Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II 1.6 automat masa błędów


baraqs
Zarejestrowani

op Dzisiaj pojawił się problem ze skrzynią automatyczną DP0, mam interfejs diagnostyczny Maxiecu więc sczytałem błędy i przedstawiam je poniżej.

Dane pojazdu
Producent: Renault
Model: Scenic II [X84]
Rocznik: 2005

Dane sterownika
System: Skrzynia biegów
ECU Name: Skrzynia biegów - DP0 TA2000

Dane informacyjne
Numer kalibracji 6802
 DF195 --- Nieprawidłowe sygnały multipleksowe automatycznej skrzyni
biegów
 DF006 --- Obwód czujnika prędkości koła przedniego z lewej strony
Wersja elektroniki 82002722
Numer rodziny automatycznej przekładni   01
Numer VIN VF1JM0J0A34631866<C8>

 DF048 --- Informacja o predkosci wlasnej pojazdu

 0420 Sporadyczny Katalizator, przekroczony próg EOBD dla emisji zanieczyszczeń EC
Zarejestrowane usterki
 DF240 Aktualny (obecny) Obwód poduszki powietrznej kierowcy zapięcia pasa
biodrowego/siedzenia; konfiguracja
 DF071 Aktualny (obecny) Obwód 2 przedniej poduszki powietrznej kierowcy;
konfiguracja
 DF072 Aktualny (obecny) Obwód 1 przedniej poduszki powietrznej kierowcy;
konfiguracja
 DF077 Aktualny (obecny) Poduszka boczna kierowcy - przerwa w obwodzie
 DF210 Aktualny (obecny) Obwód napinacza zamka pasa kierowcy; przerwa w
obwodzie
 5188 Sporadyczny Brak sygnału multipleksowego UCH ; usterka
połączenia CAN (jednostka centralna przedziału
pasażera)
 5181 Sporadyczny Brak sygnału multipleksowego systemu ABS; Usterka
połączenia CAN
 5175 Sporadyczny Dokręcenie (hamulec postojowy); niespójność sygnału
 5171 Sporadyczny Sterowanie ręczne; brak sygnału
 50C190 --- Nieznany kod usterki
 5174 Sporadyczny Niezidentyfikowana usterka elektryczna; tryb stanu
gotowości(zapłon wyłączony, drzwi, okna zamknięte i
lampka kontrolna dźwigni nie świeci)
 516D Sporadyczny Sieć Multiplex: problem z komputerem hamulca
postojowego przyjętych ramek multipleksu
 5171 Sporadyczny Sterowanie ręczne; sygnał niespójności
 5172 Sporadyczny Rezerwowy wyłącznik włączania hamulca; niespójność
sygnału

Panowie warto to naprawiać, da się ogarnąć czy na żyletki?
Bo jak za dużo do wymiany i naprawy, a bądźmy szczerzy nie każdy ma warsztat i umiejętności, a portfel też dość skąpy...
Liczyłbym na wasze sugestie bo mechanik powiedział, że ma czas na podłączenie komputera dopiero we wtorek, więc na razie może mógłbym od was otrzymać jakieś porady?
PunkRock86 napisał 12-03-2022, 09:35:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2022, 09:35 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
cichy555
Zarejestrowani

Zeskanuj clipem/pyclipem/pyrenem, ostatnio przerabiałem temat błędu w skrzyni biegów i u majstra do którego na szybkości zostało pojechane też była diagnoza że olaboga pełno błędów a nic konkretnego nie powiedział. Błędy skasowane, w pyclipie wyszło kilka w ABS i hamulcu automatycznym, oba właśnie o sygnale multipleksowym skrzyni biegów podobne jak to co masz: DF195 --- Nieprawidłowe sygnały multipleksowe automatycznej skrzyni
biegów

Dodatkowo błąd w skrzyni musiałem odczytać przez DDT2000 bo interfejs ELM który mam nie ogarnia dobrze K-Line (vgate icar 2, więc nie do końca polecam mimo że jest wszędzie polecany. Kupowałem u oficjalnego dystrybutora)

U mnie problemem był pozycjoner skrzyni biegów, komp nie wiedział jaki jest bieg i skrzynia jechała na awaryjnym oraz nie chciał spuszczać się hamulec postojowy, dopiero na wstecznym.
Tu masz temat: https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...yni-biegow
choć tytuł trochę mylący bo na początku miałem dużo gorsze podejrzenia

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cichy555 za ten post post:
  • baraqs
baraqs
Zarejestrowani

op @PunkRock86 dzięki za przywołanie do porządku.
@ cichy555 cichy555 olbrzymie dziękuję za pomoc.
Już chyba wiem co nie tak.
Otóż zapomniałem, że dzień przed awarią pojechałem na myjnię, i jako że mocno sypią solą to od spodu spryskałem wodą samochód przez co zapewne ta płynna świnia ;P wdarła się gdzieś, a jako że nocą były przymrozki do -8 to już tam została.
Podniosę samochód, przeczyszczę styki, wymienię olej w automacie bo i tak miałem to wiosną zrobić, zdejmę przednie koła i tam też poczyszczę styki, no i dopiero wtedy podjadę do mechanika na badanie Clip-em.
Jeszcze raz @ cichy555 dziękuje z całego serca za podniesienie na duchu.
Mam sześcioro dzieci, raz w tygodniu robimy zakupy w Biedrze, 18l mleka, 12l wody mineralnej, ziemniaki, owoce...  waga takich zakupów to coś około 50kg więc samochód niezbędny, i choć żre 12l/100km to w razie potrzeby lepiej go mieć niż nie mieć.
[Obrazek: dziekuje-ruchomy-obrazek-0019.gif]

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi baraqs za ten post post:
  • PunkRock86
cichy555
Zarejestrowani

Spoko, daj znać jakie będą rezultaty. Ja unikam takiego mycia od spodu, sporo już słyszałem historii gdzie później działy się cyrki.

