op
Mam za sobą wymianę tapicerki dlatego chcę się z Wami podzielić swoimi spostrzeżeniami.
Ja u siebie wymieniałem:
# Wszystkie fotele
# Elementy materiałowe na boczkach drzwiowych
# Podłokietnik
Potrzebne narzędzia
# Zestaw torxów najlepiej z grzechotką
# Zestaw Torxów
# Cienki nożyk
Zacząłem od wymiany boczków.
Przednie boczki wymagają odkręcenia tych dwóch śrub ! Wyciagamy schowek jeżeli taki mamy (w środku jest plastikowy nit zabezpieczający, który trzeba wyjąć). POciągamy do góry i wychodzi. Później cienkim nożykiem podważamy zaślepkę rączki z kilku stron i ją zdejmujemy. Pod spodem są dwie śruby torx, które trzymają boczek do drzwi. Następnie szarpiemy momcno za rączkę (ŚMIAŁO !!). Boczek wyskoczy z zatrzasków, unosimy go troszkę do góry i nam zejdzie.
Z tylnymi boczkami jest trochę inaczej.
Tu trzeba zdjąć cały boczek ale o tym za chwile.
W klamce zdejmujemy zaślepkę i odkręcamy. Klamkę w zasadzie wyszarpujemy, delikatnie ale wyszarpujemy.
Dalej odkręcamy śrubkę spod zaślepki w rączce koło włącznika szyby, wyciągamy do góry i odpinamy wtyczkę. Pod tym uchwytem w trudno dostępnym miejscu mamy do odkręcenia śrubkę (łatwą ją upuścić! ostrożnie !).
Pod spodem przy dolnej krawędzi drzwi mamy kolejną śrubę (może dwie, nie pamiętam).
Wyjmujemy i odłączamy świetełko na dole.
Łapiemy za boczek i podnosimy go do góry. Całość nam ładnie zejdzie.
Element tapicerowany wymaga odpięcia sporej ilości zatrzasków od spodu. Ja użyłem do tego kombinerek. Pościskałem, wypychałem po kawałku i w końcu wszystko wyszło. Składamy w odwrotnej kolejności.
FOTELE
Wymiana tylnych foteli
Tu nie ma co dużo pisać. To element łatwo wymienny, nie będę się na tym skupiał chyba że ktoś chce ??
Wymiana przednich foteli
Odsuwamy fotel do końca do tyłu, odkręcamy dwie śruby na szynach (tu przydaje się grzechotka). Przesuwamy max do przodu i odkręcamy śruby z tyłu. Fotel mamy odkręcony. Pod spodem mamy do odpięcia jedną wtyczkę schowaną pod wykładziną.
Ja swoje nowe fotele musiałem przygotować do montażu. Była konieczna miedzy innymi przekładka napinaczy pasów ale o tym gdzie indziej za chwilę.
PODŁOKIETNIK
Podłokietnik wymaga odkręcenia sześciu śrub torx po 3 z każdej strony. Widać je na zdjęciu powyżej. Po odkręceniu będzie trzymał go patyczek plastikowy oraz przeklejona do niego wiązka kabli. W podłokietniku, który ja kupiłem jedno i drugie było obcięte, dlatego tu musiałem postąpić analogicznie.
Zrobiłem możliwie najbliżej temu co już było. Na nieobciętym, moim patyczku przywiązałem przedłużone kable i zamontowałem kostkę tak aby w przyszłości dało się go zdemontować bez rozcinania. Założyłem, skręciłem i wszystko działa.
Ja u siebie wymieniałem:
# Wszystkie fotele
# Elementy materiałowe na boczkach drzwiowych
# Podłokietnik
Potrzebne narzędzia
# Zestaw torxów najlepiej z grzechotką
# Zestaw Torxów
# Cienki nożyk
Zacząłem od wymiany boczków.
Przednie boczki wymagają odkręcenia tych dwóch śrub ! Wyciagamy schowek jeżeli taki mamy (w środku jest plastikowy nit zabezpieczający, który trzeba wyjąć). POciągamy do góry i wychodzi. Później cienkim nożykiem podważamy zaślepkę rączki z kilku stron i ją zdejmujemy. Pod spodem są dwie śruby torx, które trzymają boczek do drzwi. Następnie szarpiemy momcno za rączkę (ŚMIAŁO !!). Boczek wyskoczy z zatrzasków, unosimy go troszkę do góry i nam zejdzie.
Z tylnymi boczkami jest trochę inaczej.
Tu trzeba zdjąć cały boczek ale o tym za chwile.
W klamce zdejmujemy zaślepkę i odkręcamy. Klamkę w zasadzie wyszarpujemy, delikatnie ale wyszarpujemy.
Dalej odkręcamy śrubkę spod zaślepki w rączce koło włącznika szyby, wyciągamy do góry i odpinamy wtyczkę. Pod tym uchwytem w trudno dostępnym miejscu mamy do odkręcenia śrubkę (łatwą ją upuścić! ostrożnie !).
Pod spodem przy dolnej krawędzi drzwi mamy kolejną śrubę (może dwie, nie pamiętam).
Wyjmujemy i odłączamy świetełko na dole.
Łapiemy za boczek i podnosimy go do góry. Całość nam ładnie zejdzie.
Element tapicerowany wymaga odpięcia sporej ilości zatrzasków od spodu. Ja użyłem do tego kombinerek. Pościskałem, wypychałem po kawałku i w końcu wszystko wyszło. Składamy w odwrotnej kolejności.
FOTELE
Wymiana tylnych foteli
Tu nie ma co dużo pisać. To element łatwo wymienny, nie będę się na tym skupiał chyba że ktoś chce ??
Wymiana przednich foteli
Odsuwamy fotel do końca do tyłu, odkręcamy dwie śruby na szynach (tu przydaje się grzechotka). Przesuwamy max do przodu i odkręcamy śruby z tyłu. Fotel mamy odkręcony. Pod spodem mamy do odpięcia jedną wtyczkę schowaną pod wykładziną.
Ja swoje nowe fotele musiałem przygotować do montażu. Była konieczna miedzy innymi przekładka napinaczy pasów ale o tym gdzie indziej za chwilę.
PODŁOKIETNIK
Podłokietnik wymaga odkręcenia sześciu śrub torx po 3 z każdej strony. Widać je na zdjęciu powyżej. Po odkręceniu będzie trzymał go patyczek plastikowy oraz przeklejona do niego wiązka kabli. W podłokietniku, który ja kupiłem jedno i drugie było obcięte, dlatego tu musiałem postąpić analogicznie.
Zrobiłem możliwie najbliżej temu co już było. Na nieobciętym, moim patyczku przywiązałem przedłużone kable i zamontowałem kostkę tak aby w przyszłości dało się go zdemontować bez rozcinania. Założyłem, skręciłem i wszystko działa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2015, 19:49 przez Oktawiusz.)
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Oktawiusz za ten post post:
• Chayan, Marcin_kendziro, Marian1981
• Chayan, Marcin_kendziro, Marian1981