op
Pora na czyszczenie zaworu EGR w 2.0dci, gdzie go znaleźć otóż jest z przodu silnika. Co nie zmienia faktu ze dostęp jest mega fajny i łatwy, trzeba się uzbroić w dobry zestaw narzędzi (klucze 8,10 i śrubokręty przedłużki różnej maści i długości), coś do czyszczenia (ja użyłem płynu do mycia silników) i 2h czasu. Nasz cel znajduje się o tutaj.
Na początek wypinamy 3 wtyczki, odkręcamy czujnik i obejmę dolotu.
Następnie odkręcamy łapkę mocująca przepustnice do bloku i EGR razem 6 śrub.
Demontujemy metalowa rurę dolotu:
-odkręcamy 2 śruby
-wyjmujemy zawleczkę na ślepo, totalnie po omacku z tylu silnika, znajduje się jakieś 10cm poniżej lini wzroku nad nią wytłoczone są 2 karby większy i mniejszy. A tak to draństwo wygląda:
Odkręcamy 2 śrubki od rurki chłodniczki spalin:
Następnie 3 śruby na których EGR trzyma się dolotu, dwie zaznaczone na foto trzecia jest pod spodem:
No i mamy taki widok:
A o to nam chodziło:
Zestaw pomocy naukowych:
Zawór EGR czyścimy i składamy w całość w odwrotnej kolejności, mam nadzieje ze manual się przydał życzę sukcesu i bezawaryjności.
Na początek wypinamy 3 wtyczki, odkręcamy czujnik i obejmę dolotu.
Następnie odkręcamy łapkę mocująca przepustnice do bloku i EGR razem 6 śrub.
Demontujemy metalowa rurę dolotu:
-odkręcamy 2 śruby
-wyjmujemy zawleczkę na ślepo, totalnie po omacku z tylu silnika, znajduje się jakieś 10cm poniżej lini wzroku nad nią wytłoczone są 2 karby większy i mniejszy. A tak to draństwo wygląda:
Odkręcamy 2 śrubki od rurki chłodniczki spalin:
Następnie 3 śruby na których EGR trzyma się dolotu, dwie zaznaczone na foto trzecia jest pod spodem:
No i mamy taki widok:
A o to nam chodziło:
Zestaw pomocy naukowych:
Zawór EGR czyścimy i składamy w całość w odwrotnej kolejności, mam nadzieje ze manual się przydał życzę sukcesu i bezawaryjności.
7 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
• Adrian19820, gregorijw, Mati, miro, Oktawiusz, PRZEMO, TomaszB
• Adrian19820, gregorijw, Mati, miro, Oktawiusz, PRZEMO, TomaszB