Złącze skrzyni biegów jest za lewym kołem z tyłu skrzyni, przykręcone na dwa inbusy. Jest duże, osłonięte szarą plastikową obudową i każda wtyczka w środku jest osobno uszczelniona gumką więc woda teoretycznie nie powinna nigdzie się dostać.

Co się ogólnie działo ze skrzynią? Jakieś komunikaty, tryb awaryjny (wymuszony trzeci bieg)? U mnie w przypadku problemu z pozycjonerem wyskakiwał "ELECTRONIC FAULT" i można było się domyślić że chodzi o biegi, bo np. zjeżdżając wajchą na D na wyświetlaczu podświetlało się N albo w ogóle nic.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cichy555 za ten post post:
  • baraqs
baraqs
Zarejestrowani

op Na "D" ruszał mozolnie tak jak bym ruszał zza wysokiego biegu i zbyt niskich obrotów, po czym pojawiał się komunikat "sprawdź skrzynię biegów", ale zanim to wyskoczyło był kilkukrotny komunikat awaria ABS/ASR.
Później ręcznie przerzucałem biegi, po czym przy wrzucaniu z 1wyższego, przez kilka sekund na wyświetlaczu brak wskazań jaki jest bieg, i później od razu 3.
Wsteczny prawidłowo pracuje.
Na razie mrozy, nie chce mi się wchodzić pod samochód, ale już zamówiłem olej do skrzyni, i w razie czego mam w koszyku sklepu pozycjoner za 140zł, bo mocno podejrzewam, że to on po zalaniu zaczął wariować.

Odpowiedz
trond_volden
Zarejestrowani

Witam Panowie.

Wczoraj jadąc wyskoczyły mi błędy pierw ABS/ESP, Service, a po krótkiej chwili "sprawdź skrzynię biegów".
Moja Renia:
Scenic 2
2006
2.0 16v w automacie.

Samochód po ruszeniu z jedynki przeskakuje na 3 bieg, w czasie jazdy wszystkie biegi pracują sprawnie. 
Przy zatrzymaniu, Renatka szarpnie jakby nie było sprzęgła. I po ponownym ruszaniu skrzynia omija 2 bieg.
Podłączyłem pod iCar Pro i pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to niskie napięcie 13v w czasie pracy silnika.
Sprawdziłem napięcia dwoma miernikami na akumulatorze na wyłączonym silniku 12,4V i przy uruchomionym 13,9V.
Czasem pojawia się błąd hamulca postojowego, dodam że działa poprawnie.
Błędy, które program zczytał to:
u1126 
p0720
u1221
p0830
u0111
c1181
c101f
c1188
c116d

Czyściłem styki na klemach akumulatora, dociskałem wtyczki na module kontroli wtrysku i UCH. 
Niestety nic nie pomogło. 

CZytajac w intrenecie trzy pierwsze kody bledów są od "Zepsute lub uszkodzone okablowanie", "czujnik prędkości", "Przerwa w module magistrali". które kable sprawdzić, gdzie się znajdują? 
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

Z doświadczenia z DP0, wiem, że większość awarii w tej skrzyni zazwyczaj to kwestia elektrozaworów. Olej ma być czysty, odpowiedni. Elektrozawory można czyścić, czasami pomaga.
A błędy dobrze jest czytać clipem i awarie wszystkie eliminować, błędy kasować.
Skrzynia automatyczna jest czuła na inne błędy - czyta wiele komunikatów np. z abs.

Odpowiedz
AdamW1988
Zarejestrowani

baraqs , trond_volden czy wam udało się uporać z tym problemem i co było przyczyną? Ja od wczoraj mam ten sam problem. Jechałem po starej granitowej kostce w deszczu ale nie jakoś szybko a tu nagle błędy ABS, ESP i GETRIEBE pruefen. Pacjent to Scenic 2 2007r 1.6 benzyna i automat. Odczytane błędy to: U1221, P0720. Skrzynia chodzi tak jak opisywał to Pan baraqs.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Czym te błędy odczytane? Opis do nich jakiś był przy odczycie?

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • AdamW1988
AdamW1988
Zarejestrowani

Car Scaner aplikacja na telefon. Próbowałem przez pyclipa ale nic mi nie pokazał chyba czytnik obd za kiepski bo jakiś chińczyk. Opisy błędów to: P0720 Obwód wyjściowy prędkości silnika ten błąd udało się skasować i więcej się nie pojawił. Co do tego drugiego to nie mogę za bardzo nic konkretnego znaleźć. Sprawdziłem pierwsze co akumulator i ładowanie alternatora i wszystko w normie

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości