op
Do wymiany będzie nam potrzebne: klucz plaski 15, nasadka 13, ścisk stolarski i klucz do szlifierki lub narzędzie do wciskania tłoczków gwintowanych, klucz do przewodów hamulcowych 11.
Na początek warto sobie przygotować nowy/używany zacisk tzn wkręcić tłoczek, poluzować odpowietrznik i przewód lepiej ewentualne problemy usunąć na stole. Dobrze tez jest zalać sobie docisk płynem hamulcowym żeby mieć mniej odpowietrzania.
Teraz przystępujemy do wymiany właściwej. Zdejmujemy kolo, zapłon w tryb serwisowy(bieg+hamulec+przycisk start) i zwalniamy hamulec ręczny. Na początek zdejmujemy linkę ręcznego przez założenie na nakrętkę z ramienia klucza 13 i zrobienia sobie luzu aby odczepić linkę od ramienia. Teraz popuszczamy przewód hamulcowy ale nie odkręcamy będzie to ostatnia czynność przy demontażu. Odkręcamy docisk od jarzma.
Kiedy mamy go uwolniony odkręcamy przewód hamulcowy i przekładamy do nowego zacisku. Zacisk przykręcamy, zakładamy linkę ręcznego. Kilkukrotnie pompujemy pedałem hamulca tak aby tłoczek doszedł do klocków i odpowietrzamy zacisk, cieszymy się z własnoręcznie wymienionego zacisku. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach lepiej wymianę zlecić komuś kto ma o tym pojecie, ingerencja w układ hamulcowy możemy zrobić krzywdę nie tylko sobie.
Na początek warto sobie przygotować nowy/używany zacisk tzn wkręcić tłoczek, poluzować odpowietrznik i przewód lepiej ewentualne problemy usunąć na stole. Dobrze tez jest zalać sobie docisk płynem hamulcowym żeby mieć mniej odpowietrzania.
Teraz przystępujemy do wymiany właściwej. Zdejmujemy kolo, zapłon w tryb serwisowy(bieg+hamulec+przycisk start) i zwalniamy hamulec ręczny. Na początek zdejmujemy linkę ręcznego przez założenie na nakrętkę z ramienia klucza 13 i zrobienia sobie luzu aby odczepić linkę od ramienia. Teraz popuszczamy przewód hamulcowy ale nie odkręcamy będzie to ostatnia czynność przy demontażu. Odkręcamy docisk od jarzma.
Kiedy mamy go uwolniony odkręcamy przewód hamulcowy i przekładamy do nowego zacisku. Zacisk przykręcamy, zakładamy linkę ręcznego. Kilkukrotnie pompujemy pedałem hamulca tak aby tłoczek doszedł do klocków i odpowietrzamy zacisk, cieszymy się z własnoręcznie wymienionego zacisku. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach lepiej wymianę zlecić komuś kto ma o tym pojecie, ingerencja w układ hamulcowy możemy zrobić krzywdę nie tylko sobie.