op
Do wymiany będzie nam potrzebne: klucz plaski 15, nasadka 13, ścisk stolarski i klucz do szlifierki lub narzędzie do wciskania tłoczków gwintowanych, klucz do przewodów hamulcowych 11.
Na początek warto sobie przygotować nowy/używany zacisk tzn wkręcić tłoczek, poluzować odpowietrznik i przewód lepiej ewentualne problemy usunąć na stole. Dobrze tez jest zalać sobie docisk płynem hamulcowym żeby mieć mniej odpowietrzania.
Teraz przystępujemy do wymiany właściwej. Zdejmujemy kolo, zapłon w tryb serwisowy(bieg+hamulec+przycisk start) i zwalniamy hamulec ręczny. Na początek zdejmujemy linkę ręcznego przez założenie na nakrętkę z ramienia klucza 13 i zrobienia sobie luzu aby odczepić linkę od ramienia. Teraz popuszczamy przewód hamulcowy ale nie odkręcamy będzie to ostatnia czynność przy demontażu. Odkręcamy docisk od jarzma.
![[Obrazek: 3112327_20150818_100115.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=zmniejszacz.pl%2Fzdjecie%2F298%2F3112327_20150818_100115.jpg)
Kiedy mamy go uwolniony odkręcamy przewód hamulcowy i przekładamy do nowego zacisku. Zacisk przykręcamy, zakładamy linkę ręcznego. Kilkukrotnie pompujemy pedałem hamulca tak aby tłoczek doszedł do klocków i odpowietrzamy zacisk, cieszymy się z własnoręcznie wymienionego zacisku. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach lepiej wymianę zlecić komuś kto ma o tym pojecie, ingerencja w układ hamulcowy możemy zrobić krzywdę nie tylko sobie.
Na początek warto sobie przygotować nowy/używany zacisk tzn wkręcić tłoczek, poluzować odpowietrznik i przewód lepiej ewentualne problemy usunąć na stole. Dobrze tez jest zalać sobie docisk płynem hamulcowym żeby mieć mniej odpowietrzania.
![[Obrazek: 3112336_20150818_1005380.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=zmniejszacz.pl%2Fzdjecie%2F298%2F3112336_20150818_1005380.jpg)
![[Obrazek: 3112339_20150818_101036.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=zmniejszacz.pl%2Fzdjecie%2F298%2F3112339_20150818_101036.jpg)
Teraz przystępujemy do wymiany właściwej. Zdejmujemy kolo, zapłon w tryb serwisowy(bieg+hamulec+przycisk start) i zwalniamy hamulec ręczny. Na początek zdejmujemy linkę ręcznego przez założenie na nakrętkę z ramienia klucza 13 i zrobienia sobie luzu aby odczepić linkę od ramienia. Teraz popuszczamy przewód hamulcowy ale nie odkręcamy będzie to ostatnia czynność przy demontażu. Odkręcamy docisk od jarzma.
![[Obrazek: 3112327_20150818_100115.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=zmniejszacz.pl%2Fzdjecie%2F298%2F3112327_20150818_100115.jpg)
Kiedy mamy go uwolniony odkręcamy przewód hamulcowy i przekładamy do nowego zacisku. Zacisk przykręcamy, zakładamy linkę ręcznego. Kilkukrotnie pompujemy pedałem hamulca tak aby tłoczek doszedł do klocków i odpowietrzamy zacisk, cieszymy się z własnoręcznie wymienionego zacisku. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach lepiej wymianę zlecić komuś kto ma o tym pojecie, ingerencja w układ hamulcowy możemy zrobić krzywdę nie tylko sobie.