Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I poziom oleju


Pikkolo
Zarejestrowani

op Witam

Długo tu nie byłem, człowiek zaganiany aż w końcu Misio się zbuntował i drze się abym sprawdził poziom olej. Kurde, sprawdzany, dolewany i olej na maksa a ten się drze.
Pomocy, nie chcę zatrzeć silnika.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

jeśli oleju na bagnecie nie ubywa to znaczy czujnik kaput

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Uscislijmy- pokazuje na komputerze po odpaleniu zerowy stan oleju +service i poza tym nic?

Czy wyje ciśnienie oleju na czerwono?

Pytam bo niedawno przerabiałem temat uszkodzonego zaworu filtra oleju i nie jest to wszystko tak oczywiste zawsze.

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018, 23:50 przez Trodor.)

Odpowiedz
Pikkolo
Zarejestrowani

op Jak rano odpalałem, wskaźnik pokazał że olej jest ok - pełny. Potem pojechałem 1km do sklepu tam postał jakieś 40 minut i włączył się serwis, stop i komunikat o sprawdzenie poziomu oleju. Sprawdzałem, wszystko było ok. Pod samochodem nie widziałem żadnych plam oleju. Nie świeci się kontrolka oleju.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018, 23:57 przez Pikkolo.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Aha. To nic poważnego, czujnik poziomu oleju. Koszt ~15zl na necie, ale dostęp ciut paskudny. Mi nie chciało się robić i wymienialem u mechanika. 22zl czujnik z wysyłką +65zl robota.

Po naciśnięciu przycisku w górę lub w dół na manetce obsługi komputera w momencie tego komunikatu, pokaże się liniowy wskaźnik poziomu i pewnie będzie brakowało wszystkich kresek. U mnie było podobnie jak padał, raz pokazywał, raz nie.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Pikkolo
Zarejestrowani

op ok, to jutro zamówię, mam nadzieję, że to tylko to

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Może gęsty olej nie zdążył zpłynąć spowrotem do miski i dla czujnika było go za mało ? W ScII częstonw podobnych sytuacjach ( zimny olej i krótki przejazd ) miałem komunikat uzupełnij olej.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

U mnie nigdy takie coś nie wystąpiło i nie powinno jeśli jest wszystko sprawne.

Te czujniki do trwałych nie należą więc najprawdopodobniej tylko to.

#Wytapatalkowane

Kurde mój błąd. Skapowalem że mówię o złym czujniku. Ciśnienie oleju to ten czujnik o którym mówię.

Ty masz problem z czujnikiem POZIOMU OLEJU który lubi się brudzic po prostu. Kosztuje on minimum 200zl bo niedawno czyscilem u siebie też.

Dobra wiadomość jest taka, że jeżeli pokazuje chociaż na chwilę dobrze to znaczy że nie jest uszkodzony. W jego środku idą dwa, bardzo cienkie druciki, wystarczy jakiś opilek metalu przyklejony i wariuje.

Żeby go wyjąć to też jest zabawa na maksa. Ja to robiłem z kanału. Przykrywa go wąż od chłodnicy i od góry go praktycznie nie widać, nawet po zdjęciu osłony rampy wtryskowej.

Uwaga bo jest bardzo delikatny. U mnie wystarczyło go chwilę plukac w benzynie ekstrakcyjnej i zmywaczu do hamulców. [Obrazek: 288a541d409680a32214fc6ceb61a983.jpg][Obrazek: 4a75bedf49be25f7873a0195e3031f18.jpg]

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2018, 10:34 przez Trodor.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:
  • Pikkolo, scrabi
Pikkolo
Zarejestrowani

op Po nocy wszystko w porządku, jak zrobi się ciepło, wezmę się za jego wyczyszczenie

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Mając kanał to wsumie chwila roboty, powodzenia.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości