyczące maksymalnego ciśnienia, 50 P.S.I. w przeliczeniu 50 barów (załącznik 1), natomiast na drzwiach kierowcy mam oznaczenie dotyczące odpowiedniego ciśnienia opon w RSII 1.9 dCI (załącznik 2), przód 36 psi (2.5 bar), tył 33 psi (2.3 bar). Poziom ciśnienia w oponach mam taki jak podaje Renault na drzwiach samochodu. Po wymianie opon z zimowych na letnie , przy jeździe na większych prędkościach (powyżej 100 km/h), co ważne po wrzuceniu piątego biegu, zauważyłem odczuwalne drgania kierownicy oraz słyszalne odgłosy drgania wewnątrz pojazdu. I tutaj nasuwa mi się pytanie skąd te drgania skoro na zimówkach nie było z tym problemu? Czy ciśnienie w oponach jest odpowiednie? Producent opon podaje, że maksymalne ciśnienie może sięgać do 50 psi...Czy ciśnienie opon podane przez Renault (zał.2) może dotyczyć wyłącznie wybranych modeli opon, czyli takich które rekomenduje Renault? Może tutaj tkwi problem, czyli zbyt niskie ciśnienie w oponach IMPERIAL...Dodam, że po zmianie opon nie była ustawiana zbieżność. Aaaa i jeszcze od czasu do czasu podczas jazdy, np ostatnio skręcanie na łuku w lewo po nierównej drodze, słychać tak jakby trzask, czasami tylko raz czasami dwa, trzy razy podczas jednego skrętu kierownicą. Co sądzicie??
Załączone pliki
Miniatury
•
jarojas
2,683
6
62
136
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
SKIERNIEWICE
jarojas
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 11:36
Ciśnienie w oponach uwzględnia ciężar auta (info na drzwiach - tych wartości bym się trzymał) (info na oponach sugeruje do jakiego ciśnienia opony wytrzymują).
Nasuwa się myśl czy po zmianie opon koła zostały należycie wyważone, jeżeli nie, to bym to zrobił natychmiast (szkoda Twojego życia i zdrowia oraz nowych opon).
Co do stukania podczas skrętów - sprawdziłbym przegub oraz elementy przyległe np. sworznie itd.
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 11:42
1. Sprawdzić wyważenie kół (takze tylnych)
2. Sprawdzić stan podpory prawej półosi napędowej
3. Sprawdzić stan łożyskowania kół (głównie tylnych)
4. Sprawdzić stan przegubów napędowych zewnętrznych (trzaski przy skręcie) oraz wewnętrznych
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
polaq
2,313
19
638
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 16:02
50 P.S.I LUB 3,4 atm takie masz maksymalne ciśnienie.
Co do drżenia auta jak ko-ma napisał.
Sprawdzić przede wszystkim wyważenie kół i czy felgi są proste.
Miałem taki przypadek, że w wulkanizacji ktoś się nie popisał i mi drgania zaczynały się od ok 100 km/h.
Wszystkie koła były źle wyważone.
O Imperialach słyszałem raczej kiepskie opinie.
Niektórzy twierdzą, że jak uda się wyważyć to są w miarę OK.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• darekkwk
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Możliwe, że opony były źle przechowywane
•
ko-ma
9,715
28
1699
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 20:00
(05-06-2018, 16:02)polaq napisał(a): O Imperialach słyszałem raczej kiepskie opinie.
Niektórzy twierdzą, że jak uda się wyważyć to są w miarę OK.
Na Imperialach jeździ mój Polonez.
Żadnych problemów z wyważeniem.
Opona jak najbardziej budżetowa - ale Poldek przecież nie jeździ 200 km0h (nie przekraczam 110 bo się boję) i nie robi rocznie50000 km (tylko 5000).
na lato do jazdy wokół wieży jak najbardziej wystarczająca.
I przynajmniej cichsza, niż moje Klebery...
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
•
darekkwk
131
0
8
20
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Humniska
darekkwk
Zarejestrowani
— 24-07-2018, 19:45
op
W moim przypadku problem drgania kierownicy tkwił w wyważeniu opony. Ponoć po założeniu nowych opon na felgę i po przejechaniu około 1000 km trzeba dokonać powtórnego wyważenia kół (info od mechanika). Po ponownym wyważeniu przednich opon problem zniknął.
Natomiast co do trzasków podczas jazdy, nadal sporadycznie występują, głównie na nierównej drodze lub uskokach. Ale mechanik po wnikliwym przyglądnięciu się stwierdził, że z zawieszeniem jest wszystko ok...
•
